poster

Sucker Punch

  • USA

    Sucker Punch

  • Slovensko

    Sucker Punch

Akční / Dobrodružný / Fantasy

USA / Kanada, 2011, 105 min (Director's cut: 127 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    ****

    Klíčovým momentem filmu je jeho poslední věta. S tou totiž tvůrci vyloží karty na stůl a definitivně pojmenují své cílové publikum - dospívající dívky vyznávající "alternativní" módní styly uroní slzu, že konečně někdo natočil film přesně pro ně, a všichni ostatní s hrůzou prozřou. Mokrý sen všech náctiletých návštěvnic conů se stal skutečností a Snyder, poprvé režírující podle vlastního původního scénáře, mistrně v jednom díle skloubil módní elementy mangy a anime, fantasy, sci-fi, military a videoher, tedy komplet programu conů, při čemž zdůrazňuje spiklenecké elitářství dívek a jejich nepochopení okolím (konstatované umístěním do blázince). Povrchnost, afektovanost a doslovnost zde, stejně jako v jiných filmech pro mládež hledající utvrzení ve svém minoritním stylu (ať už je to emo, goth, lolita či werewolf), nejsou nemístné, ale naopak zásadní výrazové prostředky, které nejlépe rezonují se sentimentem cílového publika. V porovnání s "Repo: Genetická opera", kde v centru glorifikace stál jediný konkrétní styl, přichází "Sucker Punch" s uhrančivou pluralitou trendů a doslovně vyzdvihuje své zrcadlení divaček ve vyprávění. Především se zde nedeformuje nějaký již existující vyloženě alternativní styl jako punk či goth do módní pózy, ale naopak se z ryze módních směrů skládá jejich přirozený konglomerát a další stupeň. Na rozdíl od série "Twilight", která za emo fasádou holkám podsouvá genderově tradicionalistické a konzervativní postoje se zde naopak s bezelstnou přímočarostí apeluje na jinakost, byť samozřejmě módně ohraničenou. "Sucker Punch" je co do kompaktnosti, vyváženosti a osobitosti nejlepší Snyderův film. Zde si totiž jeho rukopis, vyznačující se v prvé řadě patosem, nepodmaňuje cizí vyprávění, ale naopak dostává plné pole působnosti v díle od začátku zamýšleném tímto směrem. Ačkoli nepatřím k cílové skupině a s filmem jsem se potkával pouze v některých pasážích, právě díky výše předestřeným kvalitám ho považuji za vynikající dílo ve své kategorii, a to nemluvě o nápaditém vrstvení realit ve vztahu ke genderovým rolím. PS: Stejně jako v případě "Počátku" a "Speed Racera" velmi lituji, že podle "Sucker Punch" nevznikla dobrá videohra, protože zdejší levelová struktura vyprávění a vizuální stylizace světa k tomu vyloženě svádějí.(26.3.2011)

  • Rob Roy
    ****

    Motta nelhaly. Nebyl jsem připraven. A myslím, že nikdo nebudete. Unikát, který musím vidět minimálně ještě jednou, zatím jsem moc plný neuspořádých dojmů. Každopádně nějakým způsobem ve mně ten film roste. Musím se tam vrátit.(26.3.2011)

  • TheMaker
    *****

    Kvůli tomuhle filmu jsem se tady po roce zase přihlásil! Chci změnit ošklivé hodnocení tohohle filmu! Pro mě film roku! Na tenhle film jsem si zašel hlavně kvůli Emily Browning, kterou už delší dobu obdivuji, a jsem do ní velmi zamilovaný. Jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl!(31.3.2011)

  • kiddo
    **

    Snyder má očividně rád nespolehlivé vypravěče, videohry, kabarety, léčebny a girls with guns. Materiálu na tři filmy, vše ale spatlal dohromady tak, že už to není hlavní hrdinka, komu se akutně hrozí lobotomií. Z hlediska relevantnosti dění má Sucker Punch tak 10 minut. Tři roviny filmu jsou nepromyšlené, nekoherentní, nijak nevycházejí ze základu a parazitují na něm v absolutní neochotě čehokoli se vzdát. Existence „bordelové“ a „videoherní“ nadstavby neospravedlňuje nějaký prvek v základní rovině nebo Snyderova snaha charakterizovat hrdinku pomocí její fantazie; Snyder prostě chtěl mít ve filmu jisté věci, logika jednoho konkrétního prostředí mu ale neumožnila je zapracovat, proto je šoupnul jinam bez ohledu na to, co to udělá s narativní logikou. Tři roviny navíc stojí samy o sobě, neobohacují příběh, postavy, ani sebe navzájem a vše spíš zamlžují a znejasňují (jistě dává smysl, aby Blue v bordelové rovině jakožto boss střílel prostitutky, je ale reálné, aby měl stejnou moc v rovině reality jako pouhý zřízenec? A jsou ony holky skutečně mrtvé? Upoutává Babydoll pozornost kunčaftů tanečky i v základní rovině? A ne-li, tak jaká je jejich obdoba? A jaký je vztah Babydoll a Bluea, který dává opět smysl jedině v bordelu?) Dále je logicky nemožné, aby dvě nadstavbové roviny byly fantazií hlavní hrdinky na druhou: 1. je škoda, že Snyder trochu nerozvedl, proč má malá holka potřebu snít o psychiatrické léčebně coby o kabaretním bordelu, z kterého kolegyně zachraňuje tak, že vrtí prdelí. 2. postava ukotvená v 50. letech jistě nebude sdílet fantazie dvanáctiletého geeka z 21. století. 3. objektivní věci jako mentor nebo smrt postavy nemohou být snem. Nedíváme se ergo na fantazie Babydoll, ale na Snyderovy, které mají nahradit nemožnost věrohodně zprostředkovat kouzlo Babydolliných tanečků; prostě musíme věřit, že jsou stejně "cool" jako vycizelovaný pastelový vizuál (který je, dodejme, kvůli naprosté nezranitelnosti hrdinek nudný k uzoufání). Se sterilní a fetišistickou čumilskou estetikou nelze Sucker Punch popsat jako girl power; je to ryze mužská fantazie. Smutné je, že kdyby se Snyder vykašlal na léčebnu, spolehl se jen na bordel a skutečně pracoval s hlavní hrdinkou a její fantazií, mohl to být jeho nejlepší film.(26.3.2011)

  • Djoker
    odpad!

    Dokážu si představit, že s něčím takovým udělá Snyder dojem při prezentaci pro sponzory, protože tam jsou ninjové, roboti, náckové a rádoby cool zpomalovačky, ale jako film to nefunguje. Nasral toho tam opravdu hodně, jenže všechno to je pouze na efekt. Na vyprávění příběhu se pro jistotu vykašlal úplně a emoce ze mě taky nedostal, pokud tedy nepočítám neustálé obracení očí v sloup. Naprostým humusem je pak hudební složka. Ty fláky stojí za hovno nejen samy o sobě, ale navíc se tam vůbec nehodí. Obvykle dám nějakou tu hvězdu alespoň za pěkný holky, ale tady udělám výjimku a spláchnu to rovnou do oněch míst.(9.8.2011)

  • - Skladba Wolfganga Amadea Mozarta "REQUIEM IN D MINOR, K. 626: INTROIT: REQUIEM AETERNAM", ktorá odznie vo filme, bola nahraná Slovenskou filharmóniou. (U_S_O)

  • - V souvislosti s postavou Amber se mluvilo o herečce Emmě Stone, avšak ta dala přednost snímku Panna nebo orel (2010). V hledáčku tvůrců byla pro tuto roli i Freida Pinto. (Othello)

  • - Hvězdička Vanessa Hudgens, která prošla všemi Muzikály ze Střední, se prý těšila na tuto pro ni atypickou roli. Zac Efron naštěstí osloven nebyl. (movieband)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace