Reklama

Reklama

Blues pro EFB

všechny plakáty
Hudební
Československo, 1980, 85 min

Režie:

Vladimír Sís

Hrají:

Juraj Nvota, Miroslava Marešová, Bolek Polívka, Valtr Taub, Nina Divíšková, Zdeněk Hrabal, Vít Olmer, Sylva Sequensová, Zdeněk Mucha, Zdenek Potužil (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Záměrem tvůrců tohoto filmu bylo vyzdvihnout bohatý inspirující odkaz originální umělecké osobnosti Emila Františka Buriana. Chtěli ho dnešním mladým lidem přiblížit prodtřednictvím hudby, písní a divadelních inscenací tak, jak se k nim dnes vrací mladá generace. Děj této velké obrazové a hudební koláže - kinokonceru - se odehrává v sočasnosti a jeho průvodcem je mladý zvukař David, pro něhož výstava o Burianovi je popudem k tomu, aby se o tohoto avantgardního umělce více zajímal. Vzájemně se tu propojují dvě linie - dokumentární, faktografická: těžící z dobového materiálu a archivních snímků - a fiktivní: aranžované inscenace, příběh zvukaře Davida. Režisér Vladimír Sís využil svých zkušeností z Balady pro banditu a s pomocí moderních vývojových prostředků natočil filmové dílo, které přes určitou dramaturgickou neujasněnost zaujme svou neobvyklostí a originalitou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (5)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Vladimír Sís zvolit metodu filmové koláže, kombinuje různé zdánlivě nesouvisející záznamy s hudbou a hranými pasážemi. Na rozdíl od kolegy Marthose u mě nevzbudilo dílko takový odpor. Nepřináší pravda ucelené informace, ale to ani nemusí, protože nejde o dokument, ale u hudební film. Blues má vzdávat poctu uznávanému prvorepublikovému autorovi, nikoliv pojednávat uceleně o jeho tvorbě. Děje se tak s ohledem na současného diváka, proto jsou vybrány písně i moderním provedení. Pro milovníky jazzovu a československé kinematografie.rozhodně dobře snesitelné. :o) ()

Marthos odpad!

všechny recenze uživatele

Byl obdařen mnoha talenty a do jeho kolébky se postupně naklonily sudičky jménem divadlo, hudba a poezie. Ve dvacátých letech propadl nově se rodícímu jazzu (napsal první českou publikaci o jazzu, která vyšla v roce 1928) a spolupracoval s moderními scénami tehdejší doby: s Osvobozeným divadlem a divadlem DaDa. Zanedlouho si založil vlastní soubor nazvaný D-34, který se stal jednou z nejosobitějších tváří předválečné kultury a v němž se pokoušel o metaforickou aktualizaci klasických her světové i domácí dramatiky (patrně nejznámější je Dykův Krysař). Zcela jiné rozměry má pak jeho poválečná činnost, ovlivněná osobní politickou orientací a ústící až do nejzrůdnějších rozměrů inscenací štvavé hry Pařeniště, kategoricky pamfletizující skupinu dr. Milady Horákové. Nic z této prapodivné a svým způsobem přitažlivé peripetie Burianova krátkého života ale nevyužil Sísův polohraný dokument. Ten se utápí v jednotvárné šedi školometských frází, deklamovaných otřesným monotónním hlasem Víta Olmera a nepřehledně řazených výjevech ze současnosti. Naprosto asynchronní je pak nastudování jednotlivých úryvků Burianových původních inscenací, které se pohybují na hranici ochotnické amatérštiny. Z neznámých důvodů se Sís nevěnuje jeho mimořádnému rádiusu na poli české taneční hudby třicátých let, zcela zamlčeno je jeho autorství legendárního šlágru Chlupatý kaktus i účast na některých významných filmech té doby. Skutečně ojediněle používám nejnižší hodnocení, ale v tomto případě je namístě. Mnohem přínosnější a informačně obsáhlejší je i heslo v literárním slovníku. Burianova osobnost tak stále čeká na své plnohodnotné objevení a pochopení. To především. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

EFB si samo vážím a uznávám. Rád bych viděl seriozní dokument s ukázkami hudby a ne tento nezáživný nudný blábol. Kdyby to uchopila Chytilová, než byla senilní, jo věřím, že by to bavilo. ()

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Polo hraným dokumentům se vyhýbám jako čert kříži, ale chtěl jsem vidět pana Polívku. Mohl jsem si to odpustit, ale nedalo mi to. Snímek, který jsem viděl se nehodil ani jako kulisa ke škrábání brambor. Jen ten konec o lodi Cap Argona byl dobrý, ale na celý film to bylo moc málo. 10 %. ()

Reklama

Reklama