Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chamtivost je dobrá, chamtivost je zdravá... Hollywoodský režisér Oliver Stone se vrátil ke kultovní postavě charismatického finančníka Gordona Gekka v podání Michaela Douglase z filmu Wall Street po 23 letech a natočil pokračování s příznačným podtitulem Peníze nikdy nespí. Děj se tentokrát odehrává v roce 2008 na pozadí příběhu největší bubliny v dějinách, která vyústila v globální ekonomickou krizi. Bývalý elitní makléř Gordon Gekko představuje padlou legendu a ikonu Wall Street. Ve vězení si odpykal trest za nelegální spekulace a nyní se věnuje ekonomickým přednáškám, které předjímají nástup globální ekonomické krize. Zdá se, že se z něj stal jiný člověk. Aspoň by tomu rád věřil mladý makléř Jake Moore (Shia LaBeouf), který zrovna řeší pracovní problémy po sebevraždě svého mentora a investičního správce Louise Zabela (Frank Langella). Ambiciózní Jake randí s Gordonovou dcerou Winnie (Carey Mulliganová), která před lety přerušila s otcem kontakt a odmítá uvěřit, že by se mohl změnit. Jake a Gordon se vídají za jejími zády, společně řeší svět byznysu a financí, zároveň se snaží pracovat na urovnání křehkých rodinných vztahů. Minulost sice člověk napravit nedokáže, ale může se snažit pomoct. Otázkou zůstává, zda to platí i v případě Gordona Gekka, který v hloubi duše touží po návratu do světa velkých financí. (Česká televize)

(více)

Recenze (685)

POMO 

všechny recenze uživatele

Dejovo vás druhý Wall Street príliš nestrhne, ale veľmi slušné dialógy, skvelé herecké výkony, zopár cameo roličiek a neodolateľná vizuálna pocta Manhattanu z neho robia elegantné potešenie nielen pre filmových geekov. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ač by se měl Míša už pomalu poohlížet po nějakém zdatném balzamovači, pořád svým charmem utáhne kdejakou sračku. Když mu však jeho filmovou dcerušku hraje mimořádně ohavný čtrnáctiletý kluk a potenciálního zeťáka nepochopitelně protěžovaná Spielbergova transka Šejla LaBlaf, má i on co dělat, aby v tomhle nezůstal až po krk! Pokračování mé milované Stěnové ulice se zvrhlo v blamáž roku! Věděl jsem, že pan Kámen udělal po vynikajícím Jůternu nepochopitelný Jůtern a jde to s ním od pěti k nule, ale na druhou stranu jsem doufal, že o to víc bude lpět na svém nejslavnějším počinu! Ani hovno! Pompézně natočená nuda má s jedničkou společnou snad akorát tu Zeď, o kterou se tříští přiblblý, uspávací scénář spolu s mým přehnaným očekáváním. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Nejlepší Stoneův film od Vítězů a poražených. Konec není cukrkandlový, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale zcela přesně odpovídá metafoře "bubliny, která může kdykoli prasknout." ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

É, bylo to o něčem jiném, než že od pohledu "ývl" mumifikovaný bankéř z Monopolů hraný Eli Wallachem přežije (za ustavičného děsivého cvrlikání) všechny a všechno, a proto, že v "tom" všichni mocipáni mají svoje zlaťoučké penízky, díky kterým si myslí, že oni (a ne Eli Wallach a jeho Melody Boys) tomu šéfují, se to hned tak nezmění? Vlastně jo, bylo to ještě o tom, jak byl Josh Brolin moc namachrovaný, jak geniální a sofistikovaný a v jádru dobrý chlapec Shia LaBoeuf našel svoje srdce (a hádejte co udělal s tím Brolinovým), a jak se Oliver Stone rozhodl udělat z Gordona Gekka alespoň trošku lidskou postavu... nebo taky ne:) Ano, je v tom to Stoneovo poťouchlé mrkání a výsměch burziánskému kapitalismu zvícího rozměrů, které si ani soudruzi v mírovém socialistickém táboře nedovedli představit, a takový ten nenápadně vztyčený ne prostředník, ale ukazovák (i když ten prostředník asi taky), ale nemohl jsem se zbavit dojmu rezignovanosti (i když to možná právě mělo působit šok a znechucení) - zvlášť ve scéně, kdy Charlie Sheen s Michaelem Douglasem vzpomněli na staré časy, kdy si ještě museli na něco hrát. První díl mi zkrátka přišel výrazně lepší, tohle je taková moderněji natočená, výborně obsazená, ale obsahově slabá sociální moralita, nazíráno "zevnitř shora". Zatmívačka s bublifuky už byla opravdu laciná... 70% a víc ani ránu, narozdíl od jedničky bez reprízy. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Gordon Gekko je zpátky a s ním Stone ve vrcholné formě. Konečně z něho zase čiší osobnost, která se nebojí tnout do živého a patřičně se v krvácejících ranách nimrat. Pravda, to rodinné blbnutí tu moc nefunguje a především slzopudný konec je jasným důkazem, že jedinečná nekompromisnost osmdesátkových dramat je nenávratně pryč. Jinak ale vládne spokojenost. Filmařsky i dějově jde o silného koně letošního roku, který stojí pevně na vlastních nohách. Že je čistě náhodou pokračováním klasiky je více méně vedlejší... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Stylová prezentace Manhattanu za doprovodu tuctové vztahovky, mnoha finančních terminologií a hodně kvalitních hereckých výkonů. Obrazová a hudební složka dává té obsahové hodně na prdel. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Peniaze nikdy nespia, diváci občas áno. Charlieho cameo, tri Eliho výstupy a zvonenie Shiovho mobilu sú snáď jediné veci, kvôli ktorým sa oplatí vidieť túto bezzubú, sentimentálnu rozprávočku, ktorú Stone halí do zdania, že rozumie podstate ekonomickej krízy, a umelo sa jej pokúša dodať švih otravne polopatistickými alebo samoúčelnými videoklipovými fintičkami. Comeback? Hovno, len pokračovanie mizérie jedného kedysi zaujímavého filmára. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Je to jako listování Wall Street Journalem a Světem ženy. Ten první chrlí spoustu finančních termínů, ten druhý zase tuctovou romantiku. Prvnímu nerozumím a druhé mě nebaví. A zrychlené záběry Manhattanu už dneska nejsou žádnou režijní finesou, Olivere. Tři akcionářské body jen za dobré herce. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $70miliónovTržby USA $52,474,616Tržby Celosvetovo $137,431,619Tržby za predaj DVD v USA $15,497,622 //počet predaných kusov 998,394║ Toto Oliver Stone v pohode zvládol, narozdiel od predošlích jeho počinov, na to o akú tému sa jedná nieje to až tak utopisticky podané aby v tom mal divák miš-maš, ako pokračovanie to má dobré prepojenie a nerobí to hanbu predchodcovi 80rokov, len škoda že záver nemal potrebný ráz. /60%/ ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Priemer. A velka vdaka za jeden z najmilsich inside joke tento rok -> vyzvananie Shiovho mobilu v kombinacii s Eli Wallachom v hereckej zostave :-) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Achillovou patou většiny narativních uměleckých děl není vytvoření krize či katarze a z ní vyplývajícího efektu stimulujícího divácký afekt - prchavé pohnutí, ale závěru. Tedy poslední třetiny, která uzavírá předchozí avanturistický kejkle. Jak vhodně ukončit příběh, toť spisovatelova řehole a věčná hádanka, uspokojivě doposud nerozluštěná. Tentýž problém se týká romantických komedií, v nichž po první rozdováděný polovině vykrystalizuje nedůvěryhodný morální apel, jako by filmaři navazovali na tradici amerického slovesného umění, v němž je vyprávěný příběh nositelem zřetelné morality. Jak srdnatě demonstruje Wall Street 2, tento spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má samozřejmě politickou rovinu v podobě střetu zakonzervovaného status quo a prosazování reformních změn: na jedné straně hamižní prodejci nemovitostí a vysocí hráči z americké burzy vyznačující se intenzivní racionalitou prostředků a naprostou iracionalitou cílů, proti nim gender v podobě ukníkaně citlivého hlavního hrdiny a jeho dominantní partnerky, které se musí neustále za něco omlouvat, dotyčná je - jak jinak - aktivně činná v levicové multikulti neziskovce a going green. Spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má ale i svou skrytější podobu dramaturgickou, protože v obecné rovině je každý film reprezentován ve formě fragmentů či soudržné narace, jinak řečeno ve formě periferií či jader. Tyto formy se různě kombinují, přičemž pro jednu formu je obvykle „zapomínána“ druhá. Pokud se zapojíme do hry na periferiích příběhu, obvykle nás přestane zajímat jeho původní jádro a utápíme se v balastu doplňků - jak je tomu např. v případě sběratelských karetních her Pokémon či Magic nebo u panenky Barbie. Stáváme se sběrateli, archiváři, hráči, příběh nám uniká, bortí se. Pokud jsme postaveni do jádra příběhu, tak proto, abychom zkonsolidovali předešlý chaos. Krize je vrcholem dramatu, jeho „středem“, jádrem, často nejdelší částí. Je v ní odvrhováno vše podružné, nepodstatné. Variantní řešení jsou postupně vylučována, takže nakonec není možno se vyhnout rozhodující srážce. (-spoilery-) Ve Wall Street 2 představují periferii brilantní dialogy na téma capitalism&money určené všem ekonomickým geekům a jádro, do filmu zjevně nepatřící, romantická vztahovka a nemístný happy end, který vše dobré z předešlých minut obvykle přepíše, protože filmy si pamatujeme hlavně podle posledních několika minut a jsme klidně s to zapomenout skvěle pojatý vizuální gryfy/grafy uprostřed příběhu souznící s dravým tématem wallstreetských finančníků. Jako by chtěl Stone na ten konec záměrně upozornit. Lze ho vyložit pěti způsoby: Stone (a) se buď někde kapitálně připil, anebo (b) se snaží po vyhroceným WTC rehabilitovat u demokratů, popř. (c) na něj tlačili producenti, samozřejmě (d) se nabízí vnímat konec i jako sofistikovaně falešný závěr neboli jako takovou co nevidět prasklou bublinu, nicméně (e) dle mého onen nepatřičný konec dává dokonale do souvislosti ony periferie a jádra, respektive věčný tok peněz, svět výsledovek, rozvah a nikdy nekončících cash flow, které se stále proměňují jako loňské sněhy a znovu rodí jako sněženky s novým jarem, a proti nim tok života, který, jak nabádá Heidegger, je konečný. Peníze tečnou věčně, ale vztahy mezi lidmi se musí uzavřít. Skrze umění se dotýkáme věčnosti. Ale nemá to žádný smysl, protože jsme smrtelní. () (méně) (více)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Následující věta je bublina, která čeká na splasknutí, ale předtím bude po druhé projekci rozšířena: WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ nejsou jenom nejlepším Stoneovým filmem od VÍTĚZŮ A PORAŽENÝCH, nýbrž jeho nejlepším režijním počinem vůbec. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

VŠICHNI JSTE PĚKNĚ V PRDELI!..... Lepší příležitost k návratu Gordona Geeka a pánů z Wall Streetu nemohla přijít. O. Stone se vyžívá ve finanční krizi, poukazuje na steroidové bankovnictví a ptá se: UVĚDOMUJETE SI, CO JSTE ZPŮSOBILI? Odpověď je jasná jako výpis z banky. Ale co na to obyčejný filmový fanda? (Fanda?) Stone je silný ve věcech financí, spekulací, informací... tedy faktu. Rodinná melodramata už mu tolik nežeru. A nevidím tu ani žádnou výstrahu, morální podtext je stupidní asi jako ta odpověď: JE DOBRÉ MÍT HODNĚ PENĚZ. ALE NENÍ DOBRÉ JICH CHTÍT ZA KAŽDOU CENU VÍC A VÍC. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci nastudovat skok pod soupravu metra. 2.) Láká mě ,,MORÁLNÍ HAZARD“. 3.) Ještě jsem neviděl rozmlátit obraz ,, Saturnus požírající svoje děti“. 4.) Jsem pojišťovák a chci omrknout nějaký ,,grify“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Si smutný muž, Gordon.“ V prvom rade - nie som fanúšik Olivera Stonea. Skoro žiadny z jeho filmov nemám rád. S výnimkou Wall Streetu, to mu fakt vyšlo. V druhom rade – potešilo ma, že štúdio Fox neurobilo remake, ale risklo to s poctivým pokračovaním. Výsledok nie je taký dobrý, ako originál, Josh Brolin je príliš obyčajný zlosyn, stopáž je zbytočne dlhá, Gekko je raz dobrý a v ďalšej scéne zmrd, kto sa v tom má orientovať?. A dialógom, v ktorých postavy rozoberali peniaze, som vôbec nerozumel. Našťastie, Michael Douglas je charizmatický muž a len čo sú na scéne Wallach, Langella, LaBeouf, či mladučká Mulligan, bavilo ma to. Ale chápať som nechápal ničomu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jednoduse receno, nebavilo me to. On me buhvijak nebavil ani prvni dil, ale ten byl proste spickovej. Mimochodem, znalost prvniho dilu neni nijak zvlast nezbytna, nicmene je fajn vedet, kdo ze to je ten Gekko a znat aspon trochu, co se stalo, protoze tu je na to par narazek a jedno spickovy cameo. No a pribeh tohohle dilu je aspon pro cloveka, kterej se nehrabe v akciich o nicem, hromada radoby chytrejch kecu, ktery spis nudi. Stone rozjizdi dve linie, tu financni, ktera uz ale bohuzel neni tak zajimava jako v prvnim dile, sice tu furt jde o podvody, ale proste je to podany takovym stylem, ze vam to je ukradeny a navic jsem u spousty veci ani netusil, co ze to vlastne resi. Druha linie je takova romanticka, vztah hlavniho hrdny se svoji pritelkyni a usmirovani se s otcem, coz je samozrejme Gekko. A tady to pro zmenu narazi na herce. Mulligan je totiz silne nesympaticka kravka, o kterou bych si neoprel ani kolo. O Shiovi snad ani nema cenu mluvit, to je proste takovej blbecek, kterej se sem absolutne nehodi a sledovat ty zkuseny bankere na poradach a mezi nima se motajiciho Shiu, kterej si hraje na velkyho borce, je proste spis k smichu. Zachranujou to trochu vedlejsi postavy, Brolin, Langella, nesmrtelnej Wallach, ale to jsou proste jen vedlejsi postavy s minimem prostoru. Jedinej, kdo nezklamal, je Douglas, sice hodne zestarlej, ale porad charismatickej parchant, takze kdyz je na scene, film dostane trochu stavy, bohuzel vetsinou je na scene otravnej Shia. Ale i pres tohle vsechno se neda filmu uprit, ze je skvele natocenej, Stone sem tam nepohrdne ani nejakou tou kamerovou vychytavkou, ale kdyz to porovnam s prvnim dilem, tak je to jako srovnavat hovno se zlatem. Pro me zkratka zklamani. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Stone podruhé drze sonduje do centra finančnického blázince, s dramaromancí hozenou do kontextu nekalých bankéřských praktik, návratu Gordona Gekka a nedávné (současné?) ekonomické krize. Nejedná se o kdovíco, ale pro mě to byl rozhodně příjemnější zážitek než jednička, taková svěží dvouhodinová pozornost-vyžadující podívaná. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nepatřím mezi ty, kterým hrají finance v životě první housle, nebaví mě sledovat index burzy v Tokiu a o převodech imaginárních peněz si myslím svoje. Přesto jsem se těšil na zákeřné finanční machinace kapitalistických mozků, ale moc jsem si jich neužil. Místo toho jsem viděl vztahovku na téma táta-dcera, matka-syn, padouch-mrtvola a přitom jsem získal zneklidňující přesvědčení, že v globálním světě je v podstatě jedno jestli milion dolarů vlastním nebo dlužím. ()

Související novinky

Stoneova divočina

Stoneova divočina

07.03.2010

Oliver Stone se rozhodl bavit. Soudě podle trailerů na Wall Street 2: Peníze nikdy nespí, jde mu to docela od ruky. Jeho následujícím filmem bude podle všeho akční thriller Savages. Adaptace románu… (více)

Reklama

Reklama