Nastala chyba při přehrávání videa.
  • formelin
    odpad!

    Ve všech směrech špatný film. Je mi teda líto těch legend českého filmu že do toho vůbec šli, ale mne to vlastně ani popravdě v dnešní době nepřekvapuje... Ten co stál za kamerou by si měl najít jiné povolání, protože neumět ani zaostřit, to je teda ostuda, nevěřím že by to bylo myšleno záměrně...(22.11.2009)

  • dopitak
    *

    Asi jenom Vlado Štancel ví, proč se do tohohle projektu pouštěl. Jeho režisérský debut Mezi námi přáteli nedopadl ani trochu dobře (opět s Daliborem Gondíkem!) a tak si "pan Testovina" vyrazil do českého filmového domu důchodců a natočil tenhle hybrid. Výstupy Jana Skopečka jsou plagiátem Troškových Kameňáků, Tomáš Magnusek opravdu není a nikdy nebude "novodobým Hugo Haasem", jak o něm ve své minibiografii píše kolega frufru2. Je to neherec, a ke smůle Pamětnice nutno dodat, že mezi všemi zde zúčastněnými neherci ještě nejlepší. Obsazení Josefa Zímy, Jana Cimického a konec konců ani pana režiséra samotného nemá hlubší opodstatnění, divák trpí při pohledu na herecké tápání Jaroslava Čejky, Uršuly Klukové i Zdeňka Srstky, o Daliboru Gondíkovi ani nemluvě. Scénář je sledem velmi špatně napsaných a ve směru k divákovi bezohledně amatérsky odehraných dialogů (co proboha mají být ty řeči při nakupování, postava sousedky Koudelkové či uměle zinscenovaný střet Roma a skinheada?). Vlado Štancel na režisérké židly vybouchl, a jestli se mu profesní debut nepovedl (neviděl jsem, a ani nikdy neuvidím), druhý pokus je naprostým fiaskem. A teď pozitiva: Milá postava sexuálně prospěchářského vysokoškolského pedagoga Vernera (ztvárněná Vladimírem Brabcem) a pak životní moudra Milušky Bínové (skvělá Libuše Švormová, která jako jediná nepůsobí herecky toporně, křečovitě = trapně). Prvních 61 vteřin filmu.(20.6.2010)

  • blackrain
    ***

    Tolik legendárních českých herců v jednom filmu už asi nikdy pohromadě neuvidíme. Až tato stará garda jednou odejde do filmového nebe, nastane tu velká prázdnota, která půjde strašně těžko zaplnit. Není tu nikdo, kdo by dosahoval jejich formátu. Na film jsem šla právě kvůli nim. Objevuje se tu i naše nejstarší česká herečka Zita Kabátová. Před ní musím smeknout, protože hraje i ve svých 96 letech. Kdo ví, co v jejích letech budeme dělat my.(12.11.2009)

  • BASE
    odpad!

    Je až s podivem, jaké obsazení tento film má....je škoda, jak málo bylo využito. Herecký pokus pana Magnuska je až unikátní... dlouho jsem neviděl tak slabý film s takovými herci . Dramaturgie + scénář je až provokativně hloupý...Jen doufám, že někoho, kdo bude mít peníze a podobné ambice, nenapadne ještě větší "perla".(13.3.2011)

  • NinadeL
    ****

    Klasický příklad rozpolcenosti dnešního stavu českého filmu. Když na to přijde, máme téma. Nemusíme pro ně ani chodit daleko, je odposlechnuté ze života. Máme herce v nejrůznějším věku, kteří jsou schopni a očividně stále nadšeni pracovat. Máme někoho, kdo dá celý projekt dohromady. Ale pak začíná ta část, kdy takový člověk jde s finální realizací k nízko rozpočtovému řešení, ačkoli all star movie by měl být podporován velice snadno. Ale jsme v Čechách, že. Takže převod do hraného filmu připomíná amatérské cvičení, kterému opravdový nechtěný lesk dodávají naprosto neskuteční neherci. Je mi líto, že Pamětnice je ocejchována prací Vlada Štancela a že ta celá herecká generace nenašla v mladých ani jednoho slušného protihráče. Nechme stranou, že velká část scén se tváří jako chladný slzotvorný kalkul a jiné jsou lacinější než-li gondíkovské estrády. Bohužel ale i díky nim jsme opět na hraně zrcadla české malosti, české současnosti. Takže proč to vysoké hodnocení? Protože třeba právě díky té rozpolcenosti se najde alespoň jeden mladý člověk, který pochopí, co znamenalo být v 50. letech svazačka a v 70. chartistka.(21.5.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace