poster

Jan Hus - mše za tři mrtvé muže

Dokumentární / Thriller / Horor / Komedie

Česko, 2009, 75 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bellicek
    ***

    Dost neucelené, dost chaotické, ale zaujalo, jak svým tématem, tak i zpracováním (8mm syrovost). Na druhou stranu souhlasím s Exkvizitorem, že forma silně zakrývá bídný obsah.(2.8.2009)

  • Benjamin-L
    odpad!

    Hrozný český film. No taky co bych chtěl po současných českých filmech.(23.10.2009)

  • ipapuchalk
    *

    Bambuškovi svědčí divadlo nikoliv film.(1.1.2013)

  • Exkvizitor
    **

    Dovolím si předpokládat, že sdíleným cílem tzv. experimentálních či avantgardních filmů je nejen provokovat maloměšťáka jinak udržovaného v nekritické otupělosti a samolibosti kulturním mainstreamem, ale též vložit trochu invence a originality do doposud existujících kinematografických estetických vzorců na úrovni formy (č)i obsahu. Z této (doufám správné) hypotézy potom vyplývá, že dobrý experimentální film - tedy takový experimentální film, který dosáhl výše zmíněných cílů - je mimo jiné nutně divácky náročný. - Experimentální film "Jan Hus: Mše za tři mrtvé muže", který na úrovni mizanscény čerpá zejména z poetiky minimalistických avantgardních divadel, bohužel není pouze divácky náročný, ale přímo divácky nesnesitelný. Je složen výhradně z krátkých, trhaných, rozklepaných, neustále zoomujících, většinou černobílých a silně zrnitých záběrů. - Co tím chtěl básník říci? - Jestliže se maximální divácká náročnost - nepřicházající ani s potřebnou originalitou - stává sama o sobě cílem, ukazuje to pouze na autorskou bezradnost. Obávám se, že Jan Hus je ten případ: Vybičovaná otravnost umělecké formy (za určitých podmínek snad akceptovatelná) má zřejmě za účel pouze zastřít obsahovou bídu. Scénář se toporně snaží propojit nesouvisející scénky a postavy, dialogy tonou v trapných a laciných dialozích libujících si ve slovech jako sračka a řiťopich, poselství filmu je křečovité. Stejně křečovité jako bylo kdysi poselství Vávrova Jana Husa. Komické však je, že polopatický (tedy naopak silně divácky nenáročný) a patetický Vávrův opus představoval Husa v souladu s aktuální oficiální doktrínou Zdeňka Nejedlého coby středověkého komunistu, jehož odkaz konečně došel naplnění v polovině dvacátého století, Bambuškův Jan Hus je naopak patronem antikomunismu a západního intervencionalismu (pokud se chceme vyhnout slovu imperialismus), jak je ve filmu opakovaně (byť možná nepřímo) zdůrazňováno.(3.8.2009)

  • M.u.t.t.t.y
    odpad!

    Nikdy jsem nepochopil, co DO HAJZLU mělo TOHLE znamenat. Nemám slov. Otřesný, hnusně natočený sled nesouvisejích, naprosto debilních obrazů a říká se tomu film? Vážně ne. Anebo jsem naprosto jednoduchý a tupý a jenom jsem to nepochopil.(5.9.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace