poster

Lůno

  • Německo

    Womb

  • Maďarsko

    Méh

    (Maďarsko)
  • slovenský

    Lono

  • anglický

    Womb

Drama / Romantický / Sci-Fi

Německo / Maďarsko / Francie, 2010, 111 min

Scénář:

Benedek Fliegauf

Hudba:

Max Richter
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    O krásách incestu a jiných romantických věcech... Vizuálně podmanivá rakovinotvorná evropská artová tvorba.(27.4.2014)

  • WillBlake
    *****

    Tomuhle říkám 'láska až za hrob'. Klonování jako popření smrti, protože smrtí v tomhle světě nic nekončí. Fliegaufova reprodukce milostného vztahu v osobitém filmařském stylu. Eva Green je bohyně - takovou 'mámu' by si přál každý...(27.2.2014)

  • troufalka

    Ojediněná atmosféra, doplněná přesně zapadající muzikou, pěkná kamera, ale příběh mě neoslovil. Tento snímek se mi nechce hodnoit.(15.2.2016)

  • Arbiter
    ***

    Chlad, hluboko zasetá, tichá bolest a rozcestí slepých uliček. Statické záběry, volené přepečlivě a s decentními filtry, jsou mrazivě překrásné a budují podstatnou část atmosféry snímku, který pokorně plyne na minimalistické notě. Dialogy smrdí artovou strojeností a film sráží daleko za jinak výjimečný zážitek. Slov je poskrovnu, zazní jen v okamžik křehký a důsledně vybraný, jejich podoba ale nenaplňuje očekávání skromné, až banálně lidsky čiré tragičnosti. ____ Absurdita provází zvrácenost a krásu v mnohých odstínech šedi, kde lidský život plyne na pozadí místa, které čas mění jen pozvolna. Sestává z minulosti, žije v přítomnosti a hledí vstříc postupně stravované anonymní a technikou odosobněné budoucnosti. Lidstvo spěchá vpřed. Běží o život ve jménu pokroku a svých výtvorů. Nějak při tom ale zapomíná, že cesta za uzdravením nemocné duše vede jinudy a je mnohem důležitější. Na co nám bude zrak když hledíme jen před sebe a zapomínáme hledět do sebe. Když stále více přestáváme intuitivně rozumět sami sobě. ____ Hlavní motiv citového paradoxu s nádechem perverze zdaleka nevnímám jako to, na co by se měl divák soustředit v rovině analýzy sexuální. Jde hlavně o kontext možností, které nám blízká budoucnost nabízí, doby, na pomezí cesty ke ztrátě duše, a dilemat, jejichž řešení naše zakrnělé nitro nezvládá ani přes úžasnou tvořivost vnější. Někdy jen neexistuje správné rozhodnutí a to zvolené prodlouží agonii prokvetlou střípky smutného štěstí a prázdné úlevy. Bez odpuštění. Bez vnitřního klidu. Obklopeni chladem, který chvilka u ohně nezažene a často i uhasíná plameny dalších.(29.8.2011)

  • chezush
    ***

    No.. velice těžko se mi hodnotí tento film. Ani vlastně nevím, jak ho mám ohodnotit, protože jsem z toho celkem rozrušená. Možná to byl záměr režiséra, nevím.. ale jestli ano, tak se mu to povedlo. Celý film se odehrává u pobřeží, v deštivém, chladném počasí, kde je krajina sice krásná, ale osamělá a izolovaná. Pocit, že bych měla žít někde sama, se svým špatným (nebo dobrým? každý to vnímá jinak) rozhodnutím, mě děsí. To vše si ale dobrovolně vybrala Eva Green - matka, která se vzdala svého dosavadního života, aby vrátila na svět osobu, kterou tak moc milovala. Vidíme zákeřnou povahu společnosti, její péči o klon Tommyho, chce být skutečně dobrou matkou a za každou cenu se snaží udržet své city v roli matky, ale je zřejmé, že začíná žárlit, když přichází žena do Tommyho života. Film odhaluje svůj příběh ve velmi pomalém tempu a zřejmě tím chtěl režisér vytvořit atmosféru, ale jako celek to působí až moc.. no utahaně. Je to film na jedno zhlédnutí a konec filmu nebudu ani komentovat, protože jen ta myšlenka na to, se mi hnusí a nemám pro to žádné pochopení.(7.6.2012)

  • Eva Green

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace