Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Boccaccio ´70 je souborem čtyř povídek zpracovných čtyřmi italskými režiséry, kteří ve své době patřili k těm nejvýznamnějším reprezentantům oboru. Společné téma představují zvyky, hranice a tabu v sexuálním chování člověka moderní společnosti. Co nás přiměje přemýšlet, kam až chceme či můžeme zajít? Jak silný je sexuální pud a kdy se ozvou morální sirény? To záleží jen na Vás... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (50)

Hennes 

všechny recenze uživatele

Výborné dílo předních italských režisérů. Často je mylně uváděna délka filmu 150 minut. Skutečná délka je 203 minut. Snímek je sestaven ze 4 povídek, 4 autorů. RENZO A LUCIANA (Mario Monicelli), POKUŠENÍ Dr. ANTONIA (Federico Fellini - je ho první film na barevném materiálu), PRÁCE (Luchino Visconti) a LOTERIE (Vittorio De Sica). Délku 150 minut měl tento snímek při premíéře v Cannes, jelikož producent Carlo Ponti vyřadil povídku RENZO A LUCIANA, protože v ní nehrála žádná herecká hvězda. Nikdo z režisérů se na protest nezúčastnil premiéry v Cannes. Přitom RENZO A LUCIANA je velmi povedená povídka o dvojici manželů, kteří musí skrývat svůj sňatek, aby mohla mladá žena pracovat jako úřednice v podniku pouze pro svobodné ženy. Nakonec se ona sama postaví tomuto nesmyslnému nařízení. Výborné je POKUŠENÍ Dr. ANTONIA a skvělý výkon Peppina De Filippa v roli moralisty a puritána, který v sobě ovšem skrývá nenaplněnou sexuální touhu. Už jsem myslel, že tu za Anitu Ekberg bude hrát pouze plakát, naštěstí z něj ale vystoupila :-). PRÁCE je snímek s Romy Schneider a jejím nápadem jak si vydělávat peníze. K tomuto nápadu jí ovšem dovedl její manžel, italský hrabě, který trávil volný čas po nevěstincích. Nádherná Sophia Loren na závěr jako první cena LOTERIE. Já osobně bych koupil všechny lístky. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

"První dějství" rozhodně netrpí přehnanou laskavostí, neboť mladému, tajně sezdanému páru s neskrývanou škodolibostí staví do cesty jednu překážku za druhou ... a zdá se, že při té bohulibé činnosti nezná únavu. Lidskou povahu má v malíčku - a velice správně předpokládá, že nesnáze druhých nezúčastněného diváka vždycky potěší. "Druhé dějství" přidává lehce erotickou vyzývavost a špetku fantazie - přitom se skvěle baví na účet pokrytecky uctívané morálky a s naprostou samozřejmostí totéž očekává od vás. "Třetí dětství" je sice hravé, rozmarné a impulzivní, ale také plné rozčarování a skepse, když vysílá svou krásnou hrdinku na pracovní trh. Neboť ani život hraběnky nemusí být za každých okolností procházkou růžovým sadem. Svým způsobem představuje protipól "Čtvrtého dějství", které ještě věří na lásku ... světu a jeho peněžním tokům navzdory. Všechny čtyři spojuje neodolatelná chuť experimentovat ... a představit pradávný lidský cit z těch nejrůznějších úhlů pohledu. Neboť láska je převelice extravagantní dámou - ovládá nás od nepaměti, má nekonečně mnoho podob - a vždycky byla středem pozornosti. Myslím, že si to zaslouží. ()

Reklama

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Čtyři naprosté skvosty s typickým rukopisem a atmosférou jednotlivých režisérů. Je tam všechno, co mám na italských filmech šedesátých let tak ráda. Lidový Monicelli mě fascinuje bezprostředností a kromě milého příběhu i takovým vykreslením atmosféry, že bych se hned vydala na plovárnu, do kina nebo na taneček, úplně cítím tu vůni. Fellini postavil Anitě Ekbergové nesmrtelný pomník ve Sladkém životě a přidal k němu ještě tuhle pamětní desku se sklenicí mléka. To byla panečku jiná propagace než Parta Hic!. Romy Schneiderovou zbožňuji a s mamkou jsme slintaly nad jejími oblečky a nonšalancí, když říkala: Tohle?To je Chanel, ale starý, už ho mám tři měsíce! No a loterie s Lorenovou je dokonalá, nemám slov. Děj je popsán v komentářích, můžu jenom doporučit ke shlédnutí. Mám ale obavu, že dopadnete jako já: budete si chtít pustit jednu povídku, ale nakonec je zkouknete všechny a některou ještě i dvakrát (u mě to byli Monicelli a Fellini). ()

nervoznideda 

všechny recenze uživatele

na uvedení tohoto snímku na tel obrazovku potřebovali tel pracovníci smrt jedné ženské. Herci prosím vás rychle umřete at nám tel prasata pouští něco slušného do programu! Tak se asi otvírají archivy. no coment deda :-)PS chtěl bych být na místě dr Antonia mezi prsy Anity Ekberg :-) 4. povídku asi uvidíme až zemře Sofia Loren už je to taky baba nad hrobem 1934 toho se asi nedožiji, já se svými 73 lety jsem už na prahu mužské úmrtnosti :-) ()

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

První příběh (Monicelli) je sice milý, ale chybí tomu nápad, většinou na místě a pak rychle dodělat. 3/5 ...Druhý točil Fellini a ze začátku mě nebavil. Darmo v hlavní roli vynikající Peppino De Filippo (podle mě nejlepší herecký výkon ,,večera,,), nedojali mě Felliniho nervové zhroucení při pohledech na krásu. Až najednou změnil styl snímání na fantasy-stický a byl to jiný svět. Takhle Fellini mě ještě nepřekvapil. 4,5/5 ...Třetí od Viscontiho s Romy Schneider, je na mě až příliš aristokraticky nasnímaný, navíc až na tu pointu jsou to jen kecy-kecy-kecy a nicnedělání. Více zaujali psy a kočky než herci a příběh. 2,5/5 ...Poslední film je od Vittorio De Sica a je absolutně o ničem. Nezaujme ani herecky, navíc podle mě zcela mimo je obsazení Sophie Lorenové, nic do toho nepřinesla, její roli by měla hrát Monica Vitti, která na tohle je jako stvořena. 2/5 ...... celkově 3/5 ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • Visconti během natáčení hrál velmi rád hru srážení věží, kterou si oblíbil zvláště proto, že končila vždy hádkami. (theSaint)
  • Romy Schneider a Visconti mezi sebou měli četné rozepře. Hádky inicioval režisér úmyslně. (theSaint)
  • V zahraničí byla epizoda v režii Monicelliho vyřazena z produkce. Monicelli poté odmítl jít na 15. ročník filmového festivalu v Cannes, kde byl film promítán mimo soutěž. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama