Nastala chyba při přehrávání videa.
  • paascha
    *

    Chvíli jsem přemýšlel i nad odpadem, ale jen z úcty k poslední roli Vladimíra Dlouhého jsem dal pietní hvězdu. Jinak je to totiž totální sračka.(8.11.2010)

  • Aluska88
    ****

    Na české poměry rozhodně maximálně vydařený film. Na to, že je Petr Jákl "kaskadér, kaskadér":), dokázal natočit divácky velmi poutavý snímek. Forma obsahu by mohla být více propracovanější, mohla zajít více do hloubky, ale i tak to pro mě bylo víceméně v pořádku. Vytříbený je vizuál, který se spolu s celkovým stylem zpracování a efektními akčními scénami snaží přiblížit Hollywoodským akčňákům. A místy se mu to docela daří. Scénář je taktéž na vysoké úrovni, dialogy zněly velmi věrohodně a "nešustily papírem." Spousty z nich byly naprosto excelentní a neměla jsem daleko do toho, abych začala cítit mrazení. Kajínek rovněž nabízí velké množství působivých scén. Herecké obsazení bych hodnotila jako lehce nadprůměrné. Nejprve by mě zajímalo, který chytrák se rozhodl potrápit Táňu tím, jaké jí "vyrobil" vlasy. Ten stříbrný odstín je opravdu poměrně "nedívatelný.":) Její postava mi přišla zahraná jakoby s lehkou naivitou. V jedné pasáži jsem měla pocit, že její prožívané emoce byly příliš "hrané" a nepřesvědčivé. Ale, šak co, može se stát:) Pro mě ten nejúchvatnější a možná i nejsilnější herecký part, který čněl nad všemi ostatními, předvedl Vladimír Dlouhý. Na konci sil a přesto stále tak fascinující. Všechny scény s ním jsou lahůdkové. Kdo z něj, tak jako já, nedokázal spustit oči? A když se dozvíme, jakou postavu v příběhu zastává, nabývá jeho výkon ještě na intenzitě. Kajínek má samozřejmě jisté chybky a mezírky (Objevují se zde vymakané typy mobilů, plazmová obrazovka, notebook, aktuální typy aut či moderně zařízený, jako ze současnosti vypadající byt. Což je docela nelogické, vzhledem k době, v níž se děj odehrává), ale vyvedl se. A řekla bych, že dokonce i tak, aby dokázal uspět i v zahraničí.(28.11.2011)

  • choze
    ***

    Obléct Kajínkovu kauzu do žánrového kabátu thrilleru byl moc dobrý nápad, ale natočit u nás akčňák na základě důkladně proprané a dobře se prodávající kauzy byl nápad přímo geniální. Nezbývá než stejně jako ostatní vypíchnout kvalitní řemeslo, hlavně kameru házející jeden trajlerový záběr za druhým, a herce, ale postesknout si, že na scénáři to chtělo ještě zamakat.(20.12.2010)

  • StarsFan
    ****

    Podle traileru to měl být příšerný akčně-šukací český pokus o vězeňské drama, úvodní titulky se jmény hlavních partnerů (Blesk, Nova) mi taky moc optimismu nedodaly. A co teprve ten hořký náraz, když jsem si po deseti minutách smutně uvědomila, že snad polovina postav je velmi viditelně předabována (v závěru je to procento mnohem nižší, ale stejně to přemluvení - hlavně v případě Bogusława Lindy - působí velmi rušivě). A ano, i přes tohle všechno se mi Kajínek líbil. Nebudu tvrdit, že je 100% autentický, to není (minimálně některá moderní technika se s příběhem starým několik let příliš neslučuje a najdeme tu i několik dějových nepřesností), ale drží se alespoň částečně jedné z možných verzí a to je mi na něm sympatické. A také je, snad kvůli Brabcově vypiplané kameře, která mi tentokrát nepřišla ani tak šíleně kýčovitá jako u Máje, velmi dobře koukatelný. Jakožto Plzeňákovi, který má velmi blízkého známého u Policie ČR a ten mu přiznal, že se o jistých zákulisních "nepravostech" doslechl, mi tento film velmi sedl. A to české filmy, ani akční žánr jinak nemám příliš v lásce. Následuje možný, nikterak však zásadní SPOILER: A v konečném důsledku je velmi příjemný i fakt, že z Kajínka film nedělá úplné neviňátko. Onen výše zmíněný známý, který film neviděl, za mnou po shlédnutí přišel a ptal se, jestli ve filmu Kajínek vystupuje jako ryze kladná, nevinná postava. Říkám, že ne (to, že je Lavronenko tak šíleně charismatický, že mu prostě musíte mu fandit, už je věc jiná), že se tam objevuje něco o tom, že donášel jisté informace / materiály komusi na policii. Reakce mě překvapila: "Tak to by sedělo."(10.8.2010)

  • imf
    ***

    Jákl s Brabcem míchají ve filmovém kotli Sametové vrahy s Kobrou 11 a jsou trochu přepjatě cool i v momentech, kdy to není vyžadováno (kamera bayovsky korzuje během konverzačních scén, přestřihy na detaily se snaží zamaskovat skromný rozpočet). Z průšvihu je ovšem vytahují schopní herci (Lavroněnko má charisma, které je Kajínkovi často připisováno, na Wilhelmovou si musíte postupně zvykat nejen kvůli paruce, Dlouzí neklopýtnou ani tváří v tvář lobotomizačním postsynchronům) a snaha o načančané řemeslo. Brabcovy rakursy spolu s Noidovou testosteronovou hudební polívčičkou dovedou vypíchnout klíčové okamžiky (první setkání se Slámovou, útěk z Mírova) a dají zapomenout na zdlouhavé dialogy a jen lakomě dávkovanou akci. Kajínek tak v kině působí mnohem chytřeji než v trailerech, i když za očekáváním fandů inteligentních thrillerů samozřejmě zaostane. Chytré béčko, ale pořád ještě ne dost sofistikované áčko? Každý někdy začínal a já mám pocit, že i když Jákl s Dobešem při psaní scénáře věděli, že jim Sametoví vrazi budou dýchat do zátylků, nechali svou fantazii přeci jen trochu bloudit po hollywoodských zkratkách. Jenže kdybychom Kajínkovu aféru tak dobře neznali (=koukali se na libovolný americký akčňák podle tamních skutečných událostí), zřejmě bychom brblali o poznání míň. Důkaz o tom, že slušné žánrové řemeslo se dá točit i v okoukaných tuzemských kulisách a za pár babek, právě přistál na stole. Kdyby Jákl natočil jen generický ačňák a vynechal nejslavnějšího českého vězně, možná by se mu recenzemi pročítalo snáz, ale ambice už asi k debutům patří. Pevně doufám, že další jáklovka nesejde z žánrové cesty... byla by to jednoznačně škoda, protože jak se říká... jeden hit je náhoda, dva už jsou trend. (70%).(29.7.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace