Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (493)

verbal 

všechny recenze uživatele

Vážený odpadový hodnotiteli, Pičo, nevím o co ti jde! Je to rutinní Vo(r)lovina se vší jeho typickou poetikou a prkenným vedením herců, nad kterými obvykle hutně masturbuješ u Besídek divadla Sklep, nad kterými tak rád tlučhubíš u piva se svými spoluintelektuály a kterým dáváš běžně 5 hvězdiček, doprovázených mohutným sebestředným slovním průjmem!! A byť parodie, mohu tě z vlastní zkušenosti ubezpečit, že tak to bohužel v banánových republikách fuckt vypadá! Tak se, Pičo, nad sebou zamysli, abych se o tobě příště nedomníval, že si sereš do huby! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Značně nesofistikovaný způsob společenské kritiky ve velmi únavném podání. Příště by si ten sled estrádních scének chlapci mohli odbýt na silvestrovské besídce divadla Sklep, nelézt do kin a ušetřené miliony věnovat na činnost PEN klubu. Podpořit tu kulturu trochu, že jo... 30% ()

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

Bez příběhu, bez nápadu, bez vtipu, talentu, rytmu, tempa, čehokoli. Jen zlá a banální karikatura s myšlenkový nábojem, jaký mají frustrovaní anonymové na internetu pod články o české politice. ()

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Když navátá Ester vypísnke ve striptýzovém baru "buzik!", dívá se na ni Tomáš nechápavě. Dokážu si představit, že jsem se musel tvářit podobně. Pojem hlouposti opět překonal další hranici. Gratuluji. ()

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

No ty vole, to je hustý, takováhle umělá chcíplotina. Já bych na tenhle film regulérně zavolal těžkooděnce za výtržnictví na veřejnosti. ()

Isherwood odpad!

všechny recenze uživatele

Ukrutné zlo, ve kterém svou roli pochopilo 3 a ½ herce a zbytek je vlečen dějem tak neuchopitelným, že musíte být zákonitě ‚high‘ buďto vy, anebo tvůrce. Zbytečně vulgární a zoufale nevtipná sbírka všeho, co Vorlovi na současné, zlotřilým kapitalismem prolezlé, společnosti vadí. Na kilometry daleko to nejhorší, co za pomoci Státního fondu pro rozvoj české kinematografie vzniklo. Že ‚drzá komedie‘. Drzost je chtít za tohle po někom vstupné. ()

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Tvůrci by se měli stydět za to, že tenhle film vůbec uvádějí do kin. Chápu, že to nemysleli vážně a měla to bejt legrace. Jenže já tomuhle druhu legrace fakt neholduju a to i přesto, že mi je jasný na co všecko chtěli útočit. Všecko je to tak hrozně umělý, že se upřímně bude bavit snad jenom v tu chvíil vyhulenej divák. Já bych tomu nakonec klidně i tu jednu hvězdičku dal, přesto že jsem jí tu nějakou dobu měl, jenže na druhou stranu si nepřeju, aby se tyhle filmy v budoucnu ještě někdy točili. A doufám, že to tvůrci taky pochopí. Jsou nějaký hranice, ale občas by se ty hranice přecházet neměly a to i v rámci komedií. A nabádat pak diváky, ať na to choděj do kina, to je vrchol, za který by se tvůrci měli spíš stydět. O to víc mě mrzí, že je film od režiséra, od kterého filmy mám rád, i když dost experimentuje. Tady to ale fakt přehnal. ()

Marigold odpad!

všechny recenze uživatele

Čekal jsem, kdy Vorel přešlápne tu nejasnou hranici vtipné trapnosti, každopádně že předvede hned rekord ve skoku dalekém, to jsem věru nepředpokládal. Žumpa srovnatelná se spodkem septiku české kinomatografie. ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel už se dlouhou dobu pohybuje v kruzích, proti nimž kuje svou satiru, svůj satirický paskvil tedy natočil tak, jak ho natočil za a) proto, že nemohl zobrazit skutečnou realitu, jelikož by ho podnikatelsko-politické elity odstřihly od zdrojů peněz a skončila by jeho slibně rozjetá kariéra, ale přesto musel frustraci z pozorování svého okolí ze sebe nějak dostat, aby ulevil svému svědomí, tak použil tu zničující přemíru nadsázky, až se film stal trapným a nekoukatelným; za b) proto, že díky zakonzervování se v přítomnosti elit ztratil schopnost sebereflexe a svůj dřívější střízlivý úsudek. Jestliže a je správně, natočil výborný, ale nepochopitelný a nepochopený film, jestliže je pravdou b, natočil jeden z nejhorších filmů české polistopadové kinematografie... Tak si, diváku, vyber... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

ULOVIT MILIARDÁŘE není "drzkou komedií", jak hlásá křiklavý plakát a prohlašuje režisér a scénárista Tomáš Vorel, nýbrž po T.M.A., KLÍČKU a HODINU NEVÍŠ již čtvrtým (!) letošním exploitationem. Bulvárním způsobem se oslovuje potenciální divák propagací (křiklavý plakát, okázalé autorské prohlášení na oficiálních stránkách, vulgarity v upoutávkách a politická nekorektnost názvů skladeb na soundtracku) i ten konkrétní v kinosále (plakátové podávání problémů polistopadové společnosti, postavy jsou karikované figurky, vše je expresivní - od herectví po řešení mizanscény, obrazově se rozvíjí estetika ošklivosti, všudypřítomná snaha šokovat lacinými prostředky). Problém bych tak neviděl ve zvolené stylizaci, ale v neschopnosti naplnit žánrové požadavky, zatímco se porušuje nepsané pravidlo exploitationů, které jsou odrazem ducha doby, ale nenastavují zrcadlo. Sexuální výjevy jsou jako z nováckého soft-porna 90. let, což nemůže nikoho šokovat, a snaha znechutit není dovedena do konce, protože se to opravdu nechutné buď neukáže v "celé své kráse" (análně souložící investigavec), nebo se od toho opustí (investigavec není vysvléknut do naha, dítě není zneužito). Postavy promlouvají na kameru přímo k divákovi v sále, čímž se boří iluze skutečnosti (na které je založen exploitation), ale dál než k postřehům čtenářů Blesku a diváků Primy "film" nedospěje. Ve výsledku se tak jedná o nezdařilý exploitation, jemuž chybí i ono nadšení z možnosti natočit něco u nás za komunistů nevídaného, jako tomu je u Olmerových trashů (PLAYGIRLS 1 a 2, NAHOTA NA PRODEJ)._____ Po letech přehodnoceno, protože to zraje podobně jako DĚDICTVÍ, a to vinou společensko-politicko-mediálního "progresu" (oligarchizace médií, deep fake, propojení jednotlivých druhů moci ve státě, občanské spolky s postranními úmysly atd.). Nekritizoval bych ani to, že všechno je ve filmu propojeno se vším, protože jde o jeden ze způsobů alternativního - síťového - vyprávění, které Vorel dokáže na rozdíl od ostatních kolegů a kolegyň ozvláštňovat (nadpřirozenou postavou a kombinací sklepácké poetiky s tradicí grotesek ve SKŘÍTKOVI; pasivním protagonistou, který prochází epizodickým vyprávěním v INSTALATÉROVI; sebeuvědomělostí a zastřešujícím rámcem šklebu nad porevolučním dění v MILIARDÁŘOVI). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Když ti někdo dělá problém, udělej mu problém a nebude ti dělat problém..... Co to tam ty lidi dělaj? Matanoha je matanožnej a ti ostatní…… mluví jako idioti a stejně tak se i chovaj. Ta rosnička (K.Sedláková), to je ale kráva! Tomáš Vorel vynalezl novej styl: natočil parodii na film, který zrovna natáčí…..že to nechápete. Neva. Cikán zůstane cikánem. PŘÍBĚH * HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne Víte že? Film vznikl na motivy stejnojmenného románu Martina Nezvala. Tento pán napsal také knihu Únos zpěvačky. Doufám, že to nikdo nezfilmuje! ()

Nathalie odpad!

všechny recenze uživatele

První český film ve 4K - Kravina, Katastrofa, Kalamita, Kalvárie. Nikdy bych neveřila, že mi bude hodnocení odpad připadat jako nemístná pochvala, ale větší plýtvání lidskou energií a megabajty jsem na plátně ještě neviděla. Troska plus Troška = nový Vorel. Děsivě hloupé, bulvárně povrchní, extrémně trapné, dalo by se pokračovat dlouho, ale je mi fyzicky špatně i při vzpomínce. P.S. Abych demonstrovala, jak to bylo šílené: spasitelské choutky nemívám, ale tentokrát jsem se v kině před pokladnou osmělila, jala se odrazovat potenciální oběti a navigovat je směrem k zdraví neohrožujícím sálům. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Vorel s Nezvalem měli žalující náladu, tak se rozhodli pár lidí / skupin / institucí ztrapnit. A když už u toho byli, tak zkusili ztrapnit úplně všechny, na které si jen vzpomněli. Problémem je, že na to jdou přes smutně hloupou karikaturu, výkřiky do prázdna s příběhem ve stylu "naznačíme pár postav" a přehrávání herců (Miroslava Etzlera v budoucnu, prosím, zabít). Jedna usmolená hvězda za nečekaně se ctí prolézajícího Matonohu a překvapivě fajn Mádla, který pochopil, že s čistým štítem z téhle maškarády nevyjde, tak si ji alespoň pořádně užil. A menší rada na závěr: Mluvit donekonečna s výrazem paka o korupci a podvodech nedělá "trefnou satiru". ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Primitivní, hloupé, trapné, vulgární, a opravdu úděsně natočené a ztvárněné, jak jsem viděl přehrávajicího a děsně nesympatického, navíc nezdravě machrujícího Mádla a ostatní (novodobé rádoby-umělce), musel jsem to v tom momentu přepnou, ne na tohle fakt nemám nervy a už vůbec ne na naše další bulvární celebřitky. Proti téhle naší prý údajně satiristické ultra-sračce o stavu naší společnosti, politiky, reklamy atd, je jakýkoliv starý béčkový film, '70 trash, uměleckým dílem. Vorle, Vorle, to si se zas jednou vyznamenal, ty bys měl spíš preparovat ptacto než dál něco točit. Ztráta času, v zájmu sebezáchovy se od tohodle držte dál, tohle mohl sponzorovat opravdu jen naprostej magor, nejspíš někdo z těch lidí, co se zde na ně nesla kritika (viz třeba židé, kteří pro lepší efekt v tom ještě v převážné většině i hráli), ale podle mně Vorel a spol nemají právo vůbec co kritizovat. Každý inteligentní člověk přece dnes už ví co se tu děje a kdo tu tahá za nitky, kdyby to bylo alepsoň podáno trochu jinou formou a s úplně jinými lidmi, tihle v žádném případě nebyli ti praví. To se radši podívám na dokumenty od Moora či Josepha:-). Ddt: Jeden z nejzažidovanějších českých filmů všech dob! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Prej seš taky kamarád s premiérem. - No, já jsem ze svýho kamaráda udělal premiéra, to je trochu rozdíl." Neúprostě nastavené zrcadlo současné realitě se v tomto případě zlehka vypouklo a místo trefné kritiky společenského systému zobrazilo naivní taškařici plnou šustivých bankovek, politické korupce, zapálených rómských sdružení, nezávislé žurnalistiky, k financím takřka nevšímavých policistů a špatně načasovaných sprostých slov. K trapným hereckým výkonům se přitom vypjaly okoukané "špičky" českého komediantství a vrcholem všeho byla kreace Ester Janečkové, která přede mnou svůj herecký talent dokázala umně skrýt v časoprostoru. ()

CheGuevara odpad!

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel v české kinematografii platí za osobitého tvůrce, což potvrzuje i jeho nejnovější film Ulovit Miliardaře. Podobný snímek bychom totiž v české kinematografii hledali jen stěží. Tvůrci se pasují do role ublížených disidentů, kteří se nebojí říct nesmlouvavou pravdu do očí české společnosti a tepou do nešvarů současné doby. Obouvají se do kdekoho - katolíků, židů, nezávislých novinářů, politiků, lobbistů, milionářů, homosexuálů, kapitalistů, umělců a mnoha dalších. Režisér Tomáš Vorel se však ukazuje jako prachbídný pozorovatel české společnosti. Jeho film se smrskává do série několika plochých frází, za které by se nestyděla ani Dělnická strana. Motivace „hrdinů“ snímku i příčiny tohoto nelichotivého stavu českého národa zůstávají tvůrcům i divákovi důkladně utajeny. Všechny postavy jsou zlé už jenom ze své podstaty. Hamižnost miliardáře Grossmana tak tkví v jeho židovském původu, hloupost jeho partnerky zase v barvě jejích vlasů a takový lobbista Lehký je tuplovaný zloduch jen kvůli tomu, že má peníze. Vorlovi antihrdinové se tak dělí na dvě skupiny. Ti nesympatičtí a ti ještě nesympatičtější. A k tomu všemu se celý snímek tváří, že z toho má ohromnou legraci. Ta se však omezuje na křečovité úšklebky a bizarní situace. Tvůrci se svezli na vlně laciného populismu a natočili plakátové leporelo plné stereotypů a předsudků. Tomáš Vorel se sice může zaklínat nadsázkou, ironií a karikaturou, ale nezakryje tím skutečnost, že se podepsal pod dílo, které selhává ve všem, co si lze představit pod pojmem sociální kritika. Protektor dokázal, že se již dokážeme vypořádat se svou minulostí, u naší současnosti to bude asi nějakou chvíli trvat. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatné... Hlavně vorlovina skrz na skrz. Míra stylizace některých (vlastně skoro všech) charakterů zde sice tentokrát už opravdu hraničí s dobrým vkusem, stále je to ale přesně v mezích tématu, které si režisér vybral tentokrát. Na mušku si vzal předsudky v naší společnosti a zkaženost mediálního prostředí. A ať se vám to líbí, nebo ne... Trefuje se opět mistrovsky. A připočteme-li velice solidní herecké výkony některých zúčastněných (Mádl, Matonoha a - hrůza, že to říkám, ale - Josef Carda), vychází mi z toho stále velice solidní řemeslo režiséra, který už dávno přestal řešit, co se o něm píše, protože si prostě točí to svoje. A točí to dobře.... ()

ORIN odpad!

všechny recenze uživatele

Filmová satira, reflekce a výpověď, smutné podobenství či podtitul drzá komedie. Všechny tyto přídomky, které jsou oficiálně s tímto filmem spojovány, mají odkazovat k soudobému stavu české společnosti. Jaký ale Vorlův Miliardář ve skutečnosti je? Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď. Je špatný. Na jakýkoli prvek, jakýkoli aspekt si jen vzpomenete. Dokonce i termín "špatný" by byl pro tenhle neuvěřitelně sračkoidní paskvil obrovskou pochvalou. Ve výsledku je to jen ubohá, o současnosti nevypovídající (žádná reflexe doby, ale jen její stupidní příznak - nova, aha! x prima, blesk) sponzorská lifestylová "reklama" na IT (Apple Computer, Inc.), autoprůmysl (Land Rover, Jaguar, BMW), průmysl potravinářský (Mattoni, Tesco Stores ČR a.s.) či současnou pražskou architekturu (Tančící dům); "reklama" navíc podaná způsobem, že by si toho všimla i devadesátiletá téměř slepá stařenka. [==] Fascinující je na Vorlově obludnosti (nehledě na naprosto otřesné postsynchrony) také způsob zobrazení postavy miliardáře (Grossmanna). V obecné rovině si jej Vorel nejspíše představuje jako člověka s mobilním číslem na ministra (čehokoli), premiéra nebo prezidenta. Po ruce má občas tým jednoho bodyguarda, automobil si řídí sám, po údajné agresi na představitele rasové menšiny a následné mediální prezentaci ztratí minimálně polovinu své moci a vlivu, ve vybavení domácnosti mu samozřejmě nesmí chybět plazmová TV a blondýna. [==] Tomáš Matonoha na oficiálních stránkách snímek komentuje slovy: „Smutné podobenství o tom, kam jsme to po dvaceti letech svobody dotáhli.“ Smutné je na Ulovit miliardáře snad pouze fakt, ze v Česku podobné filmy stále a stále vznikají. P.S. Vorle, nech se vyšetřit, přestaň točit a po zbytek života běž radši skotačit do lesa, díky. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Jak mě Vorlovy filmy odpuzují navenek, o to víc se mi pak vždycky líbí, minimálně se u nich nenudím. ULOVIT MILIARDÁŘE je sice povrchní karikatura tématu, které bych rád viděl zpracované vážně a do hloubky, ale nemám to Vorlovi za zlé. ()

Reklama

Reklama