Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (493)

Toj odpad!

všechny recenze uživatele

Rómové kradou, židé jsou bohatí, spisovatelé jsou ziskuchtiví, média lžou, lidé jsou hloupí, policisté jsou falešní, boháči jsou bez vkusu, ženy jsou štětky, politici jsou dosazení, křesťané jsou nenávisiví a všichni jsou zkorumpovatelní... Wow, Vorel je zřejmě génius, jak někdo dokáže, tak úžasně inteligentně proniknout hluboko pod povrch soudobé společnosti a vytvořit, tak úchvatně alegorické dílo? Pan Jan Novák z Horní Dolní, povoláním hospodský povaleč a pravidelný přispěvovatel do diskuze ke článkům na Novinky.cz, musí momentálně pukat závistí... O to víc zamrzí, když přiznám, že Vorla mám docela rád.. Jeho starší filmy bavily i se silně stylizovaným herectvím a měly něco do sebe... Tohle je odporný. K pochválení není téměř nic (snad něco málo z technického zpracování (digi kamera). Nejenomže přírodní Vorel ztratil veškerou soudnost a postrádá schopnost jakéhokoliv hlubšího vhledu, zároveň tahle pseudoalegorická blbost má naprosto nesmyslnou narativní strukturu - furt se něco děje, furt nás něco šokuje, ale dohromady se neděje vlastně nic. Svým způsobem umění... Nedělám si iluze o fungování současné společnosti v ČR, ale tenhle film mě urazil. Musel jsem sledovat nesourodou spatlanost různých nesmyslných předsudků a vykonstruovaných ptákovin. Pozor!!! Tenhle film nefunguje ani jako odpočinková ptákovina. Naopak má divácká zkušenost je, že film mě unavoval a cítil jsem se neuvěřitelně trapně za samotný film i za všechny herce, kteří se k tomu propůjčili. Vorel je blb... ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

To, že je tento film mezi 200 nejhoršími podle hodnocení uživatelů čsfd je naprostý úlet, který nejsem schopný pochopit. Ale možná dojde k tomu, co Vorel předpovídá, a sice že bude Miliardář doceněn až za pár let. U tohohle projektu tomu fakt věřím. Vorel má totiž výbornou schopnost vystihnout dobu v tak bizarním zrcadle, tak zkarikovanou, až to u některých diváků budí odpor, vzpomeňte na to, jak nejdřív propadl Kouř. Mě osobně Ulovit miliardáře vyloženě potěšilo. Je to vynikající pohled na současnou společnost, který mísí typicky sklepácký humor (přehrávání) se supermoderními technologiemi, nádhernou kamerou a poutavým prostředím. Navíc všichni hrají skvěle, překvapila mě Ester Janečková, Josef Carda i Miroslav Etzler, ovšem mým hrdinou je zapřísáhlý katolícký investigativní novinář Radomil Uhlíř. Hned ta nakamuflovaná facka na začátku mě rozsekala a zírat jsem nepřestal až do konce. Zdejší uživatelé by se mohli spíš místo broušení ostrovtipu na téma - další důkaz, že česká kinematografie jde do hajzlu - zamyslet nad tím, co chtěl film říct. Ale tomu, v jakém mediálním a bulvárním absurdistánu žijeme, se budeme asi opravdu moct zasmát až za pár let. Aspoň doufám. ()

Reklama

paascha odpad!

všechny recenze uživatele

Nestává se mi tak často, že film nedokoukám, ale tady jsem měl problém hned po pár minutách. Nakonec jsem to vzdal po cca čtvrthodině. Kdybych si lépe četl titulky, nemuselo se to stát. Věděl bych, že to spáchal Vorel, tzn. je to sračka. Věděl bych, že sestava figur, co se tam honí z rohu do rohu je kombinace toho "nejlepšího" z líhně zatuchlého Sklepa a always trapného Brna. A věděl bych, že tam hraje Ester Janečková a Jirka Mádl, blé. ()

Sobis87 odpad!

všechny recenze uživatele

Americký režisér Oliver Stone si pro to, jak ostře ve svých filmech kritizoval západní společnost, vysloužil přezdívku „černé svědomí Ameriky“. Po zhlédnutí nového českého filmu Ulovit Miliardáře se mi zdá, že i jeho tvůrce Tomáš Vorel by rád slyšel, jak filmoví kritici, média i běžní diváci mluví o něm jako o černém svědomí české společnosti. Film Ulovit miliardáře měl totiž být drzou (jak je film prezentován na plakátu) satirou, která se snaží kritizovat snad všechno a všechny. Pokud má ale satira komickým způsobem kritizovat nedostatky a záporné jevy, režisér Vorel selhal jak v komice, tak především i v té kritice, neboť pohledem, který prostřednictvím filmu zaujímá vůči společnosti, sám představuje některé její neduhy. Postavy jsou zde jen karikaturami a pokud za pojmem karikatura vidíme zkratkovité vykreslení přehánějící nápadné znaky a vlastnosti za účelem zesměšnění, Vorel se při vykreslování postav řídil převážně předsudky, a tak všichni Romové v tomto filmu kradou, blonďatá přítelkyně hlavní postavy je neskutečně pitomá, židé jsou chamtiví, policisté jsou zkorumpovaní a šňupají zabavený kokain, novináři přetvářejí skutečnost k obrazu svému a i ten miliardář si myslí, že všechno se dá koupit. Tomáš Vorel se ukázal být krátkozrakým pozorovatelem a povrchním kritikem, který se snaží každého očernit, ale místo toho, aby útočil správnými argumenty, se pouze vybíjí na jednorozměrných postavách, kterým se neobtěžoval nadělit jiné než ty negativní vlastnosti. Jakoby malíř tvořící karikatury na Karlově mostě namaloval z člověka s velkým nosem a hustým obočím jen ten srandovní nos spolu s obočím a zbytek úplně ignoroval, neboť na tom už není nic legračního. Co se týče hereckého ansámblu, tak tam to není o nic lepší. Tenká hranice mezi seriózním projevem a divadelním přehráváním byla tentokrát úplně zbořena a to, co většina herců předvádí, je hnus, s prominutím. Vorel si zaslouží maximálně tak pochvalu za snahu udělat film vizuálně zajímavým, což se mu daří jen někdy a většinu záběrů ničí tím, že se všichni herci dívají přímo do kamery. Jo a Witchův hudební doprovod je naprostá blitka, která mnohdy nekoresponduje s děním na plátně. Jednoduše řečeno je tenhle film prohrou na celé čáře a zároveň těžká podpásovka pro diváky se vkusem. 15% ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Už před projekcí jsem se rozhodl přistupovat k filmu bez despektu, předsudků a shovívavě. Výš než na těch třicet to však nejde. Dobrý nápad, leč zcela "odpadově" zpracován. Zasmál jsem se pouze párkrát, a to když Etzler ze srandy zatýkal Matonohu a pak když Polívka, Vávra a romský boss v čele davu požadovali propuštění Grossmana (samozřejmě, že v tom žádné peníze nebyly). Film ukazuje naši zemi v opravdu nelichotivém světle; k tomuto obrazu však v pravdě určitě nemáme moc daleko. Jenže pod pokličku těchto sraček nám nikdy nebude umožněno nahlédnout... 30% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Počítačová hra, kterou hraje David (David Štěpán) na začátku filmu, když se Grossmann (Tomáš Matonoha) vrátí z práce, je "Vietcong 2" od českých vývojářů Pterodon Illusion Softworks (2K Czech). Mise, kterou David právě hraje, je "Dobývání města". (Cheeker)
  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)

Reklama

Reklama