• dopitak
    ***

    Zásadní problém je v časové ose vyprávění. Hlavní postava příběhu (nikoliv filmu, tou je pojišťovací vyšetřovatel) natáhne kramle, a pak už nikoho nezajímá, proč se to stalo a jak to tehdy bylo. Uznávám sportovně, že vymyšlené je to dobře a zápletce nakonec nechybí logika, jenomže než se k tomu dostaneme, už dávno spíme. Další pečlivý dabing z dílny ČT - obsazení výborné, ale dialogy jsou napsané mizerně, sedmdesát let starý film musí používat dobové výrazy a ne jazyk dnešní.(15.6.2014)

  • Rosana
    ****

    Napínavý film, kde se snažíme dozvědět co se stalo. Fame fatal a jiné klasické noirovské symboly do filmu zapadly.(2.8.2010)

  • Rob Roy
    ***

    Nepříliš zajímavé postavy, slabá chemie mezi "ním" a "ní", žádné pamětihodné dialogy, překombinovaný závěr. Pokud něco stojí za zmínku, tak je to scéna loupeže zmáknutá v jednom dlouhém propracovaném záběru ( zdaleka ne tak impozantním jako v Touch Of Evil Orsona Wellese, ale na rok vzniku úctyhodným ) a kamera vůbec. Povídku Ernesta Hemingwaye lépe a přímočařeji zpracoval Don Siegel v zatraceně stylovém "hitmanovském" béčku z roku 1964 The Killers. A také Andrej Tarkovskij ve své prvotině - kraťasu Zabijáci ( 1958 ).(1.11.2006)

  • Madsbender
    ****

    Výborná noirová kriminálka a zároveň veľký debut jedného z najslávnejších amerických hercov neskorých 40.-tych a 50.-tych rokov, Burta Lancastera, ktorej úvodom je samotná azda najslávnejšia Hemingwayova poviedka Zabijaci. Siodmak prostredníctvom vyšetrovania vedeného Edmondom O´Brienom postupne vykresľuje obraz Švéda, bývalého boxera a správneho chlapa, ktorý sa zaplieta do siete intríg a zločinu, nekončiacej ani jeho smrťou. Herci podávajú presvedčivé výkony, a vďaka zaujímavej zápletke a napínavému deju som sa ani chvíľku nenudil. A to je u starších filmov známka vysokej kvality.(19.10.2013)

  • WANDRWALL
    **

    Od té doby, co Kain zabil Ábela, tak jdou dějinami lidstva zabijáci malý, větší, i největší, a stíháni jsou či nikoli... Tahle povídka od H. byla zpracována i v ČR, takže nejen tří filmových zpracování, jak je uváděno v obsahu. Je taky ideálním cvičením pro každého začínajícího filmaře a herce, co jsou na tom podobně jako filmař.(28.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace