Reklama

Reklama

Auto*Mat

  • angličtina Auto*mate
všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kvalitní moorovinka, která jistou míru vlastní demagogie krotí nadhledem a sebeironií. Její tvrdohlavost a radikalismus není vůbec škodu, obzvlášť, když člověk zváží ukrutnou pokřivenost státního aparátu – populismus Pavla Béma a technokratické blábolení Mirka Topolánka atd. Pražská dopravní situace si podobnou konstruktivní provokaci zaslouží a pokud je vám bližší kolo než auto, bude se vám Auto*mat líbit. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Myslím, že největší výzvou dokumentaristy je pojmenovat problémy, u kterých máme za to, že jsou součástí přirozeného vývoje a nedá se s nimi tedy nic dělat. A přesně tohle se Martinu Marečkovi daří. Navíc ona spalující sebeironie a zaujatý pohled na věc je v celém dokumentu stejně tak sexy, jako jeho hračičkovské používání hvězdiček. Automat je tak především hořkosladkým pojednáním o aktivismu a jeho limitech. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Byla to sympatická iniciativa, ale tenhle dokument to žene právě výhradně na sympatie bez důkladnější argumentace až příliš. Má to 90 minut! To už je dost prostoru. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Nevím, co je na téhle kravině "experimentálního" (?!), každopádně v klasifikaci žánru chybí termín "komedie"! Pokrytecká blbučká komedie... °-| . . . Jojojo, veřejnoprávní >rebelové< coby "Auto*Matické" >trendopatické< opičky producírující se stádu do výše přidělených grantů, to je ta zde v pseudodokumentu rádobymoorovského ražení prezentovaná >opi časná pseudobčanská< společnost dneška. Ano, dnes jsou úžasní, tihle konstruktivně naladění protekční chlapci ze Stolice (a jejich uníkané inťošky, povětšinou v trendy brylkách, ekologicky kojící někde lavičkách na Pavláku nebo na Karláku...) - co však za pár let, až čas uzraje, se díky tatínkům atd. promrdají do funkcí a pozic (nejlépe na eráru, že...), rádi ještě zločincům typu blba B. (zábavné sledovat jeho úšklebky a pohrdání, protože ON VÍ, že celé je to jen šaškárna pseudoaktivistů ve stylu "koho necháme hrát, nezlobí" do výše oněch grantů...) prolezou kaďák do vejšky, koupí svým tloustnoucím hysterkám (pokud se dávno nerozvedou, protože ty šmudly stejně nakonec vybodnou se samy na téma "ekologicky" a protlačí to obligátní "ekonomicky" - a vsaďte boty!) ty druhé až třetí auťáky do rodiny na denní nákupy a sami ve svém ekofroudu zajedou si s důležitými pány na ekogolf, případně prohnat penis na tenis... °-/ . . . A tenhle filmek jako matérie konkrétně? Formou i obsahem nic než nicotný opruz, krindy pindy z bryndy a nuda beze smyslu - cool z hoven, jářku jak říkám - do výše grantu... - - - P.S. Ani mě nepřekvapuje zase jednou účast čudláka Víti Klusáka. Super děcka, třeba si jednou začnu vyrábět časosběrný dokument o těch >vášich ďélech< a jednou vám ho otřu o ty vaše drzé tlamky... - - - P.P.S. Nejsem majitelem ni pravidelným uživatelem žádného vozu a narozdíl od protekčních smradů jsem si jist, že z principů svého bytí zanechávám nejmenší možnou ekologickou stopu. Někdo holt jen tak nějak žgryndá (navíc vpodstatě za prachy těch, koho jakože tak kritizuje - tomu říkám dokonalá korupce kultury a veřejného dění v praxi - a dnes už oblblé stádo tomu všemu za potlesku sedá na lep!), někdo holt prostě nějak žije... Howgh. - - - P.P.P.S. Memento mori Sráčů Zelenáčů!!! Ejhle je, když se dostali k lizu - a tak dál... °-[.. - - - - - (Poprvé viděno 14.7.2011 na >pseudomatickém prostoru< , hodnocení 424., komentář zde jako třiatřicátý - 14.7.2011) ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Auto nemám, neřídím, vozím se v něm párkrát do měsíce, a to jen meziměstsky... Auto*Mat naznačuje moje důvody. Píšu "naznačuje", poněvadž v úrovni argumentace spatřuju největší slabinu a nedostatek filmu. Vysvětlovat problém hypertrofovaného a patologického automobilismu by se dal mnohem líp, stejně jako ukazovat na možná řešení. Tuto slabinu do jisté míry nahrazuje nadšení a (sebe)ironie, s jakou autoři téma zprostředkovávají. Dokument je ryzí amatérština, která se sice balí nálepkou "experimentální", nicméně spád, vtip a hlavně silné sdělení jsou zřejmé a nosné prvky.__ Pár osobních poznámek k tématu: Mně je radikalismus cizí a mám daleko k impulsivním činům některých představitelů iniciativy Auto*Mat, ale upřímně řečeno, oproti každodenní agresivitě, tuposti a nenávisti tuningových mozků a do sebe zahleděných řidičů, kteří za volantem zcela přestávají myslet, je tento radikalismus vlastně velmi sympatický. Z pseudoargumentů Auto*Matových odpůrců "tak se vraťme na stromy" je mi docela zle a svědčí o neschopnosti vidět skutečný problém (nikdo nechce zrušit auta, proboha). Kulhánek coby někdejší šéf Škodovky taktéž neprokázal přílišnou bystrost a intelektuální výkon hodný svého postavení (přestože rozhovor byl až příliš sestříhán). Pokračovat by se dalo dál a dál... Ale tohle má být komentář k jednomu dokumentu a né esej o moru moderní společnosti, pro niž se automobil stal fetišem. Tedy *** + 1* jako výraz sympatií :) __P.S.: Brňáci, zkuste se postavit na Kolišti ke křižovatce a počítejte osobní auta (a klidně vynechte ta, která jsou polepena firemními nápisy) a sledujte jejich obsazenost. Hádejte, v kolika z nich pojede 1 člověk, 2 lidi a v kolika bude auto plné... Zkuste jet jednou ráno do práce trolejbusem a pozorujte řidiče v míjejících se autech. Je to moje oblíbená zábava... ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Pražská dopravní situace rozhodně není téma, se kterým bych chtěla strávit třeba jen tuhle hodinu a půl svého života. Očima Martina Marečka se ovšem pražská auta, silnice, tunely, nepřístupná radnice, realističtí automobiloví prodejci, aktivní cyklisti, angažovaní ochránci prostředí a všichni, kterých se tohle téma jakkoliv dotýká stávají atraktivní podívanou, jež nutí diváka udělat si na problém vlastní názor. Originální koncepce, experimentální střih i kamera a zábavné animace nejen baví, ale zároveň každé situaci individuální hloubku a podtrhnou nadhled celého vyprávění. Přítomnost všudypřítomného Víta Klusáka a dalších osobností, kterým spousta fenoménů dnešní doby není lhostejná navíc stimuluje Marečkovo nadšení pro celý problém a nutí jej dívat se na věci ze všech možných perspektiv. Doufejme, že tento velmi podařený dokument inspiruje k podobným počinům i mnohé režisérovy nadějné studenty... ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Já od toho teda nečekal vůbec nic - o to víc jsem byl překvapen, jak na mě časosběrný dokument Marka Marečka o působení občanského sdružení Auto*mat zapůsobil. Pojednává prakticky o tom, že automobilová situace v Praze je katastrofální, lidé by měli více využívat MHD či kola. Nejedná se o žádný vybroušený šperk, ale vzhledem ke své tématice a vyobrazení české politické vrchnosti (a to bezpartajně, přestože většina aktérů byla z ODS, nezáleželo na tom) se jedná o velmi svěží záležitost. Příjemná hudba, zajímavé hrátky s * a provokace (tuning sraz či návštěva Škodovky, resp. jejího vysokého vedení). Nejlepším kouskem pak je, jak jsem již psal, ukázka chování některých politiků. Pavel Bém opět dokazuje, jaký je populista.. a ještě šikovný, když si z uzavření Smetanova nábřeží hezky namastí kapsu (a v tomto duchu pokračuje i bez působnosti Auto*matu), před kamerou se chová jako největší kámoš, ale když dojde na řešení podstatných otázek, žádá o jednání mimo záběr. O Topolánkovi ani nemluvím, ten netušil, o čem mluví. Co dodat? Snad jen ****. :) ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nevlastním žádný motorový dopravní prostředek, zato kola mám dvě, takže s aktivisty z titulního spolku souhlasím. Ale kvůli tomu si hned nemyslím, že by tenhle dokument nějak držel pohromadě. Zajímavější je sledovat, jak se samotní aktivisté po zbytečných „hurá akcích“ snaží přemýšlet a postupně volí sofistikovanější prostředky i taktiky. O tom by měl být tenhle dokument, a nejspíš by byl lepší. Performancí nějakého magora klanícího se na autosalonu před Octavií bych jako divák byl rád ušetřen. A podobně mimoňských scének je tu bohužel víc. Takže nakonec jen takový angažovaný průměr. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

S Auto*Matem jsem se kdysi jako cyklista nedohodl na spolupráci a byl jsem na něj naštvaný. Jedné jejich cyklojízdy Prahou jsem se zúčastnil s večerním výborným koncertem Trabandu v Arše. Po 11 letech od natočení dokumentu mají zásluhu na vybudování některých cykloztezek. Po Praze se nyní na kole prakticky nedá jezdit, protože neuvěřitelně přibylo aut a agresivity mladých řidičů. Loni jsem to zkoušel opět dva měsíce. Na předměstí, kde bydlím je v postranních ulicích provoz jak dříve na hlavní třídě. Řidiči všude vozí i své děti. Výsledkem je u dětí obezita, respirační nemoci, alergie apod. Roztrhl se pytel s rakovinami. Byl jsem loni na kole v Berlíně a tam je to ráj pro cyklisty. Proto tam mnoho lidí jezdí na kole. V Česku se podařilo snížit emise síry , ale prudce vzrostly emise dusičňanů právě z aut. Nejvíce si cením cyklostezky pražských Vršovic kolem Bohemky a Botiče Nuslemi až k Vltavě. Tam začíná cyklostezka na Karlštejn a dál. V dokumentu mě pobavil chlápek, který propagoval navykání na pražské ovzduší dětí "přežijí ti nejsilnější". Přínos Auto*Matu vidím v osvětě, vyvíjení tlaku na politiky v čehož výsledky začal rozmach cyklistiky Pražáků mimo Prahu v přírodě. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Líbivý dokument, u kterého oceňuji po filmařské stránce spád, pestrost forem – archivní záběry s budovatelskými vizemi jsou konfrontovány se současnými plány, které znějí stejně budovatelsky; občas se mihne animace, častěji pak *; oživením jsou fotky – výborné porovnání zužování chodníku, rozšiřování parkovníku. Skvěle zapojeny mluvící hlavy, a na příkladu politiků Béma a Topolánka je vidět, jak jsou mimo. Samotné myšlenky aktivistického hnutí jsou místy až příliš radikální (vběhnutí do silnice, lepení samolepek…). Ale hlavní myšlenka “kdo seje silnici, sklidí auto“ je jasná. ()

Ivoshek odpad!

všechny recenze uživatele

Hloupoučké a snaživě manipulativní. FO. pozn: zcela stejně vnímám Michaela Moora, jenže ten je aspoň místy vtipný a nesnaží se zničit dorpavní obslužnost v Praze. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Rozmohlo se nám tu hodnocení dokumentů podle toho, nakolik je autorovi hodnocení jejich téma či představitelé blízké a nakolik s jejich jednáním a názory souhlasí (viz např. Česká rapublika). Sám mám zkušenosti z nezávislých iniciativ a spoluprací / bojem s magistrátem, a proto vítám automat jako jedinečný záznam této donkichotovské činnosti a ano i jisté zaslepenosti či dokonce "zmrdství" jednotlivých protagonistů, které je však marginální v porovnání s charakterovými vadami opravdových elit. Pro mě osobně nadprůměrný dokument zachycující někdy až nechtěně voyeristicky evoluci jedné ideje a jejích otců. A tak nefér, abych film hodnotil podle toho, jak se mi ona idea či její tvůrci líbí či nelíbí, rozhodně nebudu. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

čekal jsem od toho mnohem víc a navíc mě tento styl dokumentu nesedl. Taky nemám rád auta, ale tímto způsobem se těžko něco změní. Je moc dlouhý a málo nápaditý. [ PŘÍBĚH: 0 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 0 /// CASTING: 0 (3*MAX) ] ()

Morloth 

všechny recenze uživatele

Dokument jako svědectví o činu. Nejedná se po filmařské práci o nějaký zázrak, ale tato angažovanost propojená s filmem mi dokázala, že film samotný sice změní velké houby, a to i s octem, ale jako záznam změny, ve které je navíc režisér jedním z hybatelů, je úžasný. Škoda, že to připomíná boj s větrnými mlýny. Za odvahu, za nadšení a výdrž patří všem zúčastněným velký obdiv. ()

Abes odpad!

všechny recenze uživatele

Film plný čůráků. Po 20-ti minutách jsem vypnul ale jednou to dokoukám, dneska na ty lidi nemám nervy. Jezdí na kole pomalu v protisměru, blokují dopravu transparenty a vykřikují, že nic špatného neudělali (já jenom držím klacek, ten mohl být klidně od bláta). Toho co jel na bruslích mohli benga rovnou sebrat, páč je klasifikovaný jako chodec, na silnici nemá co dělat. Kdyby policisté znali zákony a nenechali se ukecat nějakou zavšivenou, neúspěšnou, nevyrovnanou nulou tak nemuseli být za debily i oni. Musíme být trochu agresivní, musíme být hluční a musíme být vidět aby si nás všimli. Jo, něco takového si říkají i teroristi. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Auto nemam a ani neplanuji jeho porizeni. Taky se mi nelibi neustaly narust motorismu ve mestech a na silnicich. Zpusob, jakym proti tomuto faktu bojuji tvurci filmu je ovsem dementni a nic neresici. V situaci s tim transparentem na ne meli policajti vzit obusek, muj nazor. Cykliste jsou mnohdy jeste vetsi verbez nez ridici motorovych vozidel. Co ale clovek chce, v dobe, kdy se MHD obecne rika "jezdit sockou". Nepochybuji o tom, ze ma Marecek velke ego:-). ()

Reklama

Reklama