Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lesumir
    ****

    Johnny Depp a jeho magnetický hlas hláškující co tři minuty... a to je při tak dlouhé (zbytečné, sakra jak moc zbytečné) stopáži opravdu velká zábava! Lone Ranger je velká pohodovka, vtipná, místy ztrácí skvěle nastavený nadhled, ale pořád se jedná o pořádně povedenej film!(19.10.2013)

  • Marigold
    ****

    Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto.(2.11.2013)

  • Lima
    ****

    Nejméně doceněný blockbuster tohoto roku. Sice tempem nevyrovnaný, s občasnou hlušinou ve střední pasáži filmu a občas nuceným humorem, který má na svědomí pitvořící se Depp, ale jinak plný hravosti, sympatického nadhledu, s bezprecedentní výpravou a špičkovou choreografií několika akčních pasáží. A prosím, kašlete na to, že Depp jenom recykluje Jacka Sparrowa. Kvůli tomu přeci nezavrhnu vynikající řemeslo.(5.10.2013)

  • Niktorius
    ****

    No jasně, taky bych byl rád, kdyby se celý film jmenoval "Toto na mašině" a adekvátně tomu byla pozměněna i obsahová náplň. Ale že by mě Osamělý jezdec v této podobě nudil, to fakt říct nemůžu. btw. Mám pocit, že ta část amerických kritiků, která žehrá, jak postava Tota naplňuje obehrané koloniální stereotypy, zřejmě přehlédla, že tato skutečnost je ve filmu otevřeně reflektována. Většina filmu je přece pojata jako očividně zkrášlené a přibarvené vzpomínání zestárlého Tota, jenž je doslova (!) výstavním exponátem stereotypu 'ušlechtilého divocha'. (Následuje mírný SPOILER:) Když navíc John Reid nabyde přesvědčení, že jednání jeho společníka s vránou na hlavě je běžným projevem indiánské mentality a kultury, je (spolu s divákem) vzápětí usazen náčelníkem kmene, který Tota prohlásí za blázna, jenž se ohání indiánskými pohádkami pro děti.(12.7.2013)

  • Bluntman
    ****

    OSAMĚLÝ JEZDEC má spíž než k libovolnému dílu PIRÁTŮ Z KARIBIKU mnohem blíže k předchozímu Verbinského a Deppově snímku, animovanému RANGOVI, ve kterém se variovaly žánrové vzorce westernu a značně sebeuvědoměle se zdůrazňovala role protagonisty ve fikci. Podstatný rozdíl je ale v tom, že hlavním inspiračním zdrojem nejsou (italské) spaghetti-westerny, nýbrž western v jeho různých podobách (klasický, revizionistický, postmoderní). A že se neakcentuje, že by postavy naplňovaly předem dané schéma, ale staví se na odiv samotný proces vyprávění po vzoru MALÉHO VELKÉHO MUŽE. Učinit oživlý muzeální exponát vypravěčem, jehož pamět i vzpomínky nejsou úplně spolehlivé, se ukázalo jako velmi chytrý tah. Indián Tonto (vypravěč a jeden z protagonistů) se totiž stává dokonalým alibi pro nesoudržnost filmu jako celku, když jím prezentované události jsou spíše zřetězeny do série atrakcí, než že by byly příčinně provázané. A zároveň jakožto výstavní kousek v muzeu má protetickou (velmi zjednodušeně osvětleno "žánrovou") paměť, která snímku umožňuje procházet napříč historií podob westernu. Cesta se ale neubírá směrem vpřed, nýbrž zpět: od revizionistického přístupu (Tontovo vyprávění určené malému chlapci, re-interpretace vyobrazení Indiánů) přes různé subžánrové polohy (motiv hodinek či narativní funkce padouchů a ženských postav jsou velmi leoneovské) až ke klasickým dílům (od Johna Forda ke Busteru Keatonovi). Podrobněji v Blu-ray recenzi snímku.(14.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace