Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sepp
    ****

    To "movie": jsi ignoranstky a nevzdelany blb. A rad ybch, kdyby jsi mohl osvetlit termin "podezrely herecky vykon"...(12.1.2004)

  • Marek1991
    ****

    Ďalšia verzia bitky u Stalingradu, tentokrát bez spolupráce s Rusmi ponúka iný pohľad na vec. Taktiež nevyznieva ako film z postsovietskej éry. Lenže boje, akcia, dej v týchto filmoch sú jedinečné a napriek chybám sa režiséri s tým zaujímavo vysporiadali. Opäť dlhé, ale dobré.(3.9.2012)

  • 2Pac
    ****

    Vyborne natoceny film.Jeden z mala filmov, co som videl, co dava moznost nahliadnut na vojnu aj z druhej strany.Nackovia boli predsa len ludia,co bojovali,preto,lebo museli...(13.3.2004)

  • kajda.l
    ***

    Vilsmaier přespříliš odkazuje na myšlenku Remarqua (Na západní frontě klid) a mě to nevyhovuje. A to nejen díky tomu, že v každém případě se jedná o jiný světový konflikt. V první řadě mi vadí vykalkulovaná a v podstatě pouze kladná postava německého důstojníka von Witzlanda, rozumím pokusu poukázat na to, že ne všichni Němci byli nepřemýšlivé vraždící bestie, ale tím, že se z důstojníka udělá pouze klaďas si mé sympatie nezíská (mám rád komplikovanou psychologii postav). - Za další. I v prakticky pouze mužských filmech mám rád ženské postavy, obvykle jsou pro děj nějakým způsobem přínosné, což ovšem nemůžu říci zde o Irině (Hana Vávrová), která v každé scéně v níž se objevila působila jako pěst na oko. - Ovšem nejzásadnějším mínusem, který já ve filmu spatřuji je to, že pokud se Vilsmaier chtěl zaměřit především na psychologii postav a jejich protiválečné smýšlení, pocity a pohnutky, proč si nevybral jakoukoliv menší bitvu (nepochybuji, že by byla méně krutá, krvavá a zbytečná), ale proč rovnou sáhl po jedné z nejzásadnějších a největších bitev novodobé vojenské éry - Bitvu o Stalingrad ve které zahynulo přes dva miliony osob. Když o hrůznosti samotného konfliktu se něco málo dozvíme pouze díky počátečnímu a závěrečnému titulku. Ve filmu jako takovém vidíme pouze jednu tankovou bitvu o pěti šesti tancích proti pár zbídačeným pěšákům a jedno dobývání strategicky důležitého továrního komplexu. - Když k tomu navíc připočtu, že ani technická stránka není kdovíjak působivá na to, že se točilo v devadesátých letech a mnoho i o dvacet let starších snímků je mnohem promakanějších. - Někdo tu píše o tom, že film je působivější od amerických bratříčků v tom, že se soustředí na strach vojáků (voják se při bitvě strachy posere), rozklad morálky či nepatetické umírání (dělem rozpůlený voják). To vše je sice hezké, ale spíš můžu pochválit Vilsmaiera za to, že přečetl Remarquovo dílo a tyto scény aplikoval do svého filmu. - Vlastně se mi toho nelíbilo mnohem víc, počínaje mnohdy příšernými dialogy a konče nepříliš zvládnutým režijním vedením. - A závěrem. Jen kvůli tomu, že se na filmu podíleli také čeští tvůrci v čele s Karlem Heřmánkem nadhodnocovat nebudu. - 65%(8.12.2012)

  • Roman.Ticka
    ****

    První co zaujalo, byl jasný rozdíl oproti hollywoodské tvorbě prakticky ve všem. Jako další zaujala syrovost s jakou byly natočeny a podány divákovi drastické válečné a přitom běžné scény té doby. A hlavně mě silně zasáhl pocit zbytečnosti a marnosti všech válek, které jsou v globálu nesmyslem. A celá tragédie, ať ji servíruje jedna či druhá strana, ukazuje člověka ubohého, poníženého, zbídačeného, doživotně zničeného a v základu zbytečně zúčastněného NIČEHO O NIČEM a pro NIC. Proč rozebírat krutosti a muka války a připomínat je ve smyslu varování, když se dá jednoduše říci, že tohle celé martyrium je dílem člověka člověku.(7.9.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace