poster

Heart Beat 3D

  • anglický

    Heart Beat 3D

Drama

Česko, 2010, 65 min

Režie:

Jan Němec

Předloha:

Václav Havel (kniha)

Kamera:

Jiří Maxa

Hudba:

Midi Lidi

Producenti:

Jan Němec

Střih:

Michal Lánský
(další profese)
  • Katullka
    ****

    Takhle má vypadat využítí 3D! /// 37. LFŠ UH 2011(2.5.2012)

  • DrBuznička
    *****

    Heart beat 3D není žádné drama, ale experimentální 3D hříčka, která testuje do jaké míry snesete tuto filmovou provokaci. Jsem nesmírně rád, že jde o první český celovečerní 3D film. A pro to prvenství jsem mu i ochoten odpustit, že posledních 10 minut se mi začalo dělat neuvěřitelně blbě. Jde totiž o zatím snad jediný film (celosvětově), který s 3D pracuje jako s tvůrčím výrazovým prostředkem.(31.7.2011)

  • Lhurgoyf
    odpad!

    Senilný dedula Jan Němec sa ešte pred svojou smrťou rozhodol vstúpiť do histórie kinematografie tým, že tromfne konkurenčný (produkčne náročnejší) projekt V Peřině, a divákov tak oblaží prvým českým filmom natočeným v 3D. Prenajal si teda na pár dní jeden prázdny byt v centre Prahy, v ktorom natáčal Jana Budaře, ako v 5 minútových statických záberoch buď bezcieľne postáva, máva rukami pred kamerou, alebo sa mu na jeho rozkrok (!) projektorom premieta home-video z banketu návštevy bývalého amerického prezidenta v ČR. Použitie 3D formátu režisér opodstatňuje tým, že filmuje otáčajúci sa ventilátor, holé steny, stropy, konáre stromov, Budaře šermujúceho dýkou pred objektívom, a faktom, že počas celého filmu niekto neustále fúka do kamery bubliny z bublifuku (!!). Aby film mohol vypustiť do sveta v čo najkratšom termíne, a kvôli vyplneniu zostávajúcej (fyzickej 65, psychickej 120) minútovej stopáže, požiadal Němec svojho kameramana, aby obišiel dva bloky okolo miesta natačania a vrátil sa mu s nejakými zábermi poloprázdnych pražských ulíc, a jedným 5 minútovým statickým záberom, v ktorom ľudia čakajú na prechode na semafor. Ak sa vám zdá, že niečo z vyššie popísaného proste musíte vidiet na vlastné oči (a v 3D), bežte na to do kina. Potom sa mi ale nesťažujte, že som vás nevaroval. (Mimochodom, tento film aktívne spôsobuje bolesť očí, prípadne nevolnosť. Neviem si to vysvetliť, ale obraz nemá prirodzenú hĺbku ostrosti, a preto ľudské oko nevie, na čo sa má v zábere zamerať. To je buď spôsobené neskúsenosťou kameramana, alebo použitím najlacnejšej 3D kamery na trhu, ktorú si mohol Němec zo svojho dôchodku dovoliť).(31.7.2011)

  • Morien
    *****

    "Žiješ teď málo, nebo hodně?" Nikdy bych nevěřila, že někdy napíšu, že klešťátka a nožíček chirurgického robota můžou smyslně tančit, ale už je tomu tak. Bylo tam několik míst, kde bych stříhala dřív (jmenovitě ty dva záběry, kde Budař bubnuje prsty na okenní sklo), protože mi přišlo, že stačí pár vteřin jako odkaz na předchozí dlouhou "varhanní" scénu a prodlužování a opakování toho momentu už nepřináší nic jiného. Přesto jsem ale už úvodního vznášení se lesem byla přesvědčená. Gradace a spolupráce s hudbou byla velmi působivá a já jsem byla šťastná jako blecha. Jsem ráda, že je tohle první (a jediný) 3D film, který jsem zatím viděla. Film oplývá fungující kombinací sebevědomí a pokory, která třeba Enter the Void zásadně chyběla.(17.10.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace