Reklama

Reklama

Jason Bourne se vrátil do New Yorku, ohrožuje celou CIA a ta začíná konat. Ukončuje programy Black Briar a Outcome, do kterého patří i agent Aaron Cross. I on je určen k likvidaci, stejně jako ostatní agenti rozesetí po celém světě, kde služba operuje. Aron je na tréninkové misi na Aljašce, kde se mu podaří před vrahy uniknout. Musí ale vynaložit veškeré úsilí a využít své schopnosti k tomu, aby všemocnou tajnou organizaci překonal. Ocitá se na útěku, je opět sledován nejmodernější technikou a musí kličkovat mezi sprchou smrtících kulek. Cross se poté shledává s doktorkou Shearingovou, u které kdysi podstupoval léčbu jako agent. Té jediné může věřit. Proti nim stojí šéf tajných operací, který má obrovský zájem na likvidaci všech vylepšených agentů. (TV Nova)

(více)

Videa (27)

Trailer 2

Recenze (961)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Sice lepší, než celý BOURNEŮV ODKAZ, byl pětiminutový trailer na ATLAS MRAKŮ předtím, ale i tak se jedná o nadprůměrný počin. Pokud by se měla zvolit dominanta, čili klíčový sjednodující prvek samotného díla, byla by jím vertikalizace, protože takto je organizována narace, odehrává se tak samotná akce a vytváří se propojení s předchozím filmovým textem v podobě BOURNEOVA ULTIMÁTA. Agentská série je vůbec v rámci žánru, poetických tradic i hollywoodské produkce výlučná, protože si pohrává se vztahem fabule a syžetu nejenom uvnitř vlastního samostatného textu vkládáním flashbacků, ale napříč všemi díly. Hodina a půl času projekce třetí části se může odehrávat před posledními pěti minutami druhé a čtvrtá zase paralelně s tou třetí, čímž se pod gilroyovským vedením greengrassovsky naivní vize jedince bojujícího proti politickému establishmentu proměňuje v zájemně propojenou paranoidní síť intrik a mocenských zájmů. Kromě zmíněného významového posunu to ale znamená, že vyprávění již není vedeno čistě horizontálně (dvojka) či do různých stran v případě uspořádání informací (trojka), ale vertikálně, protože se zaplňují narativní mezery universa, ve kterém není jenom jeden pěšák. Vertikálně je uspořádána nejenom narace (flashbacky nejsou hybnou silou, která žene hrdinu vpřed k dosažení pomsty, ale objasňují motivaci řady postav) a informace v rámci ní dávkované, ale i akce: útočí se z letadla na lidský objekt v lesích, skáče se ze střechy na policisty a schovává se pod stolem či za dveřmi. Jako ozvláštňující funkce je vertikalizace v rámci série dostatečná, ale v nutnosti odtajňovat některé prvky v podstatě kazí koncept "greengrassovek" (není fokalizována mysl ani stav společnosti, celou dobu šlo o pitomé pilulky) a spíš než k formálně progresivním počinům se BOURNEŮV ODKAZ řadí k revivalu sedmdesátek. Jak svým syžetem, založeném na operaci, která se zvrtla, a tak se hodně namluví a na konci se akční, tak i stylem, jenž rychlostí střihu v akčních scénách odpovídá bourneovským normám, ale kontinuita a přehlednost je zajištěna hlediskovými záběry a přeostřováním, nikoliv zvukem. Na rozdíl od horizontálního vedení, kdy se neustále nabíralo na tempu a pouze rytmus byl v rámci akčních scén proměnlivý, má ryze vertikální čtverka nevýhodu v nevyrovnaném temporytmu. Nejslabší díl, ale stále nadprůměr. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tvůrci s Bournem zkoušejí něco nového. Nebojí se naskočit do rozjetého vlaku, zatímco divák už netráví čas po boku okolnostmi zmateného Bournea, ale jiného vycvičeného bouráka Aarona Crosse, který s puškou nebo holýma rukama právě přežívá v zasněžených horách, zatímco se divák mezi hlavouny pokouší rozplést další pletichy vládní chobotnice. Akce do toho moc není, takže i na zívnutí je naneštěstí prostor. Ne vždy to ale vadí. Vadit může někomu spíš to, že Tony Gilroy si postavil hlavu a jeho nový Bourne dělá věci prostě jinak. Někoho to může naštvat natolik, že před sálem kina roztrhá líbivě originální plakát, jiní to vezmou jako fakt a příslib do dalších dílů série, které rozhodně přijdou. Upřímně mě Jeremy Renner už nějaký ten pátek hodně baví, sličné a civilní doktorce Rachel Weisz by to slušelo, i kdyby byla knihovnicí v obci s padesáti obyvateli a modré pilulky podporující inteligenci prostě tak nějak musíme přejít. Škoda i slabého rozjezdu a místy nervózního stříhání, jinak ale tenhle čtvrtý příspěvek potěší razancí (výslech u Rachel doma, kaskadérské kousky, běhání po střechách, honička v Manile) a celkovou atmosférou. Úplně jisté čtyři hvězdy to určitě nejsou, ale i tak je dám!! PS: Stále méně zajímavý Norton zoufale šlape vodu.. ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Od Gilroya som rozhodne nečakal takú béčkovú zápletku... ale to je asi jediná zásadnejšia výhrada. Šlape to krásne, akčné scény sú parádne (najmä prestrelka v dome), Renner je príjemne iný ako Damon, Weiszovka plnotučná postava, Norton ako kancelársky vlk presný. Prepojenie na pôvodnú trilógiu hladké a logické. Záverečná akcia už je trochu navyše, ale inak fajn letná jednohubka. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Po dvojce, která byla precizní ve své odtažité dokumentární formě a trojce, která se dokonalost pokoušela dohnat ještě výše a selhala na ní, se Bournův odkaz vrací k čistě filmovému přístupu, což je jednoznačně dobře, protože jinak moc nového nepřináší. Pravdou nicméně zůstává, že Gilroy není idiot, řemeslo okoukal dobře, umí přijít s novými nápady (v rámci možností), umí vykouzlit výtečné kamerové blbůstky a kdyby trochu přidal na tempu, mohlo by se to i pomalu začít blížit Bournovu mýtu. Takhle to zůstává v jiné hvězdičkové sféře, ale špatné to není, naopak... ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Nový Bourne je daleko střídmější a daleko méně akční, než bych čekal. Plus je v tom, že tvůrci dokázali celkem sofistikovaně děj nového filmu zapojit do starší bournovské trilogie, takže další "samostatný" díl nepůsobí nijak rušivě, či nastavovaně, specielně v případě, kdy v podstatě příběh Bourna a Crosse jede téměř ve stejné časové rovině. Dobrá je akce, ačkoliv kontaktních soubojů je zde mnohem méně a celkově je režie o dost usedlejší až strohá. Solidní je i zápletka kolem hokusů pokusů na lidech (pilulky atd.). Dobrá motivace hlavní postavy a výtečně civilní Rachel Weisz. Je jasné, že Gilroy na to šel chytře oklikou. Nechtěl do diváků pumpovat ještě sofistikovanější akci, ještě nadupanější hudbu a rychlejší tempo. Ale omotat si diváka kolem prstu nečekaným průběhem příběhu, který někdy šokuje svojí razancí (výslech v domě Weisz) a někdy zase příjemně a spolehlivě šlape v zajetých kolejích (naháněčky, kaskadérské kousky). Nejvíce mi vadila naprostá absence konce a jasný důkaz toho, že pokud bude Legacy alespoň trochu komerčně úspěšný, tak tu máme jasný restart série. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Při natáčení scény s vlky měl Jeremy Renner v kapse kuřecí játra. Kdyby došlo k nepříjemnostem, vlci by volili maso, nikoliv herce. (Petrasuvicka)
  • Bitka v Manile, ktorá sa odohráva v úzkej uličke medzi dvoma stenami, robila filmárom trošku starosti. Jej šírka bola iba niečo vyše 50 cm. (gogo76)

Související novinky

Producent Jasona Bourna uvažuje o restartu

Producent Jasona Bourna uvažuje o restartu

26.05.2020

Producent akční série Jason Bourne Frank Marshall v čerstvém rozhovoru uvedl, že hledá nového filmaře spolu s námětem pro další film. Jednalo by se tak o šestý snímek celkem, není přitom však jasné,… (více)

Další Star Trek má režiséra

Další Star Trek má režiséra

23.12.2014

Sci-fi fenomén Star Trek se v roce 2009 dočkal filmového rebootu. J. J. Abrams (Mission: Impossible III) posléze natočil ještě pokračování nazvané Star Trek: Do temnoty, pak ale vyslyšel volání Síly… (více)

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

16.09.2014

Ještě před pár dny se Paul Greengrass (Kapitán Phillips) zajímal o režii nového filmu s Leonardem DiCapriem a Jonahem Hillem (Vlk z Wall Street). Teď to ale vypadá, že ho spíš čeká návrat k… (více)

Reklama

Reklama