poster

Ip Man 2

  • Hong Kong

    Yip Man 2

  • Čína

    Ye Wen 2

    (Čína)
  • slovenský

    Ip Man 2: Majstrovo víťazstvo

  • anglický

    Ip Man 2: Legend of the Grandmaster

Akční / Životopisný / Historický

Hong Kong / Čína, 2010, 108 min

Režie:

Wilson Yip

Scénář:

Edmond Wong

Kamera:

Hang-Sang Poon

Hudba:

Kendži Kawai

Producenti:

Ann An
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    *****

    Japonci v jedničce měli alespoň vychování, zápaďáci jsou v druhém Ip Manovi zobrazeni jako bezpáteřní svině, které si nezaslouží nic jiného než porážku. Úsměvný dovětek už jen potvrdil pátou.(11.3.2011)

  • HAL
    ****

    První díl sice jeho pokračování nepřekoná, v síle příběhu a emotivních scén, i v celkové dynamice filmu, ale efektní kung-fu řež nabízí skoro stejně zábavnou, a i zajímavá lehce melancholicky zádumčivá atmosféra zůstala. Jen zápolení s Brity až příliš připomíná tematicky podobné Fearless. 7/10(29.8.2010)

  • arachneuss
    **

    Stylové bitky jsou fajn. Smyšlený příběh a do očí bijící rudý prapor už ne.(14.7.2010)

  • Shadwell
    *****

    Snad malinko melodramatické a přímočaré, ale ta idea Ip Manovské dvojky je rovněž velmi jednoduchá – bojová umění nejsou o kopech, nýbrž cestou duševního a duchovního rozvoje člověka. Což může samozřejmě vyústit v to, že vám v hospodě pořádně nabančí, jak se akademičtějším bojovníkům sem tam stává a jak se i zde odráží v konfliktu mezi britským rváčem a slabším Ip Manem coby zpozdile kolonialistickou synekdochou mezi zlými britskými okupátory, násilným zločineckým spolkem, jež po sobě zanechal snad jen dva památníky: hru zvanou fotbal a výraz „fuck off“, a ustrčenými asijskými raby. Karate, kung-fu ad. je a vždycky bylo hlavně o diplomacii (vzpomeňme Seagalovo aikido, kde dokonce nejsou útočné chvaty), o ovládnutí sama sebe a pokorných mistrech, kteří si celý život vyčítali, že zlomili ruku zloději, který je napadl, což vystihuje nejlépe policejní komisař Fatso, ten nejméně bojující, respektive vůbec nebojující, co to hraje na obě strany - dovedl diplomacii na maximum a nebojuje vůbec. Není v tomhle náhodou zakletý základní rozdíl mezi Evropou a Amerikou? V Evropě kdykoliv dojde na generační dialog, končí distancí a bariérami mezi lidmi, zatímco v protestansky smýšlející Americe rázným činem, který tyto bariéry roztíná. Pesimismus a zachmuření, to se v USA opravdu nikdy nenosilo a nosit nebude. O čem je vlastně Van Dammův Dvojitý zásah, jak ten se staví ke generačnímu dialogu? Je o dítěti, kterému zabijí rodiče a které, až vyroste, oba rodiče pomstí. Není tohle náhodou vrcholně etický moment, pomstít smrt vlastních rodičů? A pak že jsou americké filmy násilné a vedou mládež špatným směrem. Evropě náramně vyhovuje ohánět se pacifismem a nechávat špinavou práci s bagdádskými či balkánský řezníky na americkém Rambovi. Z jisté perspektivy násilné americké filmy skrývají ve skutečnosti etické jádro postav, z nichž každá má dobrou povahu, je morálně založená a poslušná zákonů přírodních i lidských, a je tudíž zcela jasné (a taky od nich hezké), že těchto svých schopností používají výlučně ke konání dobra. V tomto ohledu by pedagogické sdělení těchto příběhů, i na úrovni dětské četby, bylo naprosto přijatelné, neboť i jednotlivé epizody, vložené do vyprávění, v nichž se násilí objevuje, se zdají být rovněž zaměřeny k závěrečnému odvržení zla a triumfu poctivosti. Jenže to ti slušní, hodní humanisté nahlížející na filmy přes ideologický a psychoanalytický mustry nikdy nepochopí a radši budou potvrzovat starý známý, že každý Evropan v sobě má malého Adorna a malou Lauru Mulvey. Potrestané zlo a šťastné konce Evropanům zkrátka nevoní, vidí v nich kýče a hladivost, viz známé pošklebky na účet Menzela, který za normalizace namísto ostrých výpadů poetizoval, za což mu nemůže přijít vybraná obec mravokárců dodnes na jméno. Dospěli jsme k důležitému poznatku: dobře končící filmy dostávají špatná hodnocení, špatné končící filmy dobrá hodnocení. Takové jsou zákonitosti - třebaže se dobře končící film může krýt s tím, že bylo spravedlnosti učiněno zadost.(27.11.2010)

  • Flipper
    ****

    Čínska variácia na Rockyho s bielym anglickým Mr. T, ktorý ma plnú hubu svojej neporaziteľnosti. Potom všetko ide podľa starej omletej predlohy. Ty si urazil naše bojové umenia, dostaneš na prdel. Nájde sa niekto, kto by našu česť bránil? No jasné váš priateľský sprostredkovateľ IP adries IP man. Každý vie ako to skončí, každý je však celý pokakaný aby vyhral a to je gro bojových filmov, to ľudia chcú... ozaj okrem toho dáky dej zo žiakmi, malérami kde udierať do dreveného panáka (Majster má zlého realitného agenta) a + jedno dieťa.(17.6.2010)

  • Donnie Yen

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace