Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    ***

    Bylo nebylo. Za devatero horami a devatero řekami žil jeden nájemný vrah Jiřík. A byl vám to, milé děti, náramně charismatický sympaťák a filantrop, co se stýkal je se samými dobrými lidmi a mouše by neublížil. A co čert nechtěl, o kus dál žila zlá čarodějnice, které se takový dobrák znelíbil a uvrhla ne něj kletbu! Chudáka Jiříka zavřeli do šatlavy a zahodili klíče. Naříkal Jiřík, naříkal, krokodýlí slzy ronil, až jeho nářky uslyšela hnusná princezna a rozhodla se, že ho ze šatlavy vysvobodí stůj, co stůj! I nelenila a našla romského mudrce, který měl tu kouzelnou moc čarodějnici porazit. Baba to ale byla mazaná a tak ho i s princeznou poslala do prdeIe. A jak už to v pohádkách bývá, princezně zbyly jen oči pro pláč a Jiřík zůstal v šatlavě a jestli se ještě neuklikoval, tak tam hnije dodnes. Jen jsem čekal, kdy se objeví Troškův homočertík a udělá to své BLLLLLLL. Ale zábavné to bylo, a tak si další pohádku zneuznaného kaskadéra nenechám ujít. Má se to jmenovat Roubal.(14.11.2010)

  • Galadriel
    **

    Zdá se mi, že tvůrci až moc tlačí na pilu a místa, kde by měli být nezávislými pozorovateli, spíše více než méně nahrávají nejznámějšímu českému vězni a to se mi ani trochu nelíbí. Sama nevím, stejně tak, jako filmaři, jak to všechno bylo a proto by si měli uchovat odstup, což se jim ale ani trochu nepovedlo (hlavně proto, že se o to vůbec nesnažili). Takhle dělají z několikrát (spravedlivě) odsouzeného člověka hrdinu a morálně nadřazeného chudáke, kterému všichni ubližují a nenabídnou nám jediný objektivní pohled na celou kauzu. Po vizuální stránce to není špatné, i když jde spíš o marnou snahu podobat se hollywoodským blockbusterům, která ale v českých kulisách vyznívá docela směšně, naivně a hlavně místy hodně amatérsky. Jako by šlo o nějakou nevydařenou parodii na americké akčňáky. Ke třem hercům hlavních rolí nemůžu mít žádné výtky - Vilhelmová, Dlouhý i Lavroněnko jsou výborní, některé (nejen) epizodní role jsou ale občas spíš k smíchu (drsní bachaři, Doležalova žena a spol.) a co mi vadilo úplně nejvíc bylo předabování některých postav, které bylo dost markantní.(6.7.2011)

  • choze
    ***

    Obléct Kajínkovu kauzu do žánrového kabátu thrilleru byl moc dobrý nápad, ale natočit u nás akčňák na základě důkladně proprané a dobře se prodávající kauzy byl nápad přímo geniální. Nezbývá než stejně jako ostatní vypíchnout kvalitní řemeslo, hlavně kameru házející jeden trajlerový záběr za druhým, a herce, ale postesknout si, že na scénáři to chtělo ještě zamakat.(20.12.2010)

  • Faidra
    ****

    Tož jako dobrý, pane Jákle, fakt. Jen jsem po premiéře filmu měla podobné pocity jako po své premiéře sexuální. To jsem taky tak seděla, koukala a pak se zeptala: "A to má být jako všechno? Kvůli tomuhle se toho tolik nadělá?" A to se musí nechat, že jsem si k tomu nepřizvala stejného debutanta jako v té době já a jako vy v té režisérské oblasti, takže proč nebýt zase jednou milosrdná, protože sice nevím, zda to ve vašem případě nebylo štěstí začátečníka, ale co na tom, počítá se výsledek, a ten s radostí z těch sedmdesáti procent tentokrát zaokrouhlím směrem nahoru. Protože vidět v plném nasazení ten úžasně chlapský tandem Lavroněnko-Dlouhý, tedy pány herce, kteří kdyby se narodili v Americe, mohli by s Oscarama hrát kuželky, to byl zážitek z rodu těžko zapomenutelných, i když dámy jim to trochu kazily. Ne že bych od Alice Bendové čekala kdovíco, ale Táňa Vilhelmová mi přijde jaksi pořád stejná, ať už vystupuje coby právnička, holka z ulice nebo v reklamě na deodorant. A kdybyste ještě vzkázal panu Brabcovi, že když herci sedí a mluví, může si sednout taky, protože mně z toho jeho věčnýho poletování s kamerou docela cinkalo v hlavě. A ještě bych vám chtěla říct, že jste mě svým pojetím akčních scén zaujal, což je mnohem víc, než o sobě může říct řada vašich mnohem slavnějších hollywoodských akčních kolegů, od jejichž filmů většinou odcházím po pár minutách dělat něco smysluplnějšího, kupříkladu zkoušet, kolik tužek zvládnu balancovat na hlavě. Takže kdybyste chtěl, můžete od nynějška nosit nos nahoru s odůvodněním, že vás pochválila Faidra Postradatelná. To by by bylo asi tak všechno... jo, ještě jsem chtěla napsat, že vám držím palce pro příští film. A kdyby byl zase na motivy skutečných událostí, kupříkladu o šíleném střelci v poslanecké sněmovně, bylo by to fakt žrádlo!(10.9.2010)

  • Niktorius
    ***

    Bylo by fajn, kdyby se tvůrčí tým Kajínka napříště nesnažil přiživovat hype na "inspiraci skutečnými událostmi" a natočil nějaké nezávazné akční béčko. Jasně že v Kajínkovi je vše povrchní, zcela podrřízené efektnosti a dokonale hollywoodizované, ale - a to je snad v českém filmu úplný unikát - nepůsobí to směsně (ani když dojde na týmy Bravo a Charlie s vektorovým modelem paneláku). Nejspíš proto, že chlapci kolem Petra Jákla (slibuju, že už nikdy nebudu podceňovat svalovce s telecím výrazem) jsou dostatečně technicky naskillovaní na to, aby nebyli nuceni z audiovizuální stylizace a la Nepřítel státu ani na chvíli slevit a snažit se svou neschopnost maskovat za českou svéráznost a/nebo záměrné sebeshazování. Vlastně velice příjemné překvapení.(20.8.2010)

  • - Při natáčení bylo použito 50 zbraní. (Coldrex)

  • - Film vznikal 5 let a vystřídalo se na něm 8 scénáristů. O jeho režii se původně zajímal Jiří Svoboda. Poté na projektu pracoval také Filip Renč a Ivan Fíla. V jednu chvíli se dokonce v médiích hovořilo o natočení dvou různých snímků na motivy kauzy Kajínek. Nakonec se režie chopil producent Petr Jákl mladší. (Vojcl)

  • - V roli jedné z pozůstalých na pohřbu je možné spatřit JUDr. Kláru Slámovou, předobraz postavy advokátky Pokorové, kterou ztvárnila Tatiana Vilhelmová. (elisheva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace