Reklama

Reklama

Obsahy(1)

John Krasinski se zapsal do podvědomí především jako sympatický Jim Halpert ze seriálu Kancl. Teď se možná trochu překvapivě ujal adaptace a režie sžíravě ironické sondy do hlubin mužské duše z pera nedávno zesnulého Davida Fostera Wallace. Své nové role za kamerou se zhostil na výbornou a výsledkem je provokativní a černě humorná komedie. Když Saru Quinn bez vysvětlení opustí přítel, rozhodne se po důvodech jeho odchodu pátrat sama. Doktorandka antropologie na prestižní univerzitě si proto vymyslí projekt, který má být nejen lékem na její splín, ale také prostředkem k naplnění jejích akademických ambicí. V sérii rozhovorů s různými muži se Saře postupně otevírá nečekaný a znepokojivý pohled do mužské -i její vlastní- mysli. Důvěrně známé příběhy na banální i bizarní témata nikdy nepostrádají špetku kousavého humoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

Josefin odpad!

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná debilita, režisér John Krasinski přeskočil i svůj stín. Zvlášt kniha R.Wallace musí být teprve výživná jak Nutrilon. Na mužích něco je, ale v tomto filmu to nenajdete. Přepsychologizované výplody z mužských mozků: viz. malá ukázka: "Ženu i znásilnění může o něco obohatit bla bla kra kra ........" .Vřele nedoporučuji,není to ani černá komedie. Jen na vlastní nebezpečí a pak navštívit Dr.Chocholouška:) ()

Richard_Ba 

všechny recenze uživatele

Scenár je dobrý, nápad slušný. Pohľad do mužskej duše. Myslíte,že na to stačí pár minút ? Bolo tam pár svetlých momentov, ktoré keby boli umiestnené logicky do akéhokoľvek systému, aj by získali výpovednú hodnotu. V takejto nesystematickej forme to nedávalo žiaden význam. Úvod chýbal, hneď sme vošli do jadra. Pri jadre to aj ostalo, lebo klimax chýbal. Absolútna absencia akéhokoľvek konca. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Od samotného počátku sledování nebojácně filozofujícího filmu "Něco na těch mužích je" bylo zcela zřejmé jeho nízké divácké hodnocení, což se následně také potvrdilo. Může za to dokumentaristický formát, který se výstižně dokáže držet literárního vyjadřovacího stylu Davida Fostera Wallaceho. Ještě výrazněji za toto nepochopení a odmítání může obsah, který nutí diváky k myšlenkám a hloubavému přemýšlení. Je cynický svým černým humorem. Je kontroverzní svým tématem. Je odvážný svou otevřeností. Tím se naráží na další divácké překážky, poodhalované v samotném filmovém výtvoru i v literární předloze, pokrytectví, puritánství a hysterickou snahu o politicko-společenskou vyjadřovací korektnost. Divákům jsou předkládány názory, nezdeformované dogmaty, falešností a podbízivou snahou se zalíbit. Vše je pojmenováváno přímo, bez načechraného pozlátka. Nepodává lichotivý obraz o mužích, ani o ženách. Pouze nahlas, přemýšlivě a provokativně ukazuje stavy mysli, pohnutky a příčiny. Film má svůj osobitý styl, se kterým pobaví a donutí k zamyšlení každého, kdo se dokáže přenést přes nebezpečně pokřivené kořeny přízemní katolické výchovy, všechny popudlivé snahy o rovnostářství a zastírací společenské manévry ctihodného maloměšťáctví. Pouze se snahou prohlédnout nebezpečnost všeobecné společenské přetvářky dokáže divák uchopit a pochopit toto jedinečné filmové dílo, které se valí a předává veřejnosti obsáhlé sofistikované polemizování o genderových odlišnostech a stereotypech. David Foster Wallace byl pozoruhodný zjevem literárně-filozofického světa a John Krasinski ve svém mladém věku ukázal svou skutečnou tvář a ušlechtilou duši a nebojí se témat, která již svou podstatou a odložením masky přináší rozhořčení a pokrytecké odsuzování. Hlavní postavou netradičně naformátovaného příběhu je Sara Quinn (velmi zajímavá Julianne Nicholson), která využívá osobní partnerskou krizi k otevření Pandořiny skříňky skutečných pohnutek a citů mužů a jejich chování bez ochranné masky. Hlavní mužskou postavou je bývalý přítel Sary Ryan alias subjekt číslo 20 (zajímavý režisér filmu John Krasinski) s otevřenou zpovědí o příčinách konce. Z výraznějších sledovaných mužských subjektů je zde R alias číslo 3 (zajímavý Christopher Meloni) s letištní příhodou, upřímný univerzitní profesor Adams alias číslo 30 (dobrý Timothy Hutton) a neodbytný student Daniel alias číslo 46 (pozoruhodný Dominic Cooper) s naléhavou upřímností. Z dalších otevřeně vypovídajících subjektů zaujme číslo 2 (Josh Charles), 11 (Will Arnett), 14 (Ben Shenkman), 15 (Michael Cerveris), 19 (Chris Messina), Harry (Benjamin Gibbard), číšníci Evan (Lou Taylor Pucci) a Kevin (Max Minghella), sebevědomá 31 (Clarke Peters), či 51 (Corey Stoll). Je to náročné dílo po své obsahové stránce. Je nutné vyzdvihnout nebojácnost tvůrců, se kterou se snaží zapůsobit na bigotní zpátečnictví společnosti, jež všechny zdravé a podnětné hlasy hodlá umlčet a znemožnit v očích svých oddaných a zaslepených stoupenců. Pojmy jsou jasně a zřetelně pojmenovány a definovány. Je to moudré. A potěšující, že alespoň někteří umělci nalézají zdravou dávku odvahy a lidského pochopení. () (méně) (více)

Iggy 

všechny recenze uživatele

Ach jo, u některých filmů by asi bylo lepší zpřístupnit je pouze dostatečně obeznámeným divákům. Takže pokud nevíte, kdo byl David Foster Wallace, filmu se raději vyhněte. Ušetříte tím sobě čas, filmu se zlepší hodnocení a internet nebudete zbytečně zanášet vašimi scestnými postřehy. A nemá cenu cokoli vytýkat režisérovi filmu, protože jak napovídá údaj v závěrečných titulcích "Adapted for the Screen and Directed by", tak film je primárně adaptací stejnojmenné Wallaceovy knihy a většina dialogů, či spíše promluv je doslovně přejata. I když jako psaný text působí Wallaceova kniha mnohem radikálněji. Tak to jen tak na okraj no... ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

Miloušek.¬         Hádal jsem, že tenhle snímek musela točit žena. A prohádal. Byl to jakýsi pan Krasinski, muž se zakulaceným nosem a miloušek časopisu People.¬                 Představuji si pana Krasinského, jak stojí před dveřmi své snoubenky a doprošuje se vstupu do bytu, jehož vstupní dveře uražená budoucí paní zamkla — přesně jako je to ukázáno na jednom místě snímku; přesvědčuje, podává argumenty, podoben v té šusťákové bundě olysalému psíkovi, jehož svěšený ocásek kmitáním zametá prach domovní chodby.¬                 Mám za to, že muž má míti koule ne v hlavě, ale mezi nohama; a že v uvedeném výše případě se mu má zježiti srst, má vykopnouti dveře a té své snoubence ukázati, kdo je pánem. Nemusí jí dáti hned zrovna po hubě; mnohdy stačí pouze zavrčet. Tak tomu v přírodě je, do takového duálního světa jsme byli zrozeni a soudobá společnost se svýma křivýma nohama nedošmajdá k žádné další pravdě, modely, které vytváří, pouze mrzačí přirozené jevy.¬                 Všechny ty výpovědi mužů (z nich se snímek skládá) před naší opuštěnou tím svým doktorandkou ukazují muže jako kreténa. Natočí-li něco takového muž, potom hledejme ze solidarity se svým pohlavím nějakou polehčující okolnost, jež by zbavovala částečně odpovědnosti onoho. Kdo hledá, může naleznouti. Ovšem, jde o ten kulatý nos.¬                 A že je miloušek. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama