Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na aukci umění se strhne boj o obraz z 19. století. Jeho autor Ravi Verma (Randeep Hooda) v současnosti patří mezi uznávané malíře. Za svého života se ale musel potýkat s předsudky, protože na svých obrazech zpodobňoval bohy a tím se znelíbil církvi, která ho žalovala za znevažování náboženství. Ravi Verma vzpomíná u soudu na svůj život, se kterým je spjatá i jeho múza Sugandha (Nandana Sen). (rikitiki)

(více)

Recenze (7)

Vavča 

všechny recenze uživatele

Vizuálně úchvatný a strhující svět malíře druhé poloviny 19. stol., Raja Ravi Verma se rozhodl přenést svět božských legend obyčejným lidem a záhy čelil nelítostným reakcím náboženských fanatiků, kteří jeho dílo chtějí ničit i dnes! Stylově je malířem smyslovým, který však dovede dokonale zachytit atmosféru a mnoho detailů, komu se líbí díla v duchu neoklasicismu, která stvořil Lawrence Alma-Tadema, bude doma i zde. Je fasicnující sledovat svět Indie 19. století a úchvatné herecké výkony, nejen Randeep Hooda jako Ravi Verma, ale také Nandana Sen, která mu skutečně vzhled bohyně z dob eposů... Sandesh Shandilya složil výrazný OST, zase mě bude mrzet, že se k CD nedostanu. Vám ostatním bych film doporučil i pokud se na indické filmy vůbec nedíváte. Pokud nemáte deviantní estetické cítění v malířství a umění obecně, bude se Vám film líbit i přes nelineární strukturu vyprávění, retrospektivu. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Je to hodně smyslný film. Barvami. Doteky. Malířovou sobeckou dychtivostí. Jinak je to zcela vymyšlené a kromě maleb a jména snad nemá se skutečným malířem nic společného. V reálu bylo například jeho manželství harmonické. A nějak se filmu nedaří držet se základní myšlenky: umění versus fanatismus. A když budu hodně upřímná, tak mi ta jeho díla připadají spíš jako barvotiskové pohlednice než jako umělecké skvosty. Ale to už je ryze subjektivní záležitost, navíc podpořená zkušeností s jiným uměleckým prostředím.____ MÓDNÍ OKÉNKO Etnické ustrojení je samozřejmě pestré v každém koutku světa, ale ty koláče z vlasů, co nosily tehdejší ženy na hlavách, to byl fakt úlet. ()

Andrea1717 

všechny recenze uživatele

Tohto filmu som sa bála, keďže je z obdobia z akého je. Nemám rada v Indických historických filmoch Britov, našťastie tu ich bolo veľmi málo a dej zachytával život významného maliara formou jeho spomienok a výpovedí na súde. Zaujímavý film s tragickým osudom umelca, ktorého hodnotu spozná svet až mnoho rokov po jeho smrti. A tiež o tom, že ako každý umelec je egoista a akoby si sám privolával životné tragédie. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Pokus o životopisný film dávneho maliara, o ktorom som jakživ nepočul, síce nie je márny, ale nie je to ani žiadne terno. Na enormnej časovej ploche s množstvom hluchších pasáží bol najzaujímavejší súdny proces, ktorý ale pre našinca nevyzeral ktovieako dôveryhodne. Film je farebný, oslavujúci indickú kultúru a kvitujem, že je bez tanečných a speváckych vložiek. Aj keď to, čo je pre Indiu typické, sa tu aj tak pretavilo. Zaujímavé je, že hoci je India domovom kámasutry, na indických historických chrámoch sú vytesané výjavy porna či dokonca sodomie, odhalenie ženského tela v kinematografii (vo filme aj na maliarskom plátne) je veľký problém. A tak viac ako pol prsníka z neho nedostanete, aj keď zápletka pojednáva aj o tejto stránke indického umenia. ()

danliofer 

všechny recenze uživatele

Ať už si scénáristé malířův životní úděl jakkoliv přibarvili, ne-li vybájili, nic to nemění na tom, že se jedná v indické kinematografii o velmi svérázný počin i z hlediska ztvárnění tělesna a tělesných projevů. Takto decentně zfilmované milostné scény by se mi líbily i v evropské kinematografii. Též se mi líbila hlavní myšlenka filmu, a to konfrontace tělesna vycházejícího z dávných indických mýtů a jeho zavrhování "duchovní skoro samozvanou garniturou". Film nakousl dost pro indickou společnost ožehavých témat, kterým "neind" nemusí vůbec rozumět v indickém kulturním kontextu. Soudit či odsoudit je často jednodušší než pochopit. Film má velmi krásnou kameru, hudbu a herecké ztvárnění. Nejedná se o klasický bollywoodský formát, kdy jsou vážné scény vyplňovány tanečními či "vtipnými" vsuvkami. Snímek hodnotím celkově vysoko a vřele doporučuji každému, kdo se zajímá o umění a duši umělce... ()

Ramanam 

všechny recenze uživatele

Pokrytectví a jeho sestry přetvářku a faleš řadím mezi jedny z největších zatemňujících mraků světla naší pravé podstaty. Udržující ty, kteří jim hoví v iluzi sebeklamu a přesně o tom vypráví příběh velmi nadaného malíře, který převedl na plátno opravdu nádherný svět plný barev a příběhů. Prostě nádhera, nic více k tomu není třeba dodávat. Ty, kteří proti tomu neustále něco namítali, a to dokonce i v dnešní době, což je jen ukázkou toho, že prostý duch, stejně jako vznešený je nesmrtelný vzhledem k času a místu, bych naložil a vysadil někde, kde se produkuje opravdu zcela duchu prostá pseudo-intelektuální tvorba skrze všechny umělecké směry. Myslím, že v dnešní době by se opravdu vyřádili a nemuseli by tak svůj čas vyměřený osudem marnit na zbytečnosti a skutečné umění, které není samoúčelné, nýbrž povznášející. Krásný důkaz byl přímo ukázán ve filmu. Chtěl jsem ho zde poté připomenout, ale už i autor sám si všiml těch hrozivých rozporů těch, kterým byl malíř a jeho dílo trnem v oku, či hlavně v egu. Jednalo se o sochy v chrámech, zobrazující zcela jasně tu část života, kterou se pokrytecká tamní společnost snaží vytěsnit. Všude tam, kde se něco násilím neguje, vzniká jednoduše napětí, které vede směrem dolů a nikoliv k tolik žádoucí harmonii. Vskutku nádherný film plný barev staré Indie, včetně přírodních scenérií a kouzelné architektury. Poutavý příběh a herecké výkony, které se mi opravdu moc líbily. Zcela nad mé očekávání za plných pět hvězd. ()

Reklama

Reklama