Reklama

Reklama

Vraždy v Yorkshiru: 1983

(TV film)
  • Velká Británie Red Riding: In the Year of Our Lord 1983 (více)
všechny plakáty
Trailer

Vlk v rouše beránčím má pořád ostré zuby... Píše se rok 1983 a v západním Yorkshiru se ztratilo další dítě, jedno z mnohých za posledních čtrnáct let. Do případu je tak trochu proti své vůli zatažen nepříliš úspěšný právník John Piggott, který ve své snaze domoci se spravedlnosti naráží na neprostupnou hradbu mlčení, strachu a překážek ze strany místní zkorumpované policie. Zdá se však, že alespoň v jednom z detektivů se pohnulo svědomí... Snímek Vraždy v Yorkshiru: 1983 představuje třetí, závěrečnou část volné trilogie, kterou pro britský Channel 4 natočila produkční společnost Revolution Films. Trojice kriminálních thrillerů vznikla podle románů Davida Peace, adaptovaných renomovaným scenáristou Tonym Grisonim (Strach a hnus v Las Vegas, Krajina přílivu, Město a město). Filmy i knihy se ve svých fiktivních příbězích nechaly inspirovat atmosférou, doprovázející skutečný případ zpackaného vyšetřování zločinů sériového vraha Petera Sutcliffa, který v Západním Yorkshiru řádil na přelomu 70. a 80. let minulého století. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Závěr přinesl dvě zásadní sdělení, dílo se podařilo až do konce a scénáristé se hodně inspirovali Volavkou. Skládáním příběhu, rozdělením na části, způsobem vyprávění a i proměnou tempa a vyzněním jednotlivých dílů. Tucker se většinou pohybuje na pomezí emocionálních dramat a romantiky a na 3. dílu je to vidět. Vlastně se zde vše uzavírá ve velmi melancholickém duchu a i ten Yorkshireský pochcaný popelník dostává lyrické rozměry. Skvělý tvůrčí tým drží vysoký standard, vyvrcholení nezklame, ale televiznost je tu asi nejzřejmější. Každopádně různorodost režisérů, herecký manšaft a kvalitní scénář dali dohomady vybornou temně-kriminální sérii, od které by se mohli ostatní učit. Rok 83 je rokem, kdy svědomí zvítězilo a my se konečně dozvíme, jak to dopadlo s malými holčičkami a kdo je onen pověstný vlk... 75% ()

nineweh 

všechny recenze uživatele

Podle místních hodnocení by se zdálo, že nejlepším dílem trilogie je 1980. Není tomu tak. První díl (1974) táhne skvělý Andrew Garfield, kterému vehementně pomáhají Rebecca Hall a Sean Bean. Hlavní hrdina dílu druhého (Paddy Considine) není dost výrazný ani dost sympatický na to, aby mě jeho příběh víc zaujal, a totéž platí o zbytku obsazení. Třetí díl, rok 1983, trilogii krásně završuje a uzavírá, dovysvětlí některé nejasnosti z předchozích filmů, i když ve všem jasno taky neudělá a mezi současností a flashbacky je tak neostrá hranice, že v podstatě není jasné, co se děje teď, co je vzpomínka a co si hrdinové jen představují. Celkově mi tedy přijde nejlepší díl první, který je nejpřímočařejší a má největší spád. Především ale nechť tato trilogie slouží jako důkaz toho, že i v Británii umí natočit retro, a jak! ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,UDĚLEJTE TO PĚKNĚ A ČISTĚ, ABY NAŠE INVESTICE BYLA ZABEZPEČENA. CO JSME PLÁNOVALI, NA ČEM JSME VŠICHNI MAKALI. NEPROPÁSNEME TO. TO NEDOVOLÍM. PŘIPÍJÍM NA NÁS, NA SEVER, KDE SI DĚLÁME, CO CHCEME“..... /// Přichází rozuzlení. Stejně jako před devíti lety zmizela malá holčička. Tentokrát je v hlavní roli právník a držím mu palce, aby měl koule všechno vyřešit. Všichni jsou zatížení minulostí, kdo ještě neumřel, má špatný svědomí a jen díky tomu, že na to koukám tak nějak v kuse, nemůžou mě tři prdele jmen rozhodit. Tenhle díl má nejlepší atmosféru a celkem vychází pokus o temnou kriminálku. TŘETÍ DÍL TRILOGIE (1974 + 1980), NA KTEROU JE TŘEBA JE TŘEBA HLEDĚT JAKO NA CELEK. ZATÍM CO TOMUHLE FILMU DÁVÁM ****, CELOU TRILOGII HODNOTÍM ***. Von mě totiž příběh o Karachi klubu, hotelu Griffin, Wakefieldské base, o matkách bez dětí, o mrtvých problémech a mrtvých přátelích, skládkách, šlapkách, vlcích a labutích zase tak extra nepřipadal. Ještě bych unesl kolísavost tempa, či přechody mezi dramatem – thrillerem – kriminálkou. Ovšem celej ten mafiánskej policejní útvar mi připadá takovej...... no nevím, možná v osmdesátejch letech, v Anglii... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Red Riding Quartet od Davida Peace číst nebudu. 2. Chtěl bych zjistit, že vrahem není zahradník, ale ..... 3.) Thx za titule ,,tayna“ a ,,queeg“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Antek 

všechny recenze uživatele

"Na sever, kde si děláme, co chceme." Stylové zakončení , ve kterém se všechny předešlé dějové linky dočkají svého zakončení (a vysvětlení). Korupce je na vrcholu, začínají opět mizet malé holčičky a někde tam venku ... někde tam venku je pořád vrah. Zpověď poldy, ve kterém se hnulo svědomí a který se na všemu tomu svinstvu už prostě nedokáže jen nečině přihlížet. Jedna z doposud vedlejších postav se tak dostává do jiného světla a Red Riding tím získává status události, která vám rozechvěje filmovou duši. Vážně. Bez keců. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Takže telegraficky: jednotka bola výborným, i keď miestami rozťahaným úvodom do sveta záhadných vrážd, v ktorom kruto vládne zkorumpovaný policajný aparát pripomínajúci mafiu, s najlepším predstaviteľom hlavnej role - Garfieldom. Dvojka bola najlepším dielom, Marsh je veľmi zručným režisérom a Paddy Considine veľmi fajn, miesto pohľadu vonkajšieho pozorovateľa sme sa prostredníctvom špeciálneho vyšetrovateľa dostali do vnútra skazeného systému. Tretí diel si za hlavného protagonistu berie detektíva superintendanta Jobsona, voľne prechádzajúceho celou trilógiou, člena "mafie", v ktorom sa začalo ozývať svedomie a pokúša sa veci napraviť - tj. neskutočne nudný scenáristický charakterový archetyp, Morrisey si zahral už podobného antihrdinu ktorý sa krátkodobo "polepší" vo Walking Dead, a bohužiaľ oveľa lepšie. Tucker je citeľne slabší režisér, nohy mu však podráža najmä scenár, ktorý sa snaží vytvoriť konzistentný príbeh zo zvyškov od minula, aby sa niečo vôbec dialo tak opakuj, opakuje a opakuje, plus neskutočne naťahuje, vkladá množstvo vaty a hluchých miest a často pomerne slušne nudí. K tomu dochádza k tzv. "prekvapivým odhaleniam", ktoré sú divákovi dávno známe, a tak čakáme celú takmer hodinu a trištvrte aby sme sa dozvedeli jedinú vec - kto bol vrahom dievčatiek. Oproti predchádzajúcim dielom slabota, Grisoni preháňa a vykresľuje policajnú mafiu až príliš otvorene a prehnane, brutalita je tu samoúčelná a nijak extrémne som sa nebavil - i keď úplne zlé to zasa nebolo. 50% ()

Galerie (48)

Zajímavosti (1)

  • Název trilogie vystihuje jak její rovinu vražedného thrilleru o místní korupci, tak tu (temně až hororově) pohádkovou. Severní, východní a západní „Riding“ jsou územní části Yorkshiru - v západním se děj odehrává. „Red“ jako barva krve. Red Riding odkazuje na Červenou Karkulku a prvky této pohádky, včetně zlého vlka, se v trilogii skutečně objevují. Ztracená holčička z Red Riding 1974 má červenou bundu s kapucí, po Yorkshiru pobíhá zlý vlk a my nevíme, v čí podobě se skrývá. (EastWicka)

Reklama

Reklama