Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mi Nü-Chai
    *

    Klidně mi říkejte amorální cynická zrůdo, ale u Katky jsem se docela pobavila, zejména ve chvílích, kdy ona nebo některý z jejích podobně vylízaných chlapců pronáší feťácká životní moudra (hlavně Roman v tom vyniká - jeho "já mám v podsvětí velký jméno" je opravdu LOL), je to slušná komedie. No a jinak souhlasím s tím, co tu už bylo několikrát napsáno - tohle je absolutně zbytečný film. Co se vlastně snažil ukázat, sdělit? Že když někdo (navíc asi člověk, který by i bez fetu asi nebyl horkým adeptem na Nobelovu cenu) smaží ve velkém, skončí jako střídavě polokomatická, střídavě agresivní ruina, schopná pouze dokola lhát, krást a zahazovat šance ten svůj stereotyp (před kterým - jaká ironie - chtěla právě braním Katka uniknout) nějak změnit, protože v sobě nedokáže najít dostatek vůle... To je opravdu, ale opravdu nevídaná a nečekaná novina. Připouštím, že pro osoby méně cynické a o drogovou problematiku se absolutně nezajímající může být asi pohled na nepřikrášlenou tvář těžké závislosti lidí z takzvaného okraje společnosti šokující a možná jim i něco přinese...leč jednak pochybuji, že by se někdo takový na tento dokument díval, jednak se obávám, že právě u osob "nedotčených" povede ke zkratkovitým a mylným úvahám o všech uživatelích drog (aneb "když budeš hulit trávu, skončíš jako Katka!"). Mimochodem, velmi mi vadilo, že ve filmu nezaznělo téměř nic o minulosti slečny Bradáčové a tedy divák může důvody, které vedly její kariéře úspěšného toxikomana, pouze odhadovat z pár střípků. Tedy se mi také nezamlouvalo soustředění větší části filmu pouze na Katku-trosku a mimochodem, pseudolyrická pasáž válení se v potoce mi v podobném 'ultrarealistickém' snímku sedí asi jako chapadla rozdávající potravinovou pomoc v Somálsku. Chápu, že ono troskoidní směřování bylo pravděpodobně věcí autorského záměru, na mé nechuti k němu to ovšem nic nemění.(18.8.2011)

  • A_FISH
    odpad!

    Souhlas s dobytkem. Absolutně zbytečnej film. Projděte se po hlaváku, kolem masaryčky, nebo třeba v Libni a takových "strhujících dramat" zažijete desítky. Ovšem ne se sklopenou hlavou, jak jste zvyklí po cestě do knihovny. Možná je to "vrchol dokumentární tvorby" , ale opakuji - film je to zbytečnej. A vzhledem k dnešnímu datu si ještě dovolím přidat část komentáře k Transformers 3 od nějakýho uraženýho nezletilce Jeďte raději do K.V. koukat na dokumenty o feťácích a šlapkách a pak se rozplývejte nad tím jak to zasáhlo vaší duši.(30.6.2011)

  • Bluntman
    ***

    Na volné trilogii, ve které se Helena Třeštíková vrací ke konkrétním "případům" (přiznejme si, že na ty filmy nechodíme kvůli těm osobám, o nichž pojednává, ale kvůli tomu, abychm viděli, jak "nevyzpytatelnost života překoná mnohé fikce" a abychom si potvrdili přednastavený názor), mi přijde nejpozoruhodnější práce s pojímáním času. Nejde o to, že všechny filmy jsou časosběrné dokumenty, které jsou sestřihem ohromného množství materiálu, kdy je nutné si domyslet elipsy a pozastavovat se nad neovlivňováním dokumentovaného "materiálu", ale že i přes svou časosběrnost ukazují vliv času na jedince. Zatímco Marcela dráždila svou pasivitou a ukazovala, že na některých jedincích se změna režimu výrazněji nepodepsala, když je samotné širší společensko-kulturně-politický kontext nezajímá, a René byl ukázkovým příkladem neschopnosti se adaptovat na změnu režimu a okolnosti o světě za mřížemi jsme se spolu s titulním představitelem dozvídali prostřednictvím médií (televize a knih), tak Katka nabízí vyloženě fyzický zážitek, který je dán tím, že sledujeme, jak se na nenapravitelné narkomance podepíše čas. Toto pozorování rozpadu je ale narušováno kýčařskými výjevy čvachtání se v potůčku (neuvěřitelně laciná symbolika), ve kterých čas jde dál, jenom hrdinka zůstává stále na místě, a výrazným zasahováním do osudů pozorovaného objektu (kdo že jí to zajistil tu doktorku?, kdo že jí platí za to, že se nechá dokumentovat?, kdo že to neukazuje souvislosti - shánění drogy, zajišťování peněz na ni nezákonnou činnosti?). Z ostatních hodnocení a komentářů jasně vyplývá, že jde o "zážitek". Otázkou je, jestli důležitost dokumentu spočívá pouze v tom, že je vhodný do škol jako nedidaktická pomůcka, nebo nás nutí přemýšlet, přehodnocovat názory a zaujmout nějaké stanovisko. Obávám se, že ne; jde - v lepším případě - o fascinaci z rozpadu, resp. - v tom horším - kýčovité dojímání se nad vlastní empatií.(27.2.2010)

  • tron
    ****

    „Prekážkou ste sama sebe.“ Štyri roky po MANŽELSKÝCH ETUDÁCH PO DVADSIATICH ROKOCH a 3 po MARCELE prišla Třeštíková s ďalším strašne komplikovaným dokumentom. KATKA ale má viac spoločné s o rok starším RENÉM. Třeštíková i tu ponúka hrôzostrašný príbeh. Nie zlý v zmysle „nekvalitný“. Vôbec nie. Hrozný, príšerný, strašný. Katka, rovnako ako René, je človek, s ktorého rešpektovaním budú mať obrovské problémy i benevolentní diváci, ktorí vedia, že život nie je ľahký a všetci sem-tam niečo pokazíme. René a Katka sú však osoby, ktoré predstavujú pre našu trpezlivosť skúšku. Ak si Katka v detstve preskákala naozaj to, čo je naznačené (psychický a fyzický teror zo strany otca, incest), dá sa pochopiť, že sa z nej stala zdrogovaná troska, ktorá stýkrát sľubuje „Prestanem brať“ a ešte v tú noc sa prefetuje do bezvedomia. Keď sa dozvedáme, že je tehotná, zatmie sa nám pred očami. No doprdele. Totálny rozklad osobnosti. Miestami som až neveril vlastným očiam a začínal som si myslieť, že AŽ TAKÉTO HROZNÉ TO PREDSA BYŤ NEMÔŽE, že je to všetko inscenované, ale nebolo.(28.5.2011)

  • emma53

    Jeden z dokumentů, který nejsem schopná hodnotit, protože to byla tak syrová a depresivní fakta, která už nikdy nechci znovu vidět a ani nevím co bych měla po obsahové stránce v podstatě hodnotit i když Helena Třeštíková je nepopiratelně výborná dokumentaristka.(16.10.2013)

  • - Katka získala ocenění v Makedonii na festivalu Make Dox, a to přímo hlavní cenu festivalu Onion Award za nejlepší film v mezinárodní soutěži. (JOhanka.1412)

  • - Katka získala ocenění Best Feature Documentary Award na festivalu East End Film Festival v Londýně. (JOhanka.1412)

  • - Kmotrami DVD Katka jsou Bára Basiková a Marcela Haverlandová, s nimiž oběma Helena Třeštíková pokračuje v natáčení jejich dokumentů. (JOhanka.1412)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace