Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    **

    Filmová obdoba MF Dnes: bulvár, který si hraje na seriózní žurnalistiku. Exploatační atrakce (anální sex!, slzy!, krev!), za každou cenu zajímavá vizuální stránka a postavy, které lze charakterizovat jedním slovem (s vykřičníkem) dělají z komorního soudně-vězeňského dramatu skoro antickou tragédii. Všechno je na povrchu VELKÉ a DŮLEŽITÉ a rozhodně se od nás nežádá, abychom se pod tím povrchem moc šťourali. Role jsou rozdělené jasně, protagonista je superkladný borec, kterému parta sviní zmrvila život (čemu bych po odmyšlení titulku „inspirována skutečnými událostmi“ neměl problém uvěřit). Dramaturgie byla zvládnuta obstojně. Konec jedné scény probouzí zvědavost, co bude v té příští, jednoduché vizuální zkratky pomáhají s orientací ve vztazích mezi aktéry a podstatné informace jsou opakovány dost důrazně, aby vám po pár desítkách minut došlo to, k čemu se právnička šokovaně dopídí krátce před koncem. Použité formální prostředky jsou navíc natolik nadužívané, že na začátku většiny scén budete vědět, kam režisér míří (tady někoho zastřelí, tady někdo vyletí z vozovky), kvůli čemu je film prost jakéhokoli překvapení. Jakožto podívaná jak pro ty, kdo jsou vůči neskutečné naivitě neteční, tak pro ty, kdo se onou naivitou dokáží dobře bavit, Kajínek vyčnívá z žánrové české produkce, která tuhle "binární" možnost kulturního vyžití, určitý prvek sebevědomé brakovosti, nenabízí. 50% Zajímavé komentáře: Faidra, Psema, JFL, FlyBoy, NinadeL, Marthos, Dannysek4U, Pasifae, Jack.Pott(29.11.2011)

  • NinadeL
    ****

    Petr Jákl slušně navázal na minoritní sérii českých akčních filmů, které přeci jenom po Nahotě na prodej a Cestě peklem urazily kus cesty. Nepřeháněla bych to nicméně s jakoukoli ódou na radost. Kajínek jako film vypadá dobře, funguje dobře a má smysl. Vilhelmová zvládá hlavní roli, je akceptovatelné, že většinu záběrů nese na svém hereckém výkonu. Ovšem údajný super vzhled celého filmu de facto také začíná a končí spolu s jejím trendy účesem a oblečením. Výrazným krokem zpět jsou pak role Alice Bendové a Michala Dlouhého, kteří jen kopírují své výkony ze Sametových vrahů. Nepříliš šťastně byla obsazena Horváthová - Jakubisková, to bych vyktla castingu, nikoli hercům samým. Pozitivním překvapením byl samozřejmě Vladimír Dlouhý a Václav Noid Bárta. Na výkonech Lavronenkeho a Lindy měl velký vliv výběr jejich dabérů, přičemž jejich postavy s cizími hlasy splynuly adekvátně, stejně jako tomu bylo u jejich kolegů v Bestiáři. Tam toto bylo vytýkáno, nyní se zdá, že český divák si zvykl, případně neřeší nic, co by měl vyhledávat jako záminku pro nižší hodnocení. Což je pozitivní. Uvidím, jak se Kajínek změní s časovým odstupem, jestli zapadne jako příliš drsné Bolero, které také vizuálně podepsal F. A. Brabec, nebo bude i nadále vyčnívat.(22.8.2010)

  • Arx
    ****

    Na český film velmi nadstandardní. Petr Jákl velmi mile překvapil a to co sliboval tak opravdu splnil. Klobouk dolů 80%(9.10.2010)

  • Shit
    ****

    Mě osobně teda Jákl potěšil, že na českou filmovou scénu přines trochu toho dravějšího točení v americkým stylu, který asi okoukal, když sám šaškoval v Americe, sice to teda mnohdy s tou super akční a super nápaditou a dravou kamerou přehání, ale to nic nemění na tom ,že Jákl svůj debut zvlád fakt dobře a vidět v našem filmu kvalitní bitku, to je jako vidět Eltona Johna bez teploušských oblečků, prostě prakticky nemožný a Jákl to přece dokázal.(30.12.2010)

  • castor
    ***

    Po měsících otálení jsem si k nejznámějšímu českému vězňovi přeci jenom našel cestu. Po technické stránce jsem příliš nelitoval (někdy je nějaký filtr nebo střih navíc, ale jinak bez výhrad – navíc kamera je v permanentním pohybu, a to i při statických záběrech aspoň skokově zoomuje, možná abychom nad příběhem nezačali moc přemýšlet), právě po příběhové stránce je to nicméně horší. Snaživý Petr Jákl, zřejmě hodně ujíždějící na amerických produkcích, líčí Kajínka jako romantického hrdinu zklamaného světem okolo. Kdo čekal, že by film vnesl do celé ostře sledované kauzy nějaké nové poznatky, odejde od filmu rozladěný. Měl jsem za to, že snímek záměrně nic nevysvětluje, ale chce poodkrýt zákulisí Kajínkova příběhu. Jenže chyba lávky.. obsah je schematický, příběh zredukovaný a nedotažený, snaží se šokovat, ale ve finále je jen bezzubou hrou o peníze za vstupné. Navíc, kdyby divák neholdoval Kajínkovu osudu, v lecčems by se ztrácel (chyběla mi kupříkladu hlubší motivace útěku). Horší je to i s řadou postav. Některé se u národní celebrity jen tak objeví, trochu se ohřejí, ději nikterak nepomůžou a zase zmizí. Jiné scény zase jednoznačně vyvolávají úsměv na rtech (režisérova manželka coby investigativní novinářka, podivně motivovaná právnička, dobová nevěrohodnost, záporák, co má v sejfu diktafon s vysoce cennými informacemi atp.). Ale abych jen nešpinil, ocením nadprůměrné herectví Lindy a Lavroněnka (slušivě nejednoznačný) a pochopitelně bratrů Dlouhých, škoda jen za uši tahajících postsynchronů. Prostě a jednoduše. Jákla bych nezatracoval, zkusil to, natočil v tuzemsku toliko chybějící žánrovku a až tak to diváka nebolelo..(3.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace