poster

Kočár nejsvětější svátosti (TV film)

Komedie / Historický

Československo, 1962, 61 min

Komentáře uživatelů k filmu (50)

  • golfista
    *****

    Paní Adamová v této krásné televizní hře sekunduje Janu Werichovi více než zdatně. Herecký koncert se tomu tuším říká :-) Vřele doporučuji !(6.2.2003)

  • Gemini
    *****

    Památný svátek hereckého umění nejen ve dvou ústředních rolích, příběhově pak prostá povídka o ubohosti mužského plemene tváří v tvář ženské rafinovanosti, zde reprezentované úžasnou sedmatřicetiletou Jaroslavou Adamovou. Klasika české (či československé, chcete-li) televizní tvorby. 90%(3.5.2009)

  • Djkoma
    ***

    Ach, ti nepoučitelní muži.... Ach, ty ďábelské ženy... Divadelní ladění, vynikající herci a jednoduché téma. Bohužel právě televizní obrazovka tomu v mých očích nejvíce škodí a přes pěkné dialogy s citlivě dávkovaným humorem to nepřináší dostatek smíchu ani emočního dopadu. Příliš chladné a bez překvapení, i když je to moc dobře odvedená práce s nepopiratelnou kvalitou.(14.3.2010)

  • Radek99
    *****

    Československá televizní tvorba měla v šedesátých letech punc světovosti, o čemž může svědčit celá řada vynikajících televizních inscenací, mezi něž rozhodně patří i tato legendárního seriálového režiséra Františka Filipa. Jan Werich coby Don Andrés de Ribera - místokrál Peru je neodolatelný a většina inscenace stojí na jeho hereckém mistrovství a životní moudrosti. Tahle adaptace divadelní hry Prospera Mériméea právem patří do zlatého fondu československé televizní tvorby.(20.11.2006)

  • Oskar
    *****

    Co udolá Jana Wericha dřív? Pakostnice, Miloš Kopecký, Jaroslava Adamová? Zdánlivě nudná zkamenělina, ve skutečnosti koncentrovaná tragikomedie o pošetilosti mocných, síle pomluvy a pokrytectví na ploše hodinové stopáže. Více zde: http://modrakrev.blogspot.com/2010/03/kocar-nejsvetejsi-svatosti.html 100%(24.2.2003)

  • Karlos80
    *****

    Dobře velmi řemeslně zpracovaná původně divadelní hra Prospera Meriméa, později převedená na televizní obrazovky a myslím si že velmi obstojně. Režisér Filip byl doopravdy televizní génius. Peru, 18. století : Místokrál Ribera v podání Jana Wericha má starosi-trápí ho podagra a jeho milenka, herečka Kamila Pericholová (Jana Adamová). Skandál, který způsobila při jízdě novým kočárem, se podaří ututlat s pomocí vysokých církevních hodnostářů. V televizi uváděno společně ještě se snímkem "Slzy které svět nevidí" který se mi líbil ještě o něco víc. Herecký koncert jedné veliké legendy a na druhou stranu začínajicí J. Adamové která tak dostala alespoň si myslím velmi dobrou školu a o moc pozadu nezustávala. Později s úžasem vzpomínala na tohoto filmového a divadelního velikána právě nejvíc ve spojistosti s tímto filmem. To se prostě musí vidět co se tady budu dál zbytečně rozepisovat. Vřele doporučuji a to skoro všem. ps: Marthos: Omyl ty rádobyodborníku na slovo vzatej, Jan Werich žádnou uměleckou pauzu a druhý tvůrčí vrchol v letech 52-60 neměl, mezitím se věnoval divadlu, rozhodně tedy nebyl komunisty umlčen, nejdřív v Karlíně a pak v ABC (kde byl ředitelem), do roku 60' a pak se vrátil zas na čas před kameru především do televize..ps: Já to myslím všeobecně, když už píše o tý umčenosti, takže zase vedle, všechna čest, pokračuj..bavíš mne, stejně sis to už opravil, původně si to měl jinak:-)(18.7.2006)

  • Bart
    ****

    Původně televizní film byl uváděn v kinech. A není se čemu divit. Jan Werich byl tentokrát velice dobrý a jeho partnerka z divadla ABC Jaroslava Adamová se mu bravurně vyrovnala. Inu řemeslník Filip.(1.2.2004)

  • flanker.27
    *****

    Werich miloval život a je to znát na celém jeho herectví.(3.10.2005)

  • belldandy
    *****

    Úspěch posledních rolí Jana Wericha tkví v tom, že mu byly šité na míru. (Podobnou roli mrzoutského starce si Jan Werich ještě jednou střihl ve filmu Král a žena.) Nemusel vlastně ani příliš hrát, stačilo mu předvést sám sebe. To ale u Wericha není vůbec málo, neboť : Jan Werich je guru grotesky a šaman srandy všech občanů naší země. Byl mudřec i komik, filosofující "smějící se bestie".(9.6.2004)

  • LiVentura
    *****

    Bravurní snímek s památnými herci.(1.3.2010)

  • D.Moore
    ****

    Budu se možná trochu rouhat, ale mnohem více než Jan Werich mě v tomhle filmu pobavil naprosto úžasný a skvělý Miloš Kopecký, který po svém odchodu ze scény Kočáru nejsvětější svátosti ohromně schází. Scénář sice není nic originálního nebo překvapivého (Král a žena je podle mě lepší) a postavu Jaroslavy Adamové mohla hrát nějaká o pár let mladší a temperamentnější herečka, nicméně i tak byla radost se na to všechno podívat.(20.9.2011)

  • Sarkastic
    ****

    Aneb jak si ženská dokáže lehce omotat chlapa kolem prstu. Příjemně krátké, dost vtipné, dobře zahrané.(14.3.2010)

  • WANDRWALL
    *

    Moc chvástavosti, která mě odpuzuje.(7.8.2010)

  • Fingon
    ****

    Fascinující hra mezi králem a jeho milenkou, ve které není ani vítězů, ani poražených, respektive vyhrají oba a tak to má být... O ždibíček slabší než pozdější Král a žena, ovšem Kočár je třikrát tak delší...(30.10.2008)

  • Aky
    *****

    Jedna z několika mála televizních perel, které po sobě zanechal Jan Werich; jednak, aby byly schopné pobavit i za sto let, a jednak aby stále připomínaly, co všechno mohl Jan Werich po sobě zanechat, kdyby mu to vládci o mnoho kilogramů hloupějěí než on, dovolili.(5.2.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Příjemná televizní hra s jako vždy geniálním Werichem.(9.8.2013)

  • Kimon
    ****

    O mužské ješitnosti a naivitě, a taky o tom, jak je Pericholová všechny utáhla na vařený nudli.(30.10.2008)

  • Iggy
    ****

    Velké sólo Jana Wericha, který hraje opět v podstatě sám sebe, tentokrát v kostýmu peruánského místokrále. Bohužel mi postava herečky Pericholové byla natolik nesympatická, že mi po slibném začátku zážitek trochu pokazila. Nejlepší mi přišla scéna v níž Werich za asistence Miloše Kopeckého plní své každodenní státnické povinnosti.(21.9.2007)

  • Adam Bernau
    **

    Lze předpokládat, že knižní předloha svého času mohla mít (a třeba dosud má) nějakou zajímavost a právo na život, v podobě televizní hry však vyznívá jen jako kostýmní konverzačka o ničem. Vlastně o něčem přece: o Werichovi - to je vlastní téma této adaptace. Počet hvězd zaokrouhluji nahoru pro nevšední zážitek s Kopeckým: zcela přirozeně očekávám, kdy to jeho postava rozbalí a pokusí se ovládnout situaci - a on je chudák někde v půlce bez fanfár vystřelen z trenek jako politováníhodný přizdisráč, ani si neškrtne, což je u tohoto herce velký odvaz ve vztahu k diváckému očekávání. Jinak je to celé takové nic proti ničemu. Stejně jako u Uspořené libry jsem nepochopil pointu.(23.1.2014)

  • Marthos
    *****

    Kulturní expanze šedesátých let dovolila některým osobnostem, umlčených komunistickým režimem minulé dekády, vrátit se opět před filmovou a televizní kameru. V případě Jana Wericha můžeme hovořit až o jakémsi druhém tvůrčím vrcholu. V té době se objevil v několika znamenitých televizních aktovkách, psaných přímo pro jeho osobu a v kterých naplno zaznělo jeho moudré klaunství a hluboce lidský charakter. KOČÁR představil Wericha v roli mrzutého stárnoucího místokrále, který si dokazuje svou atraktivitu a výjimečnost vztahem s nonšalantní koketní primadonou. Slovní souboje mezi nimi tvoří z tohoto díla nezapomenutelný herecký koncert. Partnerství s Jaroslavou Adamovou, fungující na principu ryzího přátelství a porozumění naznačuje, že Werich k sobě potřeboval ženský element, aby vznikla souhra dvou protichůdných světů s jiskřivým nábojem (viz. Šejbalová - Slzy, které svět nevidí, Zázvorková - Uspořená libra, Brejchová - Král a žena). Přehlížet by se ovšem neměla ani úloha Miloše Kopeckého, jehož univerzální herecké umění tvoří dlouhodobý pilíř české kinematografie. --- "To je daleko. Já jsem věděl, že je to daleko. Ale že je to takhle daleko, to jsem nevěděl."(31.10.2008)

<< předchozí 1 2 3