poster

Osmdesát dopisů

  • slovenský

    Osemdesiat listov

    (festivalový název)
  • anglický

    Eighty Letters

Drama

Česko, 2010, 75 min

Režie:

Václav Kadrnka

Producenti:

Václav Kadrnka

Střih:

Pavel Kolaja
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HenryS.
    **

    docela mě mrzí, že tohle na mě nefunguje. Parametrická narace je tu zřejmě pouze výsledkem technického řešení jít cestou nejmenšího odporu, aby film vypadal jako z konce osmdesátých. Ještě k tomu touhle částí Brna často procházím, takže atmosféra filmu tím pro mě dost změkla.(22.8.2011)

  • sta
    **

    problém - to, co film symbolizuje a reprezentuje (skutečně nezávislý český film) je sympatičtější, než omšelý, televizně pojatý obsah.. ale ztrnulost minulého režimu a některé momenty jsou super(17.4.2011)

  • Jellini
    ***

    Souhlasím s Vitexem. Je dobře, že tu vznikl film takovým způsobem jako Osmdesát dopisů. Je to rozhodně úplně jiný film, než jakýkoliv jiný v české kinematografii za posledních pár desítek let. Vlastně se mi hodně líbí scénář. Okouzlila mě scéna s kočkou (tedy její první část, jak prochází kolem telefonující matky) a vůbec mnoho jiných detailů, automaticky známých z každodenního života. Naopak jsem nevěděl, co si počít se scénou, kdy si Vašek prohlíží starou černobílou fotografii - to mi vůbec nic neházelo. A ani scénu, kde nakupují boty, jsem si nedokázal žádným způsobem vysvětlit/zařadit do celku. A ano, celý film nedělá s divákem nic víc, než že v něm vyvolá trochu soucitu (extrémně mi "vadila" fotografie na konci filmu). Film je rozhodně zajímavý a stojí za to ho vidět. Akorát je místy silně nesladěný, především formálně. Nepřípomíná to totiž jen Bressona, ale chvílema také Roye Anderssona, což je až podivuhodně nepříjemná kombinace. Stejně tak použití Bachovy hudby mi k filmu vůbec nesedělo. Bachova hudba je pro mne z úplně jiného vesmíru, než tento film. Škoda.(25.4.2011)

  • Flakotaso
    ***

    Je to v mnoha ohledech dobré a českém kontextu výjimečné a odvážné - věřím Kadrnkovi ty útrapy, kterými si prý musel projít, než ho k natočení takového filmu pustili. Ale - Kadrnka není Bresson, aby u něj odosobněné strohé herectví působilo jinak než křečovitě a není ani Trier, aby si mohl po Solaris dovolit použít notoricky známé Bachovo Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ a nevypadalo to jako epigonství nebo nedostatek invence (a přitom ta méně známá hudba u fotky měla mnohem lepší účinek). I to bressonovské rámování a střih funguje jenom občas, třeba ve skvělé scéně, kdy kluk čeká na vrátnici. Na druhou stranu je i z rozhovorů znát, že režisér má teorii v malíčku, ví co a jak chce točit, zná kontext a i proto je příslibem české kinematografie. Jeden z mála českých pokusů o art, který nesměřuje k přeplácanému pseudoumění, ale spíše k čistotě výrazu. Na vyšší hodnocení si ale počkám možná až na Křižáčka.(14.9.2014)

  • bassator

    46th KVIFF 2011 - CZECH FILMS 2010-2011 - České filmy 2010-2011 (Osmdesát dopisů / EIGHTY LETTERS / Osmdesát dopisů)(23.8.2011)

  • - Do rolí matky a syna byli obsazeni neherci - režisér potřeboval spontánní výkony, proto jim dokonce nedával číst scénář na víc dní dopředu. (hippyman)

  • - Jde o režisérův filmový debut financovaný výhradně z jeho kapsy. (hippyman)

  • - Světová premiéra proběhla na mezinárodním filmovém festivalu Berlinale 2011. (prkalil)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace