Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Národní umělec Karel Gott se ve své vile připravuje na zájezd, telefonuje, balí kufry, ve voze se učí text a rozezpívává se pod sprchou, kameramani Malíř a Špáta pozorují interiér jeho domova, představují jej jako kuchaře i labužníka, někdejší ředitel Filmexportu Janoušek se ptá v roli reportéra a se svým životem spokojená hvězda české populární hudby nostalgicky vzpomíná na pěvecké začátky v koláži záznamů, natočených v letech 1977 až 1985. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Radko 

všechny recenze uživatele

Počul som, že Kája je božský. Ale piesne a sprievodný tanec k nim, rinúce sa rádia a tv po dlhé roky, ma nevedeli o tejto pravde presvedčiť. Až chladného jesenného večera roku 2008 som uzrel projekciu tohto strihového dokumentu na námestí a zároveň s ňou získal tri dôkazy. Karel varil čínu, usmieval sa, spieval, usmieval sa, podpisoval fanúšikom fotky, cestoval po Japonsku, trhoch, usmieval sa, maľoval, spieval pod sprchou a usmieval sa - stále božsky. To je prvý dôkaz. Filozofické múdra o pokore, práci a nevďačníkoch, ktorým ukázal a ešte ukáže, a ktoré dokázali zaujať cca tridsať divákov-vytrvalcov, stojacich v mrazivo studenom vetre, noci a jemnom mrholení sú dôkazom druhým. Náhodne sa na projekcii vyskytnúci opilec pri pohľade na Gotta začal vykrikovať - "Kurva, to jste, Češi, Slovani?! Tady je to furt samej Němec!". Pri slovách majstrovho songu ale tento hlučný poblúdilec pokorne stíchol a v kľude dopozeral, čo predstavuje dôkaz tretí. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Gotta nemusím a nevyhledávám, nicméně jej respektuji jako umělce. Nesmrtelného umělce...je totiž trochu děsivé, že zpíval za časů mého dědy, otce, zpívá za časů mých a mého syna a jsem si jist, že se jeho slavičího hlasu dožije i můj vnuk... Když jsem v Tv náhodou zahlédl tento dokument, neodešel jsem a se zájmem nahlédl do částečné odkrytého zákulisí tehdejší normalizační hvězdy. Jen by mne zajímalo kolik ze soukromých myšlenek Gotta tam zaznělo jako jeho niterní výpověď a kolik z toho byl zkrátka jen čtený scénář. Také mne zaujalo to množství žen a dívek v kimonech při turné Gotta do Japonska. Jakpak to tam asi vypadá na uliccíhc dnes? Asi nejpodivnějším z celého dokumentu byl záznam z koncertu, kde Gott zpívá českou angličtinou píseň Johna Lennona - Give Peace A Chance... Tuto tvář ,,mistra'' jsem opravdu neznal. * * * ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Na tomhle jsem kdysi byl v kině se spolužákem. Ten byl zklamanej, že to není pojatý jako chronologický životopis. To jako ano. Jenže tenhle film vznikal osm let a zachytil Mistra v jeho nejlepší formě, takže ve srovnání se všemi dalšími pokusy různých televizí tohle je dodnes nejlepší dokument, co o něm byl natočen. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Nemastný neslaný dokument o tom, jak si Kája sám vaří, sám pere, věčně je v luftě a nemá čas radovat se ze svých peněz. Komunistická propagace našeho národního pokladu, protože valuty byly potřeba vždycky. Ale v tomto případě dost mizerná propagace. Hvězdička je za Lionela Richie a jeho Hello. ()

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Od dokumentu o Karlu Gottovi (ale obecně o komkoliv) bych očekával mnohem, mnohem víc. Moje představa byla, že film bude chronologický. Karel Gott se někomu někde někdy narodil, vyrůstal, chodil do školy, vyučil se, dal se na pěveckou dráhu, zpíval nejprve tam, potom tam, pak se objevil i ve filmu ... Jenže takto tento dokument bohužel postaven není. Autoři filmu doprovázeli Mistra po některých jeho turné a vystoupeních, natočili něco málo i z jeho soukromí a z příprav na vystoupení a natáčení písniček. Začátky pěvecké dráhy Karla Gotta se ve filmu doslova odbyly několika málo fotografiemi a několika větami. Na dokument žalostně málo. Osobně si myslím, že to je velká převelká škoda. Nezbývá mi než doufat, že se dokumentaristé ještě chytnou za nos a natočí o Karlu Gottovi životopisný film, který bude tohoto Mistra hoden. Ale i tak je tento film pěkně sestříhaný. Vyprávění Karla Gotta působí velmi mile, upřímně, skromně a nepovýšenecky. (Pátek 14.05.2010) ()

zette 

všechny recenze uživatele

Kaja je legenda a i kdyz taky preferuji chronologicke dokumenty, tak tento dobovy je take vyborny! Videt Gotta, jak kouka na videu na Michaela Jacksona a napodobuje jeho tanec je fenomenalni:-). Gott pusobi skutecne skromne a pokorne a verim tomu, ze se v jeho pripade nejedna o pozu. Ve filmu neni obsazeno moc informaci, na divaka ale dychne atmosfera osmdesatych let. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Nechápu, proč má Dogma číslovku 95, když evidentně vzniklo v Československu v r. 1986. Také mě překvapilo Gottovo publikum, už tehdy se skládající zejména z babiček a malých holek a Gottův naprosto stejný medový hlas, úsměv a pohyby jak na jevišti, tak v zákulisí, prozrazující užívání nějakých těch omamných prostředků. Jinak považuji za naprosto skandální, že taková veličina, jakou Gott bezesporu je, nepronikla do úplně všech zákoutí našich životů, např. do vtipů. Já teda aspoň žádný fór na něj neslyšel. Proto jsem si dovolil vzít na sebe břímě a pár jich vymyslet: 1. Proč už u nás v přírodě nenarazíme na žádného zlatého slavíka jako kdysi? Protože je má všechny doma Gott! 2. Proč je Gott naším národním pokladem? Protože má zlato v hrdle! 3. Kterého herce má Gott nejradši? Nárožného. Připomíná mu lysohlávky. 4. Letí Rus, Američan a Gott v letadle, které najednou vybouchne a všichni tři padají k zemi. Kterého Bůh zachrání? Varianta I.: Žádného. Rusů i Američanů je jak much, jeden sem nebo tam nehraje roli. A Gott pro něj zase představuje konkurenci. Varianta II.: Gotta. Rusů i Američanů je jak much, jeden sem nebo tam nehraje roli. Když zachrání Gotta, získá Bůh pár dalších poklidných a tichých let v nebi navíc, než mu tam začnou všechny babičky a holky do 15 let ječet nadšením. 5. Proč nás dosud nekontaktovali mimozemšťané? Oni už přiletěli, viděli Karla a řekli si, á, tady už jsme to obsadili. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Film obsahuje několik pasáží použitých už ve starším filmu Jana Špáty Jdi za štěstím (1979). -------- V titulcích filmu uvedeno: režie Jiří Janoušek, Alois Fišárek. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Žádný televizní životopis to není, ale právě jeden z těch dokumentárních vpádů do Gottova života, který lehce zapomenete. Nic převratného ani nic objevného a už vůbec ne nic, z čeho byste se o Gottovi dozvěděli něco nového, alespoň v té době. ()

andykanadan 

všechny recenze uživatele

tento film som videl este ako maly chlapec a uz vtedy som "zral" Gotta... dnes ho mam este stale rad, aj ked to uz ma trochu "iny rozmer" (medzitym som objavil dalsi milion interpretov, vratane Franka Sinatru a Georgea Gershwina), ale Karel Gott pre mna uz navzdy zostane najlepsim "cesko-slovenskym" umelcom... ()

waxtrax 

všechny recenze uživatele

Je to krásné. Však pozor. Není to dokument ani životopis. Mnohé záběry ze soukromí a rozhovory, jsou až příliš očividně kašírované a připravené, ale tak se holt v té době dokumenty točily. V roce 1986 to byl takový exportní medailon exportního umělce, tak aby byl odvysílatelný v NSR i SSSR a to se podařilo. Určitě příjemné a profesionálně sestříhané dílko. ()

Reklama

Reklama