Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hellstruck
    ***

    Helena Třeštíková nám ukázala svět očima narkomana bez hollywoodského přikrášlení a makeupu. Dokument je to určitě zcela unikátní, autorku obdivuju za její odstup, ale musím říct, že se něco takového těžko hodnotí.. Katka mi lezla po celou dobu na nervy, lítost opravdu není na místě vzhledem k tomu, že se do takových sraček dostala jen a jen vlastním přičiněním. Neustále sledovat to, jak šla na detox, ale po pár dnech to vzdala, protože "to neustála" mě zkrátka nebavilo a to, že jsou drogy svinstvo co dokáží z mladého pohledného člověka udělat nechutnou odpornou socku, bych věděla i bez tohoto dokumentu. Jestli je tedy zbytečný nebo ne je dost sporné, protože takovým děckám, kteří si říkají jak je hustý brát drogy by to mohlo otevřít oči. Na druhou stranu v Katčině životě se nejspíš nic nezměnilo a já po shlédnutí taky nejsem o moc chytřejší. Jediná správná věc, co Katka udělala tak bylo, že se (asi) vzdala Terezky. Doufám,že ta nikdy nebude muset čelit tomu,kdo jsou její praví rodiče..Hodně depresivní náhled na realitu, oceňuji spíše zdrženlivost a vytrvalost autorky, než samotný obsah filmu...(26.7.2012)

  • NinadeL
    **

    Zatímco život René Plášila se ve sledovaném období pohyboval jako na houpačce, Katka šla jen níž a níž k naprostému dnu. Překvapivé? Ne. Alarmující? Ano. Změní tento film něco? Pochybuji.(25.7.2011)

  • Skejpr
    *****

    V zásadě ale takřka nehodnitielné. Vypíšu se později, až se proberu z nejtvrdší deprese...(5.1.2010)

  • troufalka
    *****

    Nechtělo se mi dívat se na Katku, jak se pomalu propadá, protože od začátku bylo jasné, jak to dopadne. Škoda, že není nějaký vhodný zákon, který by umožnit zavřít mladistvé na detox i proti jjich vůli a vrátit je ven opravdu čisté. Možná by to nepomohlo, určitě ne všem, ale třeba nějakému 1 % by to umožnilo lepší start do života. Mám ve zvyku vrátit se po závěrečných titulcích zpět na začátek a podívat se na něj znovu. V případě Katky je to hodně výmluvné.(27.1.2016)

  • Bluntman
    ***

    Na volné trilogii, ve které se Helena Třeštíková vrací ke konkrétním "případům" (přiznejme si, že na ty filmy nechodíme kvůli těm osobám, o nichž pojednává, ale kvůli tomu, abychm viděli, jak "nevyzpytatelnost života překoná mnohé fikce" a abychom si potvrdili přednastavený názor), mi přijde nejpozoruhodnější práce s pojímáním času. Nejde o to, že všechny filmy jsou časosběrné dokumenty, které jsou sestřihem ohromného množství materiálu, kdy je nutné si domyslet elipsy a pozastavovat se nad neovlivňováním dokumentovaného "materiálu", ale že i přes svou časosběrnost ukazují vliv času na jedince. Zatímco Marcela dráždila svou pasivitou a ukazovala, že na některých jedincích se změna režimu výrazněji nepodepsala, když je samotné širší společensko-kulturně-politický kontext nezajímá, a René byl ukázkovým příkladem neschopnosti se adaptovat na změnu režimu a okolnosti o světě za mřížemi jsme se spolu s titulním představitelem dozvídali prostřednictvím médií (televize a knih), tak Katka nabízí vyloženě fyzický zážitek, který je dán tím, že sledujeme, jak se na nenapravitelné narkomance podepíše čas. Toto pozorování rozpadu je ale narušováno kýčařskými výjevy čvachtání se v potůčku (neuvěřitelně laciná symbolika), ve kterých čas jde dál, jenom hrdinka zůstává stále na místě, a výrazným zasahováním do osudů pozorovaného objektu (kdo že jí to zajistil tu doktorku?, kdo že jí platí za to, že se nechá dokumentovat?, kdo že to neukazuje souvislosti - shánění drogy, zajišťování peněz na ni nezákonnou činnosti?). Z ostatních hodnocení a komentářů jasně vyplývá, že jde o "zážitek". Otázkou je, jestli důležitost dokumentu spočívá pouze v tom, že je vhodný do škol jako nedidaktická pomůcka, nebo nás nutí přemýšlet, přehodnocovat názory a zaujmout nějaké stanovisko. Obávám se, že ne; jde - v lepším případě - o fascinaci z rozpadu, resp. - v tom horším - kýčovité dojímání se nad vlastní empatií.(27.2.2010)

  • - Katka získala ocenění Best Feature Documentary Award na festivalu East End Film Festival v Londýně. (JOhanka.1412)

  • - Katka získala ocenění v Makedonii na festivalu Make Dox, a to přímo hlavní cenu festivalu Onion Award za nejlepší film v mezinárodní soutěži. (JOhanka.1412)

  • - Kmotrami DVD Katka jsou Bára Basiková a Marcela Haverlandová, s nimiž oběma Helena Třeštíková pokračuje v natáčení jejich dokumentů. (JOhanka.1412)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace