poster

Expendables: Postradatelní

  • Česko

    Postradatelní

  • USA

    The Expendables

  • Slovensko

    Expendables, The

  • Slovensko

    Expendables: Nezničiteľní

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA, 2010, 103 min (Director's cut: 113 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ****

    POSTRADATELNÍ jsou přijímáni jako nostalgická osmdesátková akční řežba, ale přes všechno to fanboyovské nadšení bez schopnosti kritického myšlení se opomíná na to, že takhle ty filmy nikdy nevypadaly._____ Přímočarost vyprávění a ideologickou jednoznačnost snímek nahrazuje nezvyklými odklady, solitérního hrdinu týmem a znejasňováním dichotomie dobrý-zlý přítomností agenta, i když si zachovává charakteristické prvky v podobě ženské postavy jako katalyzátorky akce a určitého homoerotismu (zde uvědomělého)._____ V případě stylu se na místo převažujících amerických plánů v 3-5 sekundových statických záběrech setkáváme s pokusem o greengrassovskou kinetiku v nepřehledných akčních sekvencích, které mají délku záběru kolem dvou sekund a které upřednostňují polocelky s leoneovsky nezvyklými prostřihy na detail. (Nepřidává ani to, že většina akce se odehrává v noci či potemnělých prostorách, úvodní noktovizorové vidění je spíše moderně videoherní než predátorovsky neotesané.) Způsob záběrování, průměrná délka záběru i kompozice se sice přizpůsobují způsobu boje postav v kontaktních střetech, ale jinak jde spíše o důkaz atrofovanosti určité podoby dobového žánrového filmu, kdy se na místo pohybu a s ním spojené dynamiky dočkáme stání a střílení, popř. sezení při jízdě a střílení, které vždy končí atrakcí podpořenou nedobovými digitálními triky, u nichž si nejsem jist, nakolik jde o záměr (což v případě takových PREDÁTORŮ se sebereferenční scénou výbuchu, odkazující na osmdesátky i logo studia, napsat nejde). _____ Problematická je i ona časová a prostorová neurčenost, která by sice odpovídala odkazovanému, ale je přitom narušována narážkami na současné dění v podobě pirátských-pašeráckých lodí, waterboardingu ad. V takových scénách se odkryje nepatřičnost celého projektu, jehož podoba by našla své místo v reaganovských fantasy, ale ne v obamovských časech hyperinteligentních akcích. (Ovšem po vlně sedmdesátek je letos v kurzu křísit osmdesátky.) Jediná sebeironická scéna v kostele, ve které se otevřeně na něco konkrétního odkazuje, tak může vyvolat patřičnou dávku nostalgie, ale zbytek tomu svou formou neodpovídá._____ Přestože výše zmíněné se může zdát jako kritika, není tomu tak, protože mám za to, že tahle podívaná neměla být osmdesátková, i když je tak přijímána, nýbrž o remíze mezi tehdejší a současnou podobou žánrového akčního filmu, vyjádřené schématem buddy movie (Stallone, Statham) a korunované odpravením záporáka. POSTRADATELNÍ tak spíše dokazují, že budou chybět přerostlým puberťákům, kteří ne a ne vyrůst, než že by se zařadili mezi opravdové chlapské filmy, které jsou oslavou mužské pospolitosti a kamarádství, jako se to stalo Peckinpahově DIVOKÉ BANDĚ či Aldrichově TUCTU ŠPINAVCŮ, na něž lze nalézt v POSTRADATELNÝCH odkazy. PS: Co se skutečně skrývá pod 80´s: http://pics.kuvaton.com/kuvei/the_expendables.jpg .(21.8.2010)

  • kiddo
    **

    Nulový příběh, panoptikum zbytečných nebo nijakých postav, zvorané pokusy o vtipnost, mizerná kamera a akce, u které nudou z nepřehlednosti radši studuju strukturu plátna. Asi si ta osmdesátková béčka pamatuju jinak než Stallone.(19.8.2010)

  • tron
    ****

    „Nevieš, čo to Gunnar práve robí?“ – „Ide obesiť piráta.“ – „Nie, vážne. Hej, Gunnar, čo to robíš?“ – „Idem obesiť piráta.“ Nebudem okolo toho kecať, kto vie o čo ide, bude nadšený. Paradoxne, akčné scény sú ešte tým slabším, čo film ponúka (najmä nočné finále ma troška schladilo). Ale len čo bomby prestanú vybuchovať (hoci „nálet smrti“ mi spôsobil zimomriavky) a nastáva „budovanie vzťahov“, je to radosť pozerať. Pre akčného fanúšika, ktorý si preskákal 80. roky v plnej poľnej, je to slza v oku, mráz na chrbte a búchajúce srdiečko. Chechcete sa pri všetkých tých vzájomných doberaniach a žánrovo vulgárnych oťukávaniach (fenomenálna scéna v kostole), hihňáte sa ako baby na prestávke, chechtáte sa ako korytnačky, lúskate si prstami, dupkáte nohou a hovoríte si, že Stallone to dal. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org.(15.10.2010)

  • Cervenak
    ****

    Ešte trochu konzistentnejší scenár a viac priestoru pre niektoré odstrčené postavy (napr. namiesto tých Rourkeových "dojímavých" blábolov) a bolo by to dokonalé.(2.9.2010)

  • Superpero
    *****

    Po skončení jsme s kámošema nadšeně kecali o tom, jak je ten negr všechny rozsračkoval tou AA-12, jaký dělal Statham fatality a jak byl Lundgren nezničitelnej, až do konce titulků. A já se zase cejtil jako malej, když jsem Slye a spol. tajně hltal v noci na Nově a bál se, aby se máma nevzbudila a nezatrhla mi to abych šel spát :)))(19.8.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace