Reklama

Reklama

Zločin z lásky

Trailer

Christine je prototyp veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle jí na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává, a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout.Když Isabelle stráví s Philippem noc Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jeho tvorbu si v České televizi připomene filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (36)

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmu vévodí především výborné výkony hlavních představitelek a ani pánové ve vedlejších rolích se nemají za co stydět, především kolega s kamennou tváří v podání Guillauma Marqueta stojí za zmínku. Scénárista si s divákem pohrává a to celkem rafinovaně. Rozhodně kvalitní thriller z francouzské produkce. ()

ceskyhonza 

všechny recenze uživatele

Už si občas říkám, při množství francouzských filmů v "americkém stylu", zda ještě ti Francouzi umí, to co báječně uměli? Francie byla nepochybně filmovou velmocí, když se ještě kladl skutečný důraz na scénář, herecké výkony, témata a další, jak tomu bylo hlavně v 60. a 70. letech a od konce 80. se začalo jaksi vytrácet. Ale ANO, Francouzi to stále umí! Tento film, dalo by se říci asi "malorozpočtový", proti jiným produkcím, rozhodně není filmem "pro každého" a možná potřebuje i kus toho, čemu říkám "trefit se do nálady", ale pak to je, dle mého, návrat k tomu lepšímu, co Francie danému žánru tak často dávala. Scénář vycházející z nepochybně propracovaného námětu, který asi psala "stejně chytrá hlavinka" jako ta, kterou má drobná blondýnka, kterou půvabná Ludivine Sagnier tak prokresleně vyjádřila. Film bych doporučil všem, kdo mají rádi inteligentní pokoukání v komorním stylu, který dává vyniknout vlastnímu obsahu, před hromadou efektů, jako výbuchy, střelba ze samopalů, atd.. Dalo by se říci o dost více, ale to už by bylo za cenu prozrazování obsahu a ochuzování diváka. A to těm, kdo se budou dívat, ani filmu samému, nechci dělat. Zatím tu vidím pouhých 86 hodnocení (67%), což má za následek dosavadní nedocenění. Věřím, že až ho shlédnou další přiznivci daného stylu, film se zde dočká i ocenění, které zaslouží. Passion, na který je zde odkaz jsem zatím neviděl, ale pokusím se to dohnat, abych si vyvrátil, nebo, jak se obávám, spíše potvrdil, že námět byl opět vykraden, jak je "americkým zvykem" a mohli jsme to sledovat např. u původně rovněž francouzských snímků - Nevinná (Tři dny ke svobodě), Hledejte Anthonyho (Cizinec) a některých dalších. ()

Reklama

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Ludivine Sagnier a Kristin Scott Thomas se utkávají v souboji o největší mrchu a obě jsou velmi úspěšné (jedna úspěšnější). Obě herečky mě svým hereckým projevem uchvacují znovu a znovu a v Zločinu lásky tomu není jinak. Z ušlápnuté puťky (někdy až nevěrohodně tedy) se vyklube potvora, která jde vstříc svému štěstí třeba i přes mrtvoly. I když film běžel pozdě v noci, musela jsem vydržet do úplného konce. Nápad s šálou, nožem, ISA... skvělé! ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mi minimalističnost snímku lezla na nervy, nebo jestli to byla ta složka, která mi zabránila na film zapomenout, sotva naskočily závěrečné titulky. Brzy na to ale budu moci přijít díky připravovanému remaku Passion s R. McAdams a N. Rapace v hlavních rolích. Troufnu si ale tvrdit, že pokud se nová verze nestane jen vypiplanější a na oko líbivější kopií stejně jako Fincherovy zbyteční Muži, kteří nenávidí ženy (v původním filmu hrála hlavní roli právě N. Rapace), bude to jen díky tomu, že Crime d'amour je méně známým thrillerem, což mu na kvalitě vůbec neubírá. Nicméně mé oko se čím dál více zaměřuje na C.S. Thomas, která se s přibývajícím věkem stále častěji objevuje v mnou vyhledávaných menších filmech a v nezapomenutelných rolích, kde je důraz kladen spíše než na prvoplánovu krásu na charakter a um herce. V Crime d'amour kontrastuje chlad a vypočítavá krutost zralé Isabelle s bezelstným mládím hezké ale zdánlivě šedivé myšky její podřízené Christine. Týmová spolupráce mezi těmito ženami je přerozena v lásku, kterou můžeme vidět v teskném Christinině výrazu a ve slovech Isabelle, jimž můžeme a nemusíme věřit. A třebaže si Christine začne s Isabelliným milencem, o muže tady nejde, jde o pověst, jde o to být první, jde o moc nad druhým člověkem a zničení jeho osobnosti. Ale v poslední fázi Isabelliny intriky zůstanou bezmocné před zraněným srdcem Christinne a Isabelle na to doplatí. Ale tím zdaleka vše nekončí. Začne se rozjíždět plán precizní pomsty vzešlé ze zdánlivě neškodné hlavy. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Totální bezbřehá non-atmosférická nuda bez hudby a napětí, zato s televizním lookem. Osvětlovač se asi na natáčení taky nedostavil, protože tak vybledle světlý filtry nemohli tvůrci myslet vážně. Ani moje favoritka Ludivine Sagnier to nemohla zachránit. Pevně doufám, že Brian De Palma se chytne za svoje starý povislý koule a předvede nám svou oldschool steady cam perverse verzi plnou dlouhých záběrů bez střihu jako za starých dobrých časů. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Jedná se o poslední film režiséra Alaina Corneaua, jenž zemřel dva týdny po jeho uvedení. (fleurette)

Související novinky

Proč se loni nechodilo do kina?

Proč se loni nechodilo do kina?

03.01.2012

Americká (ale nejen ta) kina zažívají krizi. Loni je navštívilo nejméně diváků od roku 1995. Zklamání z tržeb druhého Sherlocka Holmese či Fincherových „Mužů, kteří nenávidí tetované dívky“ jen… (více)

Reklama

Reklama