Nastala chyba při přehrávání videa.
  • juta
    ****

    Již před časem jsem viděl Katku, jak bojuje s drogami, tak mě zajímalo, jak to s ní dopadlo. Bohužel i přes fandění se z toho nedokázala dostat. Ani to, že má dceru jí nepomohlo se z této pasti vyhrabat. Dostala několik šancí, ale její závislost byla bohužel silnější. No, každý je strůjcem svého štěstí... Dokument během let dokázal zachytit rozpad osobnosti. Toto by se mělo pouštět už na základních školách jako výchovný prostředek. Možná by to odvrátilo alespoň část mládeže od braní drog.(30.6.2011)

  • larelay
    *****

    to, co plati o Renem, plati aj o Katke. Pre nich uz bohuzial niet cesty spat a mna by nejakym zvlastnym masochistickym sposobom zaujimalo, kde bude Katka o par rokov. Luto mi jej nie je, nie je mi luto ziadneho narkomana, je mi len luto toho, ze pribuda ludi, ktorym sa podava pomocna ruka a oni ju z tych ci onakych dovodov odmietaju. Kiezby bolo pribehov so stastnym koncom viac, rozhodne by ich dnesna doba potrebovala. Na casozbernych dokumentoch je krasne to, ze najvacsim umenim je zohnat len zaujimavy "namet" v podobe neobycajneho zivota pre nas "obycajnych" ludi, ktorych vzdy osud, vymykajuci sa z bezneho stereotypu, dokaze takto uchvatne rozhadzat. A Helena Trestikova ma na taketo osudy nos a dufam, ze par casozberakov od nej este uvidime.(1.7.2011)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Z trojice Marcela-René-Katka určitě nejsilnější a nejdepresivnější kus. Fragmenty ze života feťáků a squatterů, běžně vídané v ulicích velkoměst, tady tvoří jen vstupní bránu do míst, kam se v životě pravděpodobně nepodíváme.. a nechceme podívat. Třeštíková stvořila až do řitě vraženou sondu sebedestrukce, spíše fyzickou, než psychologickou nebo emocionální, ačkoliv dobrou náladu rozhodně mít nebudete. Zachytila tvář drogového démona a stoicky natáčí ženu, která si i krátce před porodem bodá jehly kam může. Bezradnost feťáků, kteří obvykle o konci s drogou dokáží jen mluvit, špína jejich světa a nastávající matka, která má v průběhu těhotenství i po něm ke své dceři jen tak "blízko", jak jí to dovolí fet - to vše tady hraje prim. Hnusný film. 9/10(10.3.2010)

  • Darth Sidious
    odpad!

    No to je úplná tragédie. co na tomhle každý vidí? Co to hodnocení? Co je na tom krásného? je to příšerné a zdrcující. Točit nějaký dokument o prašivé feťačce, která do toho spadla vlastní vinou. Bylo to její svobodné rozhodnutí a teď si hraje na chudinku a my se na to budeme všichni dívat a říkat si, tohle z člověka udělají drogy! Každý slušný člověk ví co drogy dokážou a přece je nebude brát. Mě osobně je fuk kolik je na světě feťáků a jestli to mají za pár a nebo ne. skončí v kanále, kam tak jako tak patří. Tenhle film je absolutní ubohost. Natočí někdo také film o poctivých pracujících lidech, kteří byli postiženi záplavami? A výdělek půjde na jejich konto? Natočí někdo film o poctivých pracujících lidech, kteří jsou ve státem nechtěně vytvořených ghettech terorizovány a okrádány právě takovými prašivci jako je tahleta Katka? O slušné občany se v této zemi nikdo nestará. Za to však se točí výstavní dokumenty o feťácích a cikánech a bůh ví o komsi ještě. Ukazuje se tam jak oni za to nemůžou a jak je důležité jim pomoct!!!! FUJ FUJ FUJ FUJ!!!!!!!!!!!!!! Až je mi z toho špatně!!! Jediné co tomu dokumentu schvaluji, je akorát to, že se na to někdo podívá a čumí s otevřenou hubou jak je to odporný. Lůzy a přenašeči smrtelných nemocí v dnešní společnosti je absolutní tragédie. To abych se bál pustit své děti ven. Protože nikdy nevíte, kde na vás vybafne nějaká ta Katka s virem HIV doprovázená nějakým smradlavým cikánem, který se ještě k tomu neumí ani slušně chovat.(23.10.2010)

  • Bluntman
    ***

    Na volné trilogii, ve které se Helena Třeštíková vrací ke konkrétním "případům" (přiznejme si, že na ty filmy nechodíme kvůli těm osobám, o nichž pojednává, ale kvůli tomu, abychm viděli, jak "nevyzpytatelnost života překoná mnohé fikce" a abychom si potvrdili přednastavený názor), mi přijde nejpozoruhodnější práce s pojímáním času. Nejde o to, že všechny filmy jsou časosběrné dokumenty, které jsou sestřihem ohromného množství materiálu, kdy je nutné si domyslet elipsy a pozastavovat se nad neovlivňováním dokumentovaného "materiálu", ale že i přes svou časosběrnost ukazují vliv času na jedince. Zatímco Marcela dráždila svou pasivitou a ukazovala, že na některých jedincích se změna režimu výrazněji nepodepsala, když je samotné širší společensko-kulturně-politický kontext nezajímá, a René byl ukázkovým příkladem neschopnosti se adaptovat na změnu režimu a okolnosti o světě za mřížemi jsme se spolu s titulním představitelem dozvídali prostřednictvím médií (televize a knih), tak Katka nabízí vyloženě fyzický zážitek, který je dán tím, že sledujeme, jak se na nenapravitelné narkomance podepíše čas. Toto pozorování rozpadu je ale narušováno kýčařskými výjevy čvachtání se v potůčku (neuvěřitelně laciná symbolika), ve kterých čas jde dál, jenom hrdinka zůstává stále na místě, a výrazným zasahováním do osudů pozorovaného objektu (kdo že jí to zajistil tu doktorku?, kdo že jí platí za to, že se nechá dokumentovat?, kdo že to neukazuje souvislosti - shánění drogy, zajišťování peněz na ni nezákonnou činnosti?). Z ostatních hodnocení a komentářů jasně vyplývá, že jde o "zážitek". Otázkou je, jestli důležitost dokumentu spočívá pouze v tom, že je vhodný do škol jako nedidaktická pomůcka, nebo nás nutí přemýšlet, přehodnocovat názory a zaujmout nějaké stanovisko. Obávám se, že ne; jde - v lepším případě - o fascinaci z rozpadu, resp. - v tom horším - kýčovité dojímání se nad vlastní empatií.(27.2.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace