poster

Madisonské mosty

  • USA

    The Bridges of Madison County

  • Slovensko

    Madisonské mosty

Drama / Romantický

USA, 1995, 135 min

Režie:

Clint Eastwood

Předloha:

Robert James Waller (kniha)

Scénář:

Richard LaGravenese

Kamera:

Jack N. Green

Střih:

Joel Cox

Kostýmy:

Colleen Kelsall
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gouryella
    ****

    Eastwood me timto filmem neuveritelne mile prekvapil - asi je to tim, ze se tentokrat vyjimecne nezameril na svoji osobu ,ale veskere usili venoval popisu vztahu, ktery i pres svoji "nevinnost" navzdy ovlivnil zivot hlavni hrdinky v podani skvele Maryl Streep.(2.8.2002)

  • Cherish
    *****

    Jeden z nejnádhernějších filmů o lásce, jaký jsem kdy viděla. Snad nic jsem v životě neproplakala tolik, jako Madisonské mosty...Navíc zde excelují oba moji oblíbenci Clint Eastwood a Meryl Streep. Čestné místo v mé top do konce života.(16.6.2011)

  • Stegr
    ****

    80% - Příjemný film, který vyzdvihují velmi dobré herecké výkony ústřední dvojice...(17.6.2007)

  • novoten
    ***

    Nemám rád ten pocit, kdy mě romantický film nezasáhne tak, jak by měl. To následné zklamání mrzí snad nejvíc ze všech žánrů a tady o to víc, že osudové a přitom náhlé vztahy jsou tím největším lákadlem. Herecky i dramaticky dokonalých momentů je tady požehnaně, ale jakoby nedržely pokupě. Vzpomínám na film s usměvavou slzou v oku, ale kvůli zbytečně protahované paralení linii s otravnými potomky nemůžu jít výš.(10.4.2006)

  • sportovec
    *****

    Přesvědčení, že každý z nás má svůj protějšek v tom druhém pohlaví, je vírou, která není bez opodstatnění. Těch, kteří je naplní, není mnoho. A ne vždy potkáváme tento životní vrchol v situaci, která by umožňovala jeho plné a bezvýhradné přijetí. Velké téma je současně neméně velkým svodem k plačtivému sentimentálnímu pohledu, který odpuzuje svou kašírovaností a schematickou nepřirozeností. Příběh MADISONSKÝCH MOSTŮ je příběhem ne nezvládnutí, ale opanování a oslavy tohoto citového vyvření, bez nějž každý lidský život zůstává pustý a prázdný jako neobydlený neudržovaný dům. Zdánlivě bezvýznamné setkání ženy, jež je v letech, kdy by měla mít rozum, s mužem, který přesvědčuje sebe sama v názoru, že únik do tvůrčího života je rovnocennou náhradou lidské plnosti, vrcholí v citové i fyzické smršti čtyř - zdaleka ne celých - dnů. V smršti, která sama o sobě je svou intenzitou životem samým. Okolí erupce je při tom všem vším možným, jen ne pouští a úhorem. Postrádá mnohé, lidská malost a vyprahlost však do tohoto výčtu pomyslných errat v žádném případě nenáleží. Vážit a přemýšlet i domýšlet neznamená kapitulovat, byť by to mělo znamenat i vlastní doživotní srdcebol. Sloučit odpovědnost a cit se svědomím a myslet přitom nejen na sebe je zrcadlem, které film nastavuje naší sebestředné současnosti. To, že se režiséru Eastwoodovi podařilo tuto štafetu hlubokého humanismu, lásky a pokory přenést i do další generace, vyvolat v ní byť i jen na okamžik potřebu vlastní katarze a sebeprozření i vůle změnit svůj dosavadní život, to není pokleslá reality show, ale vrchol každého slušného lidského života. Je to ten život sám. MADISONSKÉ MOSTY tak činí překvapivě sporou, ve skutečnosti však nezapomenutelnou niternou a působivou filmovou řečí, jež hollwoodské továrně na sny propůjčuje rozměr nezávislého tvůrčího filmu.(1.3.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace