Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérské duo Debbie Melnyk a Rick Caine míří kamerou na Michaela Moorea v době uvedení snímku Fahrenheit 9/11, během vysokoškolského turné Slacker Uprising Tour a během amerických voleb v roce 2004. Zatímco nepolapitelný Moore jejich snaze o rozhovor stále uniká, jeho bývalí kolegové či protagonisté jsou o mnoho sdílnější. Některé z jejich závěrů jsou poměrně šokující a zpochybňují nejen Mooreovy dokumentaristické metody jako takové, ale i celkovou efektivitu jeho sebestředného přístupu k tvorbě politických filmů. Tvůrci se snaží oddělit fakta od fikce a legend, které Moorea obklopují. (Doc Alliance Films)

(více)

Diskuze

Fifer

Fifer (hodnocení, recenze)

Jak už v traileru říká jeden z respondent (volná citace): Účel světí prostředky, neříká to už CIA? Svým dílem chce nečeho dosáhnout, něco změnit a nezastaví se před ničím a to mu opravdu nemám zazlé. Já k tomu dodávám:  i u nás má M.Moore obrovské množství odpůrců, kteří jeho filmy odmítají právě proto, že manipuluje s fakty. Jenomže proto a jen proto, že manipuluje s fakty, tak se mu daří do svých děl dostat tak zajímavou a divácky atraktivní dějovou kostru, díky tomu jsou jeho filmy tak populární. Tím, že jsou populární, oslovují více lidí a mnohdy jednoznačně pro dobrou věc (boj proti vedení korporací, které byli odpovědné za fin. krach, boj proti Bushovi, boj proti zbrojení.). M. Moore použivá stejné prostředky jako ti, které kritizuje, kdyby točil dokument ve stylu BBC, nikdy by jeho hlas neměl takovou váhu. 

Reklama

Reklama