Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Romantický historický film s Omarem Sharifem v hlavní roli. Neapol 1815, poslední měsíce vlády Joachima Murata, dosazeného na trůn Napoleonem před 7 lety, ukazují úspěchy i tragický epilog tohoto krále, který vždycky probouzel vášně neapolského lidu svými sny o sjednocení Itálie. Mladý Eugenio (Massimiliano Varrese) se po letech strávených ve Francii vrací se zraněním utrpěným v bitvě do rodné Neapole ke svému dědečkovi donu Nicolovi (Omar Sharif), stárnoucímu šlechtici, který píše svůj "neapolský deník". Eugenio se zotavuje, je okouzlen i zmaten vírem rozporuplné reality Neapole. Za podpory svého dědečka, plného laskavého porozumění, hledá novou roli v životě a vytváří si nové životní hodnoty. Jeho cesta se obrací k přírodě i duchovnu a prožívá dosud nepoznaný cit - opravdovou lásku k dívce Grazelle (Sonali Kulkarni), která ho vyvádí z temnoty války ke světlu... Omar Sharif a Sonali Kulkarni obdrželi za své herecké výkony v tomto filmu cenu na italském festivalu BAFF 2006. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

To byl ale divný film. Co chvíli jsem se u něj přistihl, že nevím, co se v něm vlastně děje a natož proč se to děje. Jedna jeho část se soustředí na Murata a líčí ho jako hrdinu bez vad a chyb, jenž sní o lepším příštím. Sem tam se jeho život obracel pod tlakem různých historických událostí. Ty byly mimochodem do filmu včleněny neskutečně neobratně. Jak kdyby někdo otevřel stručné dějiny Itálie v datech a četl: "1808 - dosazení Murata na trůn," a po chvíli zase:"1815 - Poprava Murata." Druhá filmu část je zase celá o Eugeniovi, kterému Muratova doba život nijak specificky neformuje, jen o té době občas pronese pár replik. Zpočátku se zdá, že jeho existence vnese do filmu pár netradičních dialogů, aby najednou nečekaně propadl přeplytké lásce. Taková divná fúze historie a laciné romantiky se hned tak nevidí a nevidí se proto, že obsahuje řadu WTF momentů, které jakoby chtěly něco hlubokého sdělit. Já v nich však nedovedl číst. Nepochopil jsem, proč v roce 1815 Eugeniův děda objevil radioaktivitu a ozařoval-neozařoval motýla. Tím mělo být sděleno co? Jedno WTF za druhým... To byl ale divný a blbý film. Ale třebas ho jen nechápu... A to je důvod, proč se na něj příležitostně podívám opět. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

No ne, to je zde odsuzující kritiky, že nestačím žasnout. Tak za prvé, rozhodně to není akční drama, za druhé, pokud nemilujete Itálii a její složitou situaci jižanského neapolského království, asi vás to opravdu brát nebude. No, mám to jinak. Milostný příběh a souběžně postava dědečka, vynikajícího Omara Sharifa, noblesního, předčítajícího Vergilia a žijícího tak trochu malinko ve svém světě, kde války nemají místo, pozorujícího dění z oken svého poměrně oprýskaného sídla. A král, ktetého Neapolitánci milují, původně dosazený Bonapartem. Když jde do tuhého, kupodivu možná začne vadit neitalský původ, má to těžké Joachim, ale přesto z boje neutíká. Kouzlo zálivu, láska, která vznikla na ostrově Procida a mladý, bývalý zraněný důstojník, vše najednou vidí jinýma očima. Nádherná hudba, která dlouho doznívá v hlavě. ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Film patří mezi ty t.zv. "slabší". Bude to asi tím, že je to druhý film režiséra Lamberta LAMBERTINIHO, a nic na tom nezměnila ani přítomnost světové hvězdy OMARA SHARIFA. (To byl ostatně i důvod, proč jsem si DVD koupila). Výkon Omara Sharifa byl bezkonkurečně výborný. Jenže celý film byl tak trochu zmatený. Měl to být historický film, který popisuje události roku 1815, kdy byl Napoleon uvězněn na Elbě a co se vlastně v té době dělo. Jenže film nic z toho neukázal. "Historických události" tam bylo asi tolik, jako soli v nanukovém dortu. Další postavy ve filmu byly velmi nevýrazné a konec filmu byl zahrán "do ztracena", že si může divák vybrat co chce. Zkrátka bída a slabota a kdyby tam nehrál Omar Sharif, tak bych to po 20 min. absolutní nudy patrně vyhodila z okna. ()

Mantis

všechny recenze uživatele

Italský snímek, který lze, alespoň podle hodnocení, považovat za rozporuplný. Na můj vkus jsou některé jeho části až příliš romantické, což by se dalo přisuzovat optice mladého Eugenia, který je patrně hlavní postavou filmu. Druhá linie, vedlejší, je vedena skrz neapolského krále Joachima Murata. Obě dějové line na první pohled moc nesouvisí a viditelně je spojuje jen osoba Eugeniova děda. Jistým, i když ne tak zřejmým pojítkem, by mohlo být toužení a snění obou mužů, ale naneštěstí je poměr mezi liniemi velmi nevyrovnaný, a tak historicko politická část krále Murata působí jen co by papírová kulisa. Díky tomu sjednocení linií, na konci filmu, působí dost rozpačitě a nepřesvědčivě. Přes výše uvedené, nelze filmu upřít poměrně dobré herecké výkony, hudbu a výpravu. Na druhé straně mi tam chybí nějaké jasné poeslství (s trochou fantazie: láska zabíjí ?). Výsledný verdikt je věcí vkusu, a protože jsem ještě před filmem byl vybaven hodnocením a komentářem známého, nebyly by moje hvězdy zcela neovlivněné. Pokud bych hodnotil dal bych patrně 2*. ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama