poster

O patro výš

  • USA

    Safety Last!

Komedie / Thriller / Romantický

USA, 1923, 74 min

Scénář:

Tim Whelan, Harold Lloyd

Kamera:

Walter Lundin

Hudba:

Carl Davis

Producenti:

Hal Roach
(další profese)
  • Sarkastic
    *****

    „Mladý muži, uvědomujete si, že byste mohl spadnout a zranit se?“ O patro výš je velmi nápaditá komedie a naladil jsem se na ni vlastně hned na začátku díky úvodní hře s diváckým očekáváním (oprátka). Bavily mě fígle s kabáty, využívání prostředků pro dostání se do práce, mizení oběda či snahy o odlákání policajta, ovšem nejvtipnější pasáž se jednoznačně odehrávala v obchodním domě (nepozorované proklouznutí přes vrátnici spolu s plížením se, triky na obsluhování neodbytného davu zákaznic nebo hraní si na ředitele). A pak je tu samozřejmě vrchol filmu v podobě lezení s mnoha různorodými překážkami, přičemž humorná stránka jako taková už příliš nedominuje (krom kamaráda oznamujícího nepříjemný aktuální stav) a do popředí se dostávají spíše fyzické schopnosti Harolda Lloyda, samozřejmě s pomocí nějakých těch triků, a paradoxně bych možná ocenil tuhle část filmu o něco kratší. Tak či tak, na slabších 5* to v mých očích ještě stačí. „Během týdne byly určité dny, kdy si mohla být jistá, že od něho dostane dopis. Byly to pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek, sobota a neděle.“(1.6.2015)

  • brit84
    ****

    Nejlepšímu filmům s Frigem se to nerovná ani náhodou, přesto tu je pár velmi solidních scének a gegů. Nevím proč, ale celé mně to přišlo trochu moc hrané i na tu dobu. Jako kdyby to bylo natáčené v dnešní době. U jiných grotesek jsem to nepozoroval.(1.5.2012)

  • Hellboy
    *****

    Až do samotného zdolávání mrakodrapu je to perfektní, pak tempo trochu zvolní, ale stejně naprosto výborný film se spoustou úžasných triků, krása:) Hodně se mi líbil poslední záběr evokující Terminátora 2:) Potom také pohled na ulici v americkém velkoměstě roku 1922 a nebo samotný vis na hodinách parafrázovaný v Návratu do budoucnosti.(19.4.2009)

  • formelin
    *****

    Poslední veselohra s Mildred Davis Příběh o mladíkovi z venkova, krerý odjíždí do města za prací. Stává se prodavačem v jednotkovém domě, píše však domů své dívce, že má skvěle placené místo, které získal díky svým vyjímečným schopnostem. Mildred za ním nečekaně přijíždí a Harold, který je bez peněz, nejdříve předstírá, že je ve firmě vážený a na vysoké pozici, později po různých trampotách se dozví, že obchodní dům je na mizině a vyplatí tisíc dolarů tomu, kdo přiláká lidi do jejich obchodu, Lloyd přijde s nápadem že jeho kamarád, který je znám jako "muž-moucha" vyšplhá po fasádě mrakodrapu až nahoru, pro něhož je taková věc přímo hračkou. Jenže ten má nevyřízené účty se strážníkem, který je mu neustále v patách a tak se domluví, že Harold vyleze do prvního patra a tam že ho vystřídá. Jenže strážník je mu stále v patách a tak Harold musí přidávat patro za patrem a překonávat různé překážky, jako jsou rolety, ptáci, pes ale i velké hodiny, až se nakonec ocitá na střeše mrakodrapu, kde už čeká Mildred, aby jeho odvahu korunovala zásnubním polibkem. a co natáčí Chaplin & Keaton v tomto roce? Chaplin Poutníka (1923) a také uvádí svoje dramatické dílo v hl. roli s Ednou Purviance Dáma z Paříže (1923) Keaton Frigo v balonu (1923) . Frigo kapitánem (1923) . Tři doby (1923) a v listopadu dotáčí Frigo, oběť krevní msty (1923)(21.3.2007)

  • CageDepp
    ****

    Jako schovat se pod kabát na věšáku...(24.12.2013)

  • - Během proslulé scény s věžními hodinami Lloyd není tak daleko od země, jak se ve filmu jeví. Stavba, na kterou leze byla vlastně padělkem zdi, vybudovaným na střeše skutečného mrakodrapu a obratně vyfotografovaný, aby diváka udržoval v přeludu. (Kulmon)

  • - Harold Lloyd jako první ověřoval bezpečnostní opatření pro akrobacii na hodinách svržením figuríny na žíněnku dole. Figurína se odrazila a sletěla dolů na ulici. (Kulmon)

  • - V roce 1919 omylem osvítil cigaretou bombu, která explodovala a utrhla mu pravý palec a ukazováček, poté byl půl roku dáván dohromady v nemocnici. Když se zotavil, vrátil se zpátky k točení filmů a začal nosit bílou rukavici, která zakrývala jeho handicap. Bylo senzací, když v tomto filmu i filmu Feet First (1930) visel z římsy, hodin a oken, za užití jen osmi prstů. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace