poster

Puškvorec

  • Polsko

    Tatarak

  • slovenský

    Svätá tráva

  • slovenský

    Puškvorec

  • anglický

    Sweet Rush

Drama

Polsko, 2009, 85 min

  • Jellini
    **

    Informace za informací. Literatura. Kinematografie jako taková se tu skoro vůbec nezjeví. Hercům se nedá vůbec věřit, není tam nic přirozeného. Divák neustále sleduje v hereckých výkonech obsažené informace a maximálně tak přemýšlí, co to znamená. Ale vůbec to neprožíváte. A navíc jsou všichni po celou dobu tak vážní, že jsem často přemýšlel, proč se vlastně jedna postava nezeptá druhé, "co se s tebou sakra děje?". Do filmu se tak nikdy nedostanete. A ten cinemascope! Proč? Je tam asi jen jedna scéna, kde je nějak využit. Jinak je po celou dobu zbytečný, příliš epický, vzhledem k tématu neodpovídající. Stejně tak návodná hudba. Tam, kde se obrazem či hereckým výkonem nepodařilo udělat pro diváka jasnou "emoci", je naplácnutá hudba. Takový je bohužel Puškvorec.(5.6.2011)

  • bassator
    *

    36. LFŠ UH 2010 - AČFK UVÁDÍ - Výhled (Tatarak / SWEET RUSH / Puškvorec) - 26. 7. 2010 - kino Slovácké divadlo - Uherské Hradiště - 25%(7.8.2010)

  • Anderton
    ****

    Podobne, ako vo Veľkom týždni Wajda točí už skôr televízne stroho s niekoľkými málo hercami a zopár interiérmi a exteriérmi. Napriek tomu sa mu podarilo vytvoriť veľmi sugestívnu, až stiesňujúcu atmosféru, najmä zvolenou farebnou paletou. Film si akoby napísal a natočil pre seba, ale nie ako ušľachtilú nudu, ale poctivé psychologické dielo. Stavbou scenára pripomenie hutnejší, ale ťažšie uchopiteľný Všetko na predaj. Po tomto filme je už konečne najvyšší čas si pozrieť Evu Novú a prípadne tieto diela porovnať.(24.3.2016)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $265,670(11.9.2010)

  • Jansen
    ****

    Celá geneze tohoto filmu jako by byla stejně bolestná jako obsah původní Iwaszkiewiczovy povídky Puškvorec (Tatarak). Celkový koncept tvoří tři narativní linie. Iwaszkiewiczovský příběh na smrt nemocné ženy prodchnutý tragičností její lásky k mladíkovi Boguśovi, jakýsi meta-film z natáčení o problémech hlavní herečky a linie, ve které Krystyna Janda předčítá své autentické zápisky z posledních dnů jejího manžela kameramana Edvarda Klosińkyho, který během natáčení původní podoby filmu zemřel. Přitom ve všech třech rolích jako herečka exceluje Krystyna Janda. [LFŠ 2010](2.8.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace