poster

Oko nad Prahou

  • anglický

    Eye Over Prague

  • anglický

    Eye Above Prague

  • Slovensko

    Oko nad Prahou

Dokumentární / Životopisný

Česko, 2010, 78 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Payushka
    ***

    Olga Špátová je sice nadějná filmařka, na tomto jejím snímku je ale až příliš vidět její kladný vztah ke Kaplickému. Jako pocta příteli to je výborné, jako dokument bohužel ne.(7.11.2010)

  • igi B.
    odpad!

    Kristovo levé oko na nebi... °-( . . . Ani nevím, proč jsem téhle filmařsky tragické, zato adorantsky mocné ubohosti nedal hned odpad... A ten cajdák pokrytce Havla nakonec... Typicky po našem. Kamarádi kamarádům i kaďák vytřou, zvláště dá-li se na tom hezky česky veřejnoprávně napakovat, že... Hnus. Dost! Amen. - - - P.S. A když tady tak čtu ty fanouškoffské bláboly - nastudujte si prosím troubové FAKTA o zpackané a (jak už dnes známo) cinknuté zde zmiňované architektonické soutěži! - - - P.P.S. (15.4.2011) Ráno je moudřejší večera včera... Pustil jsem si jako bon(hn)us sebestředné kdákání rejžisejrky http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10210171332-oko-nad-prahou/20856226916-oko-nad-prahou/bonusy/770-rozhovor/ a http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10210171332-oko-nad-prahou/20856226916-oko-nad-prahou/bonusy/2534-rozhovor-s-reziserkou/ a přeci jen ten odpad místo původní jedné hvizdičky pro pizdičky po rozvaze dám... Upravil jsem tomu lehce i celý komentář. Jsem z toho všeho opravdu "občansky smutný". Tohle je prostě bezskrupulozní celebřitní socializhnus v praxi... Ona si z >nás< už ta nepotistická kasta dělá vpodstatě jen drzou prdel. Ano, nechť "každý si udělá názor sám", ale nejdřív v zájmu našich zájmů promastíme lid pořádnou merdiální masáží, že... Napadla mě jistá paralela. Ale Leni R. byla narozdíl od Oli Š. aspoň velká umělkyně! . . . Jinak přeji načančaným zrůdám pěkné a klidné bezočivé živobytí. Zvláště, když z veřejných zdrojů se to všechno očividně pěkně v klidu zacáluje. - - - - - (Poprvé a naposledy se znechucením zhlédnuto 14.4.2011 na >očividném prostoru< , hodnocení 516., komentář zde jako osmašedesátý - 14.4.2011)(14.4.2011)

  • Renton
    ***

    Koncepce: Eliška Fuchsová, Olga Špátová .. Jako dokument jen průměrné. Tak jen pevně doufám, že než bude malé 12 let, tak knihovna opravdu stát bude...(14.4.2011)

  • Snorlax
    *

    Adoraci Kaplického a jeho práce nelze považovat za dokument. Ale zdá se, že většina se ke špatné práci Špátové postavila velmi neobjektivně a dokument pojala jako malé referendum o Chobotnici. K té se zde vyjadřovat nechci. Ráda bych se však vyjádřila k předpojatosti Špátové. Nechat promluvit odpůrce, ke kterým se Kaplický vyjádřil argumentem, že to není pravda, považuji za značně neobjektivní. Špátové se evidentně po celou dobu natáčení nepodařilo uzavřít ústa rozevřená obdivem ke Kaplickému, proto se ho tedy nemohla zeptat, jaká ta pravda podle Kaplického je. Zatímco ostatní uváděli argumenty proti stavbě, Špátová se svého idolu nepoptala na to, zda s nimi nesouhlasí a hlavně proč. Zbytečně tím celý svůj dokument degradovala pod úroveň hodně hloupé agitky.(18.10.2014)

  • Bluntman
    **

    Potíž s valnou většinou ostatních hodnocení a komentářů zde je v tom, že se nevztahují ani tak k samotnému dokumentu, nýbrž k osobě Kaplického a jeho návrhu, přičemž platí, že kdo je pro stavbu chobotnice na Letné, ten dává vysoké hodnocení (a naopak). Přestože jsem pro, z dokumentu je mi stydno. Nevadí mi neobjektivita, která je podmíněná producentským a autorským dohledem Kaplického ženy Elišky, ale téměř absolutní selhání OKA NAD PRAHOU jak jakožto dokumentu, který přebírá postupy narativního žánrového filmu, tak i jako dokumentu jakožto typu rétorického argumentu. Po vzoru hraných počinů je v úvodu vytyčen deadline, jehož ale není dosaženo, protože na Letné nestojí nová knihovna podle Kaplického návrhu, a celá zápletka se snaží zdárně vyřešit komplikace v profesním životě, zatímco v tom osobním se daří, přičemž v klasických filmech to bývá naopak. K dosáhnutí deadlinu a zachování statusu quo má posloužit právě dokument svou argumentací, u níž není problém v její jednostrannosti, ale neférovosti, protože na místo toho, aby se mířilo na rozum a podnítila se diskuze, tak se lacině zaměřuje na dojmologickou palbu (filmově okázalý a patetický hudební doprovod ve špatně sestříhaných rapidmontážích či časosběrech) a argumentaci autoritami s prostpravdami na srdci. O zesměšňování oponentů, kteří jsou snímáni v podhledu a jejich proslovy jsou buď sestříhány nebo naopak trvají příliš dlouho, aby se upozornilo na jejich tělesné a řečové nedostatky, nešťastný přístup jenom umocňuje (a přítomnost animované chobotnice je vyloženě laciná). Ale tak co čekat od někoho, kdo je podepsán pod FENOMÉN GOTT?(15.7.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace