Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Po čertech dobrá pohádka. Nebýt roztomile žvatlajícího čerta Kleofáše a několika dalších drobností nebylo by ani poznat, že ji natočil režisér toužící si napravit svoji pošramocenou reputaci u náročných diváků. Troška však tentokrát není na odpis a dokazuje, jak dobrým režisérem dokáže být, když před kameru neposílá infantilní filmové postavy. Do pekla tentokrát nenahlédneme ani jednou, ale navštívíme královský zámek, jeden starý mlýn, ve kterém údajně straší, projdeme se temným lesem, potkáme čarodějnici, nevyzpytatelnou vodní vílu Leknínu a vrcholem bude charismatický Luciper, kterého si užijeme sice jen ve dvou scénách, ale stojí to za to. I přesto se tato postava stane v podstatě nejmarkantnějším představitelem Zla, protože Dobro představované princeznou a neurozeným podaným je přece jen poněkud v jejím stínu s přihlédnutím, jaký velký prostor jejich postavy oproti ní dostaly. V královském páru má po celou dobu navrch Sabina Laurinová nad Davidem Suchařípem a koneckonců je to právě ona, která podepíše úmluvu s vyslancem pekel o tom, že až se jí narodí vytoužená dceruška, má se po dovršení plnoletosti provdat za Lucipera. Vyslance pekel Kleofáše hraje Karel Zima a jako tajemný muž v myslivecké kamizole má jisté charisma, jenže Troška pevnou strukturu této postavy devalvoval tím, že se tento čert proměňuje v trochu zmateného, žvatlajícího až roztomile působícího čerta. Kdyby si Troška tohle odpustil a udělal čerta strašidelnějším, bylo by to pro dobro věci, protože pohádkou místy prosakuje temná až hororová atmosféra s působivě potemnělou hudbou. Skladatel Krkoška odvedl kvalitní práci, dobrá výprava, pozadu nezůstal ani kameraman a výtvarník kostýmů. Diskutabilní je obsazení ústředního zamilovaného páru, jež od sebe dělí nejen rozdílný původ, ale také fakt, že zatímco s princeznou neokoukané Evy Josefíkové jsem problém neměl, i když vedle Laurinové vypadala jako její mladší sestra a nikoliv dcera, tak horší už to bylo s jejím chudým vyvoleným Václavem Šandem, který na to, aby přelstil celé peklo, aby jeho milovaná nebloudila celý zbytek života jako přízrak krajinou, přece jen neměl. Pane Troška, nešlo vybrat někoho zajímavějšího? Mírně negativní pocit jsem měl z několika málo využitých motivů, jako třeba ten s vodní vílou Leknínou, která současně vypadala nevinně i nebezpečně, přesto tvůrci scénu s ní zazdili, když ji nechali soucítit s hlavním hrdinou, namísto toho, aby se z této v náznacích brilantní scény stalo drama v podobě topení nebojácného hrdiny. Na topení sice došlo, jenže čert se utopit nedá. Po delší době díky malebným záběrům podbarveným tklivou hudbou tahle pohádka působila pohádkově a nedošlo k tomu, že by zde pobíhali herci v laciných kostýmech marně se snažící o pohádkovou atmosféru. Naopak poměrně otřesné je obsazení některých vedlejších postav a jejich následné předabování. Nakonec to všechno dobře dopadlo, Peklo bylo přelstěno, Božena Němcová by s výsledkem mohla být spokojena a Troška natočil důstojnou pohádku, která se dokonce v jednom dialogu otře o nedostižné S čerty nejsou žerty. 60%(30.9.2011)

  • hippyman

    nedokoukáno, nehodnoceno... troska Troška trošku nezvládá moderně-barokní mluvu i dialogy, Sabinka piští a pitvoří se jako za časů DO-RE-MI a schíza Suchá-Řípa nějako zapomněli hrát, nebo zase přehrávají jako z učebnice... povětšinou trapnost, ústřední dvojice sice neokoukaná, ale bohužel nezajímavá, prostě tragédie. ještě ten Goťák tam chyběl a bylo by to komplet...(11.11.2012)

  • Vančura
    odpad!

    Proč, proboha proč byla Evička Josefíková předabovaná hlasem Jitky Ježkové, aniž by se k tomuto nepochopitelnému kroku v závěrečných titulcích Troška aspoň přiznal?! K čertu s ním už!(18.3.2012)

  • Ilicka
    *

    Moje potřeba vidět i každou další pohádku Zdenka Trošky vyplývá z naivní víry, že pohádka není mrtvý žánr. Navíc Nejkrásnější hádanka oproti očekávání nebyla až tak trýznivým zlem. Bohužel Čertova nevěsta zlem je. Ze slušné hororové předlohy Boženy Němcové se povedlo vyrobit roztomilou a veselou pohádku, ve které vlastně ani o nic nejde, jejíž expozice je natažena na dvě třetiny filmu a řešení problémů přichází jakoby tak mimochodem a zcela mimo zákony logiky. Už v páté minutě máme možnost slyšet lidové moudro na téma plození dětí, které má asi rozesmát dospělé, kteří spolu se svými dětmi zabloudili do kina, a jejíž znění se objeví v každé recenzi. "Vrána nebo čáp - vždycky je v tom nějaký pták, o tom já musím něco vědět!" Ne, opravdu jsem se nesmála... Ani pak v další hodině a půl. Prototyp inteligentních čertů zjevně skončil, když Bočanův film S čerty nejsou žerty nahradila infantilita Princezny ze mlejna. Proto jsem musela projít očistcem - sledování jednoho dementního čerta, který divně šišlá, švitoří a zakopává, se tomu dle mě rovnat musí... Pozitiv je minimum, ale zmínit je férově musím - některé hudební motivy mě zaujaly natolik, že jsem přestala sledovat obraz a věnovala se jen jim, některé záběry, jakkoli laděné do hardcore kýče byly hezké a zajímavé. A to je tak zhruba vše.(14.10.2011)

  • Terez.S
    **

    Druhá hvězdička je za mé skvělé kamarády, kteří mi v kině dělali společnost :D ... jo, a ať mi nikdo netvrdí, že je tohle pohádka pro děti .. tolik ptáků už dlouho nikde nebylo :))(3.5.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace