poster

Pod vlivem lásky (festivalový název)

  • Japonsko

    Ai no mukidashi

  • Japonsko

    愛のむきだし

  • USA

    Love Exposure

Akční / Drama / Komedie / Psychologický / Romantický

Japonsko, 2008, 237 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • katasta
    ****

    Něco takového mohlo být opravdu vymyšleno jenom v Japonsku...Je to zábavné, zajímavé, trhlé a sem tam se člověk diví, co všechno tam neuvidí...Bohužel první třetina má pomalejší tempo než zbytek filmu a je to lehce únavné...přeci jen 4 hodiny jsou na zdejší poměry trochu moc :o)(5.8.2012)

  • mat.ilda
    ****

    To aby si jeden vzal dvoudenní dovolenou k pobrání šílené stopáže a následné další tři dny na vzpamatování z kulturního šoku! Hodně ujeté, uplácané z x žánrů, se zjevným exploatačním záměrem ... Musím však říct, že mou mysl zaměstnává už čtvrtý den (sledovačka rozdělená do tří dnů) a některé záležitosti se mi hodně líbily, ačkoli způsob japonského herectví zdá se mi poněkud nešťastný... Nicméně, dynamiku první třetiny, úžasný výběr hudby, krásné záběry, ninja fotografování a dívčí deklamaci listu Korintským bych s klidem nacpala do devadesáti minut, s vynechávkou přehnaného "killbillovského" konce bez náznaku odlehčení i vtipu, a napříště by mně stačilo videové osvěžení z youtubu. Originalita se však snímku upřít nedá a čas, který jsem mu věnovala, mě určitě nemrzí.(8.7.2012)

  • bassator
    *****

    44th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2009 - Toto je film na který nikdy z festivalů nepůjde zapomenout. Film pokud dokáže čtyři hodiny bavit a nenudit to už opravdu musí být kvalitní snímek. Film je opravdu dokonale propracovaný, vše v něm dává smysl né jako u dosti jiných Japonských ztřeštěností. Snímek se sice neubránil takových až přehnaných výstupů, je jich tam opravdu dosti, ale divák to s úsměvem přejde... Nečekal jsem až takový závěrečný potlesk, čekal jsem, že to lidé asi moc nepoberou, ale můj omyl :-) - Úžasných 90%(11.7.2009)

  • kiddo
    *****

    All perverts are born equal. Znáte ty filmové kecy typu "Jestli mi to s ní nevyjde, tak si můžu hodit mašli, protože můj život je nenávratně v prdeli"? Tady nic takového nezazní ani jednou, a přesto nejpozději v druhé třetině zjistíte, že právě tohle se vám honí hlavou. Ultimátní završení romantického žánru a filmů o lásce, jakékoli další snahy jsou po tomto opusu zcela zbytečné.(6.1.2010)

  • Madsbender
    *****

    Skrátená verzia komentára: Postmoderný epos o láske._____Jednoslovná charakteristika: fotogenický (kto nepozná pravý význam tohoto termínu, nech si ho nájde, teraz je tá správna chvíľa). Práve som oficiálne dopozeral dosiaľ najdlhší film, s akým som mal tú česť. A nutno povedať, že Sonov opus magnum s veľkorysou stopážou 237 minút je asi najkomplexnejším filmovým zážitkom od Pálfiho Dámy a páni, finálna verzia - a aj ten má ešte k hodnotenému kúsku ďaleko. GE-NI-TÁL-NE, chcelo by sa zakričať a dodať, že si Sono tentoraz šňupol viac, než je zdravé. A v tomto štýle by sa dalo pokračovať: Tá mnohovrstevnatosť! Tie témy! Tá nadnesenosť a nadsadenosť! Tá emocionálnosť! Tá krvavosť! Tá objemnosť! Tá parodickosť! Tá satyrickosť! Tá brutálnosť! Tá perverznosť! Ten humor! Tá dramatickosť! Tá symbolickosť! Tie hojne rozsiate odkazy! A tak ďalej a tak ďalej... lenže to o filme samotnom nič nevypovie. Takže zavrhujem všetko doteraz napísané a skúsim to znovu: Sono je momentálne zrejme najvýraznejší a najvýznamnejší japonský režisér autorských filmov (teda s jasne rozpoznateľným rukopisom) vôbec. A možno nie len v rámci Japonska. Triptych Ai no mukidashi využíva opäť konceptu troch hlavných postáv (metaforicky vzaté môžu byť parafrázou na trojjedinosť Boha, keď ich činy a myšlienky sú vo filme opakovane označované za božské) a často na diváka vyťahuje trojité heslá ako opatrnosť-neviditeľnosť-smelosť (vzťahujúce sa na umenie voyeurstva Tosatsu) alebo viera-nádej-láska (vzťahujúce sa na náboženský symbolizmus, duchovný presah a vo filme citovaný 13. list Korinťanom). Tri postavy evokujú Noriko a Hazard, rozdelenie na kapitoly opäť Noriko a... to druhé som teraz zabudol. Každopádne je to celistvý hardcore prierez Sonovou kinematografiou a učinený doslovný orgazmus. Nosná téma je láska a všetko, čo s ňou súvisí, a tak sem jednoducho nahádzal, čo ho napadlo - neštandardnú rodinu, jedincov s úchylkami a podivnými chúťkami, popkultúrne odkazy na anime (Hellsing scene rulez), hentai, ostrý výsmech náboženstva, náboženského fanatizmu a sektárstva, týranie detí, vzostupné šialenstvo, moderné Japonsko a Japonci, násilie, pornopriemysel, voyeurizmus, bomby, nohavičky... Nazdávam sa, že popísať tento film tak, aby som spomenul aspoň 50% toho, čomu sa venuje by zabralo viac než 20 normostrán a stále by to nebolo dostatočné. Sono ultimátne vyspovedal všetky svoje ja a výsledok má jednoducho šmrnc a punc provokatérskej dokonalosti poetiky oplzlosti. Ergo je to rozhodne niečo, čo už druhý raz za život nezažijete. Poznámka: v komentári som nepoužil žiadnu hlášku ani citáciu z filmu, vybrať jednu v konkurencii takých ako Ztopoř své srdce., Jdi a konej hříchy! alebo Všichni zvrhlíci byly stvořeni jako sobě rovni. je nemožné... a diabolské, čo je v rozpore z božskosťou filmu. Nič takéto už nikto nikdy nenatočí, tým som si istý. Takže si to budem musieť pozrieť znova. 100%_____POZNÁMKA: Komentár potrebné od základov prepracovať.(17.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace