poster

Osmdesát dopisů

  • slovenský

    Osemdesiat listov

    (festivalový název)
  • anglický

    Eighty Letters

Drama

Česko, 2010, 75 min

Režie:

Václav Kadrnka

Producenti:

Václav Kadrnka

Střih:

Pavel Kolaja
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • troufalka
    ***

    Pomalu se vlekoucí skorodokument. Oceněila jsem vyhledání lokalit, které působili dojmem předrevolučním. Způsob vyprávění není špatný, je dokonce originální. Málo slov, hodně obrazu. Jenže to musí fungovat. Divák musí být i tak vtažen do děje, ne se nudit. Tohle bylo osobní splnění snu, natočení části života, která bohužel nikomu dalšímu moc neřekne.(23.8.2014)

  • bassator

    46th KVIFF 2011 - CZECH FILMS 2010-2011 - České filmy 2010-2011 (Osmdesát dopisů / EIGHTY LETTERS / Osmdesát dopisů)(23.8.2011)

  • Nathalie
    ****

    Kafkovská ozvěna husákovského socialismu. Bez nánosů symbolů, politické ideologie, prakticky beze slov. Kadrnka pracuje čistě a úsporně, výjimečným způsobem využívá zvuky a ruchy. Koncentrovaná paměť jednoho dne v byrokratické zemi zavřených dveří a formulářů je o to působivejší, že díky nehercům v hlavních rolích to působí jako docudrama. Pomalé, ale přesto podivně napínavé a intenzivní, i díky neortodoxní práci s časem a rytmem. Autobiografičnost zjevně nemusí být jen hystericky emotivní, ale dokáže být promyšlená, atmosférická a hravá. Nejpřekvapivější rys Kadrnkova filmu je rozhodně zakutaný humor kořenící z absurdity některých situací. A to jsem si říkala, že jsem z českých artů dávno vyrostla:) Škoda jen zbytečně použité hudby, místy až fyzicky bolí. Více viz recenze na filmserveru.(25.3.2011)

  • Bebacek

    Důkaz toho, že někdy je kontext vzniku filmu mnohem zajímavější než film samotný a že osobní vzpomínky tvůrce ne vždy musí zajímat i ostatní.(1.4.2011)

  • Flakotaso
    ***

    Je to v mnoha ohledech dobré a českém kontextu výjimečné a odvážné - věřím Kadrnkovi ty útrapy, kterými si prý musel projít, než ho k natočení takového filmu pustili. Ale - Kadrnka není Bresson, aby u něj odosobněné strohé herectví působilo jinak než křečovitě a není ani Trier, aby si mohl po Solaris dovolit použít notoricky známé Bachovo Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ a nevypadalo to jako epigonství nebo nedostatek invence (a přitom ta méně známá hudba u fotky měla mnohem lepší účinek). I to bressonovské rámování a střih funguje jenom občas, třeba ve skvělé scéně, kdy kluk čeká na vrátnici. Na druhou stranu je i z rozhovorů znát, že režisér má teorii v malíčku, ví co a jak chce točit, zná kontext a i proto je příslibem české kinematografie. Jeden z mála českých pokusů o art, který nesměřuje k přeplácanému pseudoumění, ale spíše k čistotě výrazu. Na vyšší hodnocení si ale počkám možná až na Křižáčka.(14.9.2014)

  • - Jeden ze tří českých filmů promítaných v prestižní sekci FORUM na festivalu Berlinale 2011, a jediný český soutěžní snímek (kategorie - Nejlepší debut). (Taninaca)

  • - Světová premiéra proběhla na mezinárodním filmovém festivalu Berlinale 2011. (prkalil)

  • - Snímek vznikal přes dva roky, což bylo způsobeno především obtížným a postupným sháněním prostředků. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace