poster

Na východě ďábel, na západě jed

  • Hong Kong

    Dong xie xi du redux

  • Hong Kong

    東邪西毒 redux

  • Hong Kong

    Dung che sai duk redux

  • anglický

    Ashes of Time Redux

Akční / Drama / Poetický

Hong Kong / Tchaj-wan / Čína, 2008, 93 min

Režie:

Kar-wai Wong

Hudba:

Frankie Chan
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nettrass
    odpad!

    Poetická lobotomie mozku. Následkem tohoto filmu čímani zežloutli, začali koukat šikmo, zahodili lžíci a začali jíst rýži hůlkama. Naštěstí jsem odkoukal jen 17 minut, takže snad ještě trefím domů, má demence ještě ustoupí a nebudu trvale retardérovaný. Ti co tomu dali 4-5 hvězd to chudáci nejspíš dokoukali...P.S: Všimněte si prosím, že i režisér z toho zblbnul a natočil ten samý film 2x...(25.6.2014)

  • Shadwell
    ****

    Přistoupíte-li k filmu jako k básni, ušetříte si řadu nepříjemností. ____ Několik slov úvodem: První, základní narativní formou je odpradávna příběh směřující k určitému cíli; akce a dobrodružství, kde máte osvobodit princeznu a zabít nepřítele. Celá akce směřuje k tomuto cíli. Druhý typ nesměřuje k cíli, postavy se zde snaží vyhnout určitému osudu, který je ohrožuje. To platí pro melodramata a horory. Mezi těmito dvěma modely lze identifikovat další, „drama“, kde nejsou ani silné cíle, ani vnější nutnosti, lidé zde například odhalují nějaké problémy ve svém životě, mění se jejich morální priority. Drama je tedy zaměřeno na proměnu myšlení, priorit, mého já, zatímco akční příběhy, ale i melodramata jsou o proměně světa. Výjimečnost Ashes of Time Redux spočívá v důkladný syntéze všech tří forem: postavy směřují k určitému cíli (film jim i přes rozvolněnost staví v cestě za dramatickou potřebou četné překážky), stejně tak se osudu vyhýbají (potulný wuxia šermíř je z podstaty člověk svobodný a nezávislý – stejně jako je autonomní Hong Kong –, nadto touží někteří bojovníci ztratit paměť přes zázračné víno – a zapomenout tak na britskou koloniální vládu, aby se lépe adaptovali na vzrůstající vliv Číny – a vůbec tuze dlouze rozjímají) a vposledku drama zahrnuje silné charaktery – nikoliv však hrdiny, spíše obyčejné lidi, jež do hrdinů teprve dorůstají – a jim odpovídající adekvátní pohnutky („The flag is still. The wind is calm. It’s the heart of man that is in turmoil“). ____ Kdybychom se pokusili shrnout vypravěčské kontury zprostředkovávající děj a naraci filmu, mohli bychom říci, že je omezená (jelikož se postavy v průběhu děje sjednocují a rozdvojí, není možné líčit události vševědoucně), vyprázdněná (film využívá četné elipsy a neposkytuje divákům dostatek vodítek, aby si sestavili příběh – osobně jsem sáhl po presskitu, abych si vše ujasnil) a parametrická (styl si vytváří svoji vlastní temporální logiku a dominuje nad vyprávěním; žánrově to zakategorizujme jako starověký hrdinský veršovaný epos).(9.3.2009)

  • Kordus
    ****

    Beznaděj a smutek obalené do úžasného audiovizuálního kabátku. Natolik bezútěšné, že je skoro masochismus na to koukat.(20.8.2009)

  • Mertax
    ***

    Než zpracovávat maturitní okruh Národní obrození a ještě s migrénou, která se odpoledne dostavila, jsem do sebe radši hodila ´ibáč´ a vydala se na zahájení 4. ročníku Filmasia. Tak střasně jsem se těšila, 3 lidé a všichni dali plná hodnocení, no to prostě nemůže být špatné. Opravdu nerada musím konstatovat, že moje hodnocení je o 2 třídy níž. Krásný černý hřebec, jezdec cválající po zlatavém písku (tak krásný jako zde jsem nikde jinde neviděla), rozčísnutá voda mečem - špičkové, ovšem to bylo skoro vše. Sympatičtí herci, filosofické myšlenky a zcela netradičně nasnímané souboje už můj celkový dojem nevylepšili. Za pár týdnů se moje vzpomínky na film vytratily, jako kdybych vypila ono víno zapomnění... Wong vylepšil obraz, přidal novou hudbu a ubral 7 minut z původního filmu a je to za 65 %. :( A musím souhlasit s Venus, dějová linie byl opravdu oříšek, co oříšek - přímo vořech!(4.12.2008)

  • Adrian
    *****

    Drobne zmeny (viac subojov, v niektorych sekvenciach odlisne pouzita hudba) mi prisli zbytocne, ovsem kompenzovala to sutocnost, ze som tento Wongov masterpiece mohol vidiet na velkom platne.(11.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace