poster

Boccaccio '70

  • Itálie

    Boccaccio '70

  • Francie

    Boccace 70

    (Francie)
  • slovenský

    Boccaccio '70

Povídkový / Komedie / Fantasy

Itálie / Francie, 1962, 205 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Amarcord_1
    *****

    90% - Tady není co řešit. Čtyři geniální režiséři prostě natočili čtyři špičkové povídky a producent Carlo Ponti si zase mohl mnout ruce. I. Monicelli: Renzo a Luciana – Chudí novomanželé tají svůj sňatek, aby žena nepřišla o práci ve firmě, která zaměstnává pouze svobodné ženy. Nadržený šéf se však brzy hlásí o slovo… II. Fellini: Pokušení dr. Antonia – Pecka! Puritán Antonio bojuje proti morálnímu úpadku společnosti, a zejména proti obřímu billboardu, na kterém Anita Ekberg v sexy pozici vyzývá k větší konzumaci mléka. Nino Rota zde hudebně paroduje sám sebe (La dolce vita –což je v daném kontextu velmi pozoruhodná asociace), a přidává neskutečný song Bevete piú latte (Pijte více mléka). III. Visconti: Práce - Manželovu nevěru se Romy Schneider rozhodne potrestat tím, že promění jejich manželství de facto v prostituci. Tím se paradoxně pro manžela stává atraktivnější, ale sama sobě se odcizí. Dekadence, která mi trochu připomněla Kunderův Falešný autostop ze Směšných lásek. IV. De Sica: Loterie - Třešnička na závěr! Taky bych si na onom trhu koupil losy do loterie, kde vylosovaný šťastlivec vyhraje noc s živočišně přitažlivou Sophií Lorenovou. Ano, s tou, co na střelnici, za zvuku pouťové hudby tak překrásně vybízí ke střílení na „palloncini“, neboli balónky. Nevíte která!?! Pojďte, jdeme se na ni podívat!!! Boccaccio ´70 je nádherný skvost, který má v mých očích pouze tu nevýhodu, že se v podstatě jedná o čtyři krátké filmy, které spolu navzájem nesouvisejí. Proto doporučuji užít si tento opus spíše po jednotlivých chodech, než zhltnout vše naráz, a pak lamentovat nad dvousetminutovou délkou. Když to přece jen zvládnete bez pauzy, bravo! Věřte mi ale, že se vyplatí se k jednotlivým povídkám vracet!(19.1.2007)

  • Snorlax
    ****

    První povídka je spíše sociální drama, druhá je typický obrazotvůrce Fellini, pak následuje hodně vtipná povídka, kterou si celou pro sebe zabrala Romina Schneider, a vše graduje velice rozkošnou povídkou se Sophií Lorenovou.(23.9.2014)

  • NinadeL
    *

    Příběh z mladého manželství špatný a navíc jen neobratně opsaný z výmarského filmu Ich bei Tag und Du bei Nacht (1932). Příběh o onanii u bilboardu ještě horší. Falešné řešení manželské prostituce také bez pozitivního komentáře, a to toho Schneiderová musela tolik vytrpět už jenom kvůli divadlu s Viscontim, v kuse Škoda, že je děvka. Coco Chanel a kadeřník Alexander dokonali poté i její filmové zaprodání, Romy se nicméně téma zalíbilo a ještě v polovině 70. let hrála v obdobných variacích (například v Nevinných se špinavýma rukama). Jediné, co je možné při jejím výkonu ocenit, je přechod z italštiny do němčiny. A závěrečné plkání o ničem u kolotoče s rozzuřeným býkem...? Strašné. "Divy" nepříjemné a nekvalitní, formální invence "velkých" režisérů bez nápadu.(4.2.2009)

  • mm13
    ****

    Po kvalitatívnej stránke vyvážená, po formálnej pestrá zbierka štyroch filmových poviedok. Nie bezduchá, no ani intelektuálne vyčerpávajúca, poväčšine úsmevná (De Sica) až pitoreskná (Fellini), príjemne civilná (Monicelli) a iba miestami mrazivejšia (Visconti). Koktejl na pohľadanie, ktorý som veľmi skoro prestal iba posrkávať a doprial si ho plnými dúškami.(9.4.2007)

  • raroh
    *****

    Kdo chce poznat styl a myšlení slavné režisérské čtveřice, má je tu v kostce (ach ten Viscontiho šikovně podaný marxismus, který jediný není komedií, ač to tak ze začátku vypadá).(18.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace