poster

Orel Deváté legie

  • Velká Británie

    The Eagle

  • anglický

    The Eagle of the Ninth

  • Slovensko

    Orol Deviatej légie

Drama / Dobrodružný / Historický

Velká Británie / USA, 2011, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • petero
    ***

    Centurion ostal neprekonaný. The Eagle pôsobí serióznejšie, no čo z toho keď divák sleduje menej záživnejšiu verziu v ktorej je všetko chudobnejšie – herci, dej, boje a celková veľkoleposť, resp. krv a vtipná partia žiadna.(15.4.2011)

  • Malarkey
    ****

    Není tomu tak dávno, co jsem viděl film o Deváté legii. Ten s názvem Devátá legie byl příšernej, ale také se tu před nedávnem objevil film Centurion, který o tom samém příběhu vyprávěl taky a už se na to docela dalo i koukat. Nakonec mě ale překvapil hlavně tenhle film, který pokračuje v příběhu, kde Centurion skončil a nutno dodat, že strašnej není prakticky vůbec. Američani si topí pod kotel a začínají se zajímat o Římské legie. Dobře dělají. Ve filmech je to konečně zase něco jiného a rozhodně to zaujme. Mě to zaujalo a doufám, že si toho pod pracky narvou víc. Nějaký velkofilm by mi třeba vůbec nevadil. Tady v tom případě jsem třeba vůbec nevěděl, že nějaký takový film vůbec vzniká. Ale je to dobře. Konečně také Američani pitvají něco jiného.(9.5.2011)

  • genetique
    ****

    Po Marshallovi s jeho Centurionom sa Macdonald ako ďalší Angličan pokúsil o prerozprávanie príbehu o Deviatej légii na pôde Británie. Krvou nasiaknutý Centurion však nemal takú príbehovú vyspelosť ako tento snímok, technicky oba veľmi kvalitné a herecky tiež na rovnakej úrovni. Tatum v prvej charakterovej roli a ja som mu to zožral aj s navijakom, Bell sa prekvapivo popri ňom strácal, nielen fyzičkou. Takže zhrnutím ide o veľmi svieži a dôstojný pokus o historický béčkový film s áčkovým technickým spracovaním. Už by to však chcelo naozaj nejaký veľkofilm, pretože sme tu už dávno nemali niečo v podobe Gladiátora. 80%.(7.1.2012)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Římský sandál versus pohan podruhé. Centurion se dokonce dá pokládat za jakýsi (nepřesný) prequel tohohle filmu, ale kvalitou i pojetím jsou oba filmy někde jinde. Orel přistupuje k historické látce o něco zodpovědněji a snaží se diváka přesvědčit, že jí perfektně rozumí, ačkoliv o to vůbec nejde - příběh by byl v tomhle kontextu slušně přitažený za vlasy. Důležitá je čest a síla, důležitý je podmanivý vizuál a překrásné skotské scenérie, důležitý je perfektní soundtrack. Je až neuvěřitelné, jak atraktivně film i přes svou nevelkolepost vypadá, jak suverénní je jeho audiovizuální stránka a kolik dokáže těžit atmosféry z každého záběru. Náležitě jsem si tenhle špinavý a krásný trip po severní Británii užil, Tatuma i Bella bez problémů skousl a když přišla na řadu neskrývaně patetická, avšak skutečně silná momentka "pod orlem", v níž stará garda čelí počmáraným, dostavily se i emoce. Ne, není to málo. 9/10(8.2.2012)

  • salahadin
    *****

    Aneb chlapácké dobrodružství bez bab. Škoda, že druhý film během krátké doby s římskou tematikou se točí opět kolem IX. legie v Britannii. Co takhle, milí filmaři, natočit bitvu v Teutoburském lese, zfilmovat Traianovy dácké války či tzv. markomanské války (i v nich je spousta příběhů, které stojí za to sledovat - např. příběh o zázračném dešti, který zachránil Pertinaxe apod.). Ale budiž. Mám obavy, že já filmy s římskou tematikou hodnotit nemohu, protože jsem k nim apriori kritický (Gladiátor), nebo apriori nekritický (Centurion, Eagle). Eagle (2011) by potřeboval hodně překopat scénář, dal bych do něj více reálií, více odkazů na historii apod. Na druhou stranu jsem tak vyhladovělej po nějakém tom "římském" filmu, že jsem byl totálně vtažen do děje z mých naprosto nejoblíbenějších časů, časů, kdy proti sobě stály dva zcela rozdílné světy - římský a germánský. Marcus Flavius Aquila v tomto filmu se svým "šerpou" patrně překonali římský rekord a dostali se ještě severněji, než leželo castrum Inchtuthill. Škoda, že film je natočený jak přes kopírák, ale ten lákavý "roman-feeling" měl...a to je to, co jsem si od filmu sliboval, výlet do dob, kdy Slované ještě spali a Evropa na sever od Rýna a Dunaje patřila barbarům v tom pravém slova smyslu.(15.4.2011)

  • - Předlohou snímku byla kniha "Orel Deváté legie" z roku 1954 od oblíbené britské spisovatelky Rosemary Sutcliffové, jejíž jméno je spojováno s dobrodružnými a historickými romány pro děti. (Conspi)

  • - Tvůrci chytře využili zvláštností maďarské krajiny pro natáčení obléhání pevnosti. „První bojová scéna filmu, ve které útočí britští vojáci na římskou pevnost, těžila z umístění pevnosti na kopci s kruhovým rozhledem. Takových míst je v Maďarsku mnoho. Tuto sekvenci jsme točili pět dní a tři noci se třemi sty komparzisty, padesáti kaskadéry a dvanácti válečnými vozy,“ vzpomíná Macdonald. (dan.pacino)

  • - Tvůrci byli nadšeni z přístupu hlavních protagonistů Channinga Tatuma a Jamieho Bella k nácviku bojových scén. Oba rychle zvládli techniku boje, jízdu na koni a dokonce i sjíždění vodopádů. Ve výsledku proto takřka nepotřebovali kaskadéry a téměř všechny náročné scény zahráli sami. (dan.pacino)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace