Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kordus
    *****

    Kdyby se mi před pár hodinami někdo zmínil, že zažiju několikanásobný orgasmus při sledování zelené ještěrky, řekl bych, že to přehnal s kaktusovým džusem. Asi nejlepší western tohoto tisíciletí.(4.3.2012)

  • Radek99
    *****

    Strhující animovaná pocta dnes už trochu polozapomenutému světu spaghetti westernů. Chameleón promlouvající hlasem Johnnyho Deppa se rozpláclý na předním skle cabrioletu dívá v divoké jízdě na postavu bizarně zkarikovaného Raoula, kterou kdysi tak bravurně ve filmu Terryho Gilliama ztvárnil taktéž Johnny Depp, to je postmoderní rámec par excellence...a přesně v tomhle duchu do tavícího kotle své imaginace slil Gore Verbinski desítky víceméně synkretických vlivů a nechal z něho povstat svého nového hrdinu - chameleona, zvíře tisíce podob, který na sebe vlastně náhodou bere břímě westernového hrdiny. To, že jde o postmoderní hru, nezapomíná Verbinski znovu a znovu připomínat, třeba tím, že na čočku imaginární kamery nakreslí prstem hlavního hrdiny pomyslný obdélník výseku záběru. Vše je jen stylisticky dokonalá konstrukce, která drží až obdivuhodně pohromadě, uvážíme-li, co všechno do ní tvůrci zabudovali. Když Rango charakteristickým hlasem Johnnyho Deppa pronáší ,,I'm Nobody", nelze si nevzpomenout na existenciální rozměr, který ve westernu hledal Jim Jarmusch v Mrtvém muži, mystický Duch západu zase upomíná v syntézu spaghetti westernu coby žánru, neboť mýtický Spirit of the West má léty poznamenaný obličej Clinta Eastwooda a tělo a svršky Muže beze jména Sergio Leoneho, nemluvě o soškách Oskarů ledabyle naházených v kufru plážového vozítka... Připočteme-li klasické charaktery a šablonu westernových filmů, odkazy na slavné scény a typické westernové propriety, ale i aluze na mnoho newesternových amerických snímků (a to Verbinski s oblibou paroduje i své vlastní filmy), soví mexickou kapelu pějící nezřídka o mexickém kultu ,,La Muerte" a třeba surrealistický sen na poušti s létající rybou, máme tu velmi hutný postmoderní guláš. Ten se navíc ještě zahustí pochybnostmi o tom, kdo je vlastně vypravěčem tohoto příběhu - jestli ona (hudebně úžasná) soví kapela, které ovšem často její předpovědi hrubě nevychází, nebo upovídaný chameleon či nakonec sám strůjce příběhu v pozadí, filmový lyrický subjekt, tvůrce a prvotní hybatel filmu? Celý tak umanutě osobitý snímek odkazuje ještě k jednomu faktu - příštím filmem Gore Verbinskiho má být remake slavného westernu The Lone Ranger v hlavní roli, jak jinak, s Johnny Deppem, což dělá z Ranga vlastně jen jakousi přípravu na tenhle vlajkový projekt. Takže zásadní zpráva je: My, fanoušci resuscitovaného žánru, se máme zřejmě na co těšit! :-) Nádhera nesmírná...(6.6.2011)

  • TeeAge
    ****

    | Scenár: John Logan | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Gore Verbinski, Graham King, John B. Carls | Distribúcia: Paramount Pictures | Rozpočet: 135 miliónov $ | Tržby: 242,605,737 $ || Akčná smršť podopretá Zimmerovskou istotou, s obrazovou nápaditosťou a sem tam s emočným podfarbením. Nekompaktnosť celku podkopáva celkový zážitok, no Rango je fenomenálny vtom, že si vňom každý nájde to svoje vďaka svojej rôznorodosti. Samozrejme, aj tý starší. Eastwood rulez!(2.3.2011)

  • Renton
    ***

    Scénář: John Logan .. ..mé srdce je jinde. 70%.(14.3.2011)

  • tron
    ****

    „Skúste stráviť tri dni v konskej zdochline a piť vlastný moč... to chlapa zmení.“ To, že sú hrdinami zvieratá, je v podstate jediná originálna vec inak veľmi neoriginálne napísaného scenára (zaskočilo ma, keď som sa o ňom v niekoľkých recenziách dozvedel, že je unikátny). Inak vec, ktorá ničím neprekvapí a skôr nudne, než vtipne, glosuje westernovými žáner nezaujímavými odkazmi (Clint Eastwood, hodiny odbíjajúce 12). Vývoj deja neoriginálny, nečakané zvraty nie sú nečakané (útrpne som odratúval minúty, kedy Rango prizná, že nie je kovboj). A aj keď budem možno za hlupáka, trocha mi prekážalo, že nesamozrejmé veci boli brané samozrejme (prečo krtkovia lietajú na netopieroch a ODKIAĽ majú mini rotačné guľomety?). Potiaľto 60%, možno dokonca 40%. Našťastie, film má TOĽKO plusov, že mi nedá srdce vypáliť mu na koňa (alebo čo to bolo) len 60%. Hudba je miestami taká ohlušujúca, až ma štvala, akčné scény veľké, vzhľad jednotlivých postavičiek až strašidelne realistický (ťažko sa to vysvetľuje), detto „celková“ vizuálna podoba. Navyše film nie je úplne detský (sem-tam zakopneme o mŕtvolu) a „vodná zápletka“ mi pripomínala ČÍNSKU ŠTVRŤ s Jackom Nicholsonom, čo nie je práve dvakrát rodinná komédia. Potešili ma aj dialógy („Prečo by som sa mal báť štrkáča Jakea? Je to môj brat.“ – „Brat? Veď si chameleón a on had.“ – „Naša mama bola spoločenská.“) a spievajúce „vrabce“.(12.5.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace