Režie:
Chris WeitzScénář:
Melissa RosenbergKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Robert Pattinson, Kristen Stewart, Taylor Lautner, Jackson Rathbone, Nikki Reed, Kellan Lutz, Ashley Greene, Peter Facinelli, Billy Burke (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Poté, co se Bella zotaví z útoku upíra, který ji málem stál život, chystá se s Edwardem a jeho rodinou oslavit své 18. narozeniny. Nešťastnou náhodou se však Bella při oslavě poraní a pohled na čerstvou krev je pro rodinu Cullenových až příliš lákavý. Rozhodnou se pro Bellino bezpečí opustit městečko Forks. To však Belle zlomí srdce. Už se zdá, že se ze svého smutku nikdy nedostane, ale nový smysl života překvapivě nachází v nezodpovědném chování a stále hlubším přátelství s Jakobem Blackem. Nebezpečí však na ni stále číhá v různých podobách. (oficiální text distributora)
(více)Videa (23)
Recenze (1 309)
Začínam sa báť, že ten mega-hype okolo Súmračnej ságy ma postupne magorí, pretože som si obzerala, ktorý z vlkodlakov je chrumkavejší. Lenže ani najšťavnatejší keksík nezmení nič na tom, že celý Twilight je postavený na žalostne jednoduchučkej a navyše dookola opakovanej schéme. Je to ako virtuálny solipsistický vesmír jednej totálne nemožnej blbky. Tento film je označený žánrami Fantasy / Horor / Romantický / Dráma, no ja som sa smiala. Často a nahlas. Plakať by nemalo zmysel ;-) ()
Jednoho ponurého podzimního večera jsem s hrůzou zjistil, že nemůžu najít klipsny na bradavky, jezdecký bičík byl od posledně zlomený, latexová maska prodřená a deseticentimetrové jehlovky mé drahé, které mi vždy tak rozkošně drtily koule se nenávratně ztupily, protože si v nich ta kráva vyšla na ples, kde si střihla polku s nějakým vesnickým idiotem! Bloumal jsem po bytě od ničeho k ničemu a hledal způsob, jak vybít svou sexuální frustraci. Ach jak jsem byl naivní a nerozvážný, když jsem v záchvatu ukájení mrzkých pudů mačkal play! Pro tohle není záchranné slovo a pokud vám zrovna dojdou baterky v ovladači, není cesty zpět. Už nikdy nebudu, čím jsem býval a marně hledám výrazivo, kterým bych popsal tuto nepředstavitelnou kalvárii. V mlžném oparu bezbřehé hrůzy se mi vybavuje pouze toto: Nejprve jsem uviděl páchnoucí, zelenožlutou, viskózní skvrnu velikosti Lautnerova solarizovaného hrudníčku a tvaru Patizónova "uhrančivého" obličeje. Jen tak se přede mnou prkenně převalovala a já se neustále snažil smířit s myšlenkou, že takový terror to snad být nemůže. Přistoupil jsem tedy blíže a snad to byla stařecká nerozvážnost, která mě přinutila rozhrnout ji prstem. Okamžitě jsem uviděl kousky hrášku a mrkvičky, které nepochybně patřily bramborovému salátu mé Poslední večeře. Hrdinně jsem pokračoval v pátrání a se zatnutými zuby zabředával hlouběji a odhaloval další vrstvy tohoto strašlivého úkazu! Nestrávené kousky vepřového řízku jemně EMO přibarvené několika fernety pro dobré trávení, špatně požvýkaná celozrná houska, kterou jsem tak pečlivě vyčistil talíř, roztomilý malý klíček od skříňky v nádražní úschovně, jenž jsem chvatně a neuváženě spolkl při domovní prohlídce, aby nezjistila, kde schovávám pornočasáky, výtečná šunka Remair, deset deka za patnáct korun v Tescu, zlaté polomáčené od Orionu, na kterých stále ležérně ulpívaly kousky jemné mléčné čokolády a v neposlední řadě zpola natrávený pytlík chipsů LAYS, u nichž už si ani nevzpomínám, zdali to byla grilovaná slanina či brambory pečené v ohni. Věřte mi, pátral bych dál, přátelé, ale tohle se opravdu nedalo udržet. A takhle mě v horečkách našli - politého studeným potem, s křečovitě zaťatými pěstmi, blábolícího v mrákotách cosi o zasraných homoupírech! Teď, když už jsem se alespoň trochu vzpamatoval a vidím věci znovu s jakýms takýms nadhledem, by mě upřímně zajímalo, kdy už konečně někdo promění paní Majerovou v jezevčíka, aby svými komerčními, grafomanskými bláboly nekurvila našim dětem pohádky a vkus!!! ()
Chvíli se dá bavit tím, že pozorujete reakce okolo sedících lidí, ale když už vás přestane bavit i to, jak se jeden chlapec z nudy dloubá v nose, přijde krize a máte pocit, že začnete mlátit hlavou do sedadla před vámi z hrůzy, co příšerného ještě přijde. Sarkastické výbuchy smíchu v kině plném nadšené mládeže taky zrovna nejsou nejideálnější, protože ty káravé pohledy, co na vás ty děcka hodí, vás ukovou do křesla a zbytek filmu prostě v tichosti protrpíte. ()
Primární ohrožení náctileté populace nepředstavuje v současné době virus H1N1, ale tzv. syndrom nakažlivé deprese. Příznaky: příchylnost k retardovaným scénám a retardovaným postavám, účast na kolektivním brainwashingu, těžká anemie. P.S. Popcornové filmy typu Transformers jsou testosteronem nabitá destrukce. Stmívání je estrogenem vycpaná sebedestrukce. Jenže i ten nejprostší robůtek působí vedle emonebožátek z New Moon jako rozvinutá komplexní postava s bohatým duchovním zázemím :-) ()
Když se to tak vezme, tak se jedná o velice dobrý artikl určený především naivním a přecitlivělým dívkám, jejichž mentální vyzrálost se nachází někde v počátcích puberty. S takovým přístupem je pochopitelná doslovnost (změny ročních období za oknem doprovázené nápisy s konkrétním měsícem), statičnost hlavních představitelů, kteří nehrají, ale pózují, sterilní hudba a dialogy s oduševnělostí foto-příběhů z Bravo/CosmoGirl. Plynutí času je podřízeno vnímání náctileté dívčiny, které se okamžik zpomalí, když přichází její milý, a z prostoru je vyčleněna, pokud o něj přijde. Popíkové písně na některých místech vyjadřují myšlenky postav a několik scén je nápaditě zvládnuto co do organizace prostoru a orientace v něm, ale... Já nejsem cílovou diváckou skupinou, která by byla schopna naivního fanouškovkého čtení (opravdu mi nestačí věrnost lobotomizující knižní předloze), jež je filmem upřednostňováno na úkor toho poučeného. Nejde o docela uvědomělé a vážně se neberoucí dílo, jak by se mohlo zdát ze scény z kina (akční film s nadávkami jako "zpropadaný" místo "zkurvený" apod.), protože jakékoliv dvojí podvratné čtení, které nabídne kamarádka Belly po východu z bijáku o zombie, je ukázáno jako to nesprávné. Na druhou stranu je to dobře, protože vidět v druhé části téhle ságy příběh o projevení se, ve kterém se hlavní trpitelka (nikoliv aktivní hrdinka) dozvídá, že rozum a chtíč nemohou být v opozici natrvalo a rozhoduje se, za jakou ligu bude kopat, vyzjde z toho NOVÝ MĚSÍC jako ideologicky konzervativní podívaná, která by byla archaická i za dob Shakespearových. Inscenační bezradnost mnoha scén (zjevování se) a nemožnost ztotožnit se či byť jen trochu chápat Bellu, která se chová nelogicky (dlouho nemocný kamarád stojí polonahý v dešti, jí zajímá jeho nový účes a tetování) v pokusu o fantasy bez jasně zadefinovanyćh pravidel, dílo zkázy dokonávají. "Odpad!" přitom dává někdo, kdo jedničku oceňoval jako malý indie film s vzhledem k žánru odvážnou stylistickou stránkou a docela zdařilou snahou ozvlášnit teen romance horrorovými prvky. Nejhorší přitom je, že dvojka není ani tak špatná, aby byla celou dobu zábavná, protože veškerý guilty pleasure potenciál vyčerpala už upoutávka. ()
Galerie (96)
Zajímavosti (37)
- V tomto pokračovaní si zahrala Dakota Fanning (Jane), ktorá sa spolu s Kristen Stewart (Bella) objavila aj vo filme The Runaways (2010). (lylka2296)
- Scéna na školním parkovišti v den Belliných 18. narozenin se točila 9. dubna, v den 19. narozenin Kristen Stewart. (Martinibaby)
- Tvorcovia filmu zašli do Wolf Mountain Sanctuary, kde si prehliadli skutočných vlkov, aby dokázali realisticky zobraziť ich vzhľad a zároveň dodržať ich zobrazenie podľa knižnej predlohy. Prototypom sa stal vlk arktický, podľa ktorého ako prvého vytvorili Jacoba (Taylor Lautner), od ktorého sa vytvárali ostatní. (Greenpeacak)
Reklama