Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vynálezce a majitel firmy „Neprasklo“ Ing. Sýkora (Sobota) chce uvést na trh revoluční novinku – nerozbitné sklo. Jeho dva chamtiví náměstci (Postránecký, Přeučil) však mají jiné plány – Sýkoru odstraní v afrických vodopádech a pokoušejí se podnik prodat zahraniční společnosti. Na ředitolovo místo dosadí jeho dvojníka, nic netušícího neúspěšného komparzistu Fandu Pažouta (Sobota). Zlotřilci však netuší, že Sýkora žije a vrací se zpět. (J.Connor)

(více)

Recenze (51)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Zoufalý Luděk Sobota dostal kdysi příslib od Vladimíra Stehlíka (ano, TOHO Vladimíra Stehlíka), že mu bude financovat film. A tak sedl ke stroji a sešil dohromady své osvědčené divadelní výstupy, připsal pár nových a celé to nazval Rudá záře nad skladem. Co se stalo se Stehlíkem všichni víme, tak to přepsal na film o řediteli továrny Vladimíru Sýkorovi :-), okrádaném dvěma zlými náměstky. Záhadným způsobem to protlačil do realizace a vznikl "film", který můžeme hodnotit dvěma způsoby: Po profesionální stránce je to jeden z nejtrapnějších počinů české porevoluční kinematografie. Zvlášť scéna v jeskyni pod vodopády s neuvěřitelnou zadní projekcí se prostě musí vidět! Scénář evidentně nespatřilo oko dramaturga, zápletka nestojí za řeč atd. Viděno z tohoto pohledu by to byl odpad. Ale když film rozdělíte na jednotlivé skeče "Sobota na tenise", "Sobota točí reklamu", "Sobota na koncertě" atd. a budete to sledovat jako něco na způsob Show Bennyho Hilla, není vyloučeno, že se vcelku pobavíte. Místy. V každém případě aspoň odpadly uslintané sprosťačinky z Ještě většího blbce, než jsme doufali. 40% ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Dvojníci jsou sázkou na jistotu. Jejich záměna generuje komické situace a nabízí hromadu nápadů k realizaci. Sobota skočil do své oblíbené škatulky blba obecného a řádil jako za mlada. Několik skečů, které jsou násilně naroubovány do hlavní linky, pobaví. Ambice však značně převýšily rozpočet. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Odvážná satira na divoká devadesátá léta, především dialog z vězení má grády. Sobota nezvykle dobře zvládl dvojroli, Fanda je jeho typické přehrávání, ředitel je mnohem kultivovanější. Dvojice padouchů je skvělá, Přeučilova stsndardní slizkost se k roli velice hodí. Trapný byl enormně přehrávající Wimmer, jehož Ostravak byl na ranu. Nechce se mi věřit, že zkušený režisér by natočil film tak, jako tento, bez zřejmého záměru. Film o hovadech musí mít hovadský styl, důkazem budiž neskutečně primitivně natočená zadní projekce u vodopádů. ()

DJ Obelix odpad!

všechny recenze uživatele

igi B.: Tak tenhle komentář mě ve své jednoduché genialitě naprosto odrovnal. Ono to v podstatě reflektuje celý film. Nebát se a nas*at všem filmumilovným divákům. Nebát se a nas*at na filmové umění a vytřít si pr*el celuloidem. Nebát se a nas*at svým dílem všechny, kteří do toho vložili nějaké peníze... ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Na Nebát se a nakrást se dá najít pouze málo pozitivního. Psychiatr Jana Kanyzy a podvodníček Václava Postráneckého jsou vpodstatě jediné světlé momenty filmu, spolu se soudružskou známostí druhého náměstka na ministerstvu vnitra. Body musím přidat i za výkon Táni Medvecké. Jinak děs, bída, nuda, otřesný zvuk (některým dialogům vůbec není rozumět) a především Luděk Sobota, včetně jeho vlastního scénáře. Ještě méně vtipnější než Ještě větší blbec, než jsme doufali... Délka: 110 nesnesitelných minut. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nepředvídatelné, kam nás František Filip napříč svou bohatou filmografií nakonec zavedl.... Od nádherných historických Sňatků z rozumu a F. L. Věka, vznikajících jako perly rozkvětu československého seriálu na sklonku 60. let, přes příběhy zasazené do první republiky, obou válek, nové současnosti včetně normalizace s oblíbeným chalupařením (...a samozřejmě mnoho dalšího), až do téhle satiry rozkrádání majetku, fungování soukromých podniků a marketingového průmyslu v již 10 let fungujícím postrevolučním kapitalismu. Opravdu široký záběr! :o) Bohužel Nebát se a nakrást uzavírá nejen Filipovu bohatou přehlídku dějin národu a lidstva v 18.–20. století na obrazovkách, ale rovněž jeho přehlídku samotné filmové a televizní tvorby od 60. let po tutu dobu. Či-li máme jako obraz nové doby před sebou pouze příklad tradiční devadesátkové produkce ve víru dnes jen stěží ztrávitelných komerčních propadáků. Opravdu smutný sešup, ale také důkaz, že na pořádnou reflexi jisté doby je potřeba vždycky odstup. Silně odrážející se kontext to pro současníka nemůže zachránit, stejně jako dvě mimojdoucí zmínky o roku 1948. Pokud jde o mé osobní dojmy, dění kolem chamtivé dvojky Postránecký – Přeučil mne brzy začlo bavit natolik, že jsem se příliš nenudil, a přehrávajícího Sobotu v hlavní roli jsem přežil bez újmy na zdraví. Ač na druhé straně tolikrát obehráná zápletka záměny dvojníků nepřinesla nic nového, a málem dvouhodinovou stopáž zde vzhledem k žánru a stylu považuju za hodně přepálenou. Ale hlavně, využití zadních projekcí exotické krajiny zde dostává nechtěně vtipný rozměr! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On ten film není úplně blbý a myšlenku má docela zajímavou. Ale myslím, že v neprospěch výsledného tvaru hrálo několik věcí - Sobotův scénář přepracovávali další tři lidé (Filip, Drbohlav a Pecha), na produkci nebylo moc peněz (exotické záběry jsou jen takové ty dokumentární, zbytek se jede před zadní projekcí), je to moc dlouhé a konec uspěchaný, kecali do toho sponzoři (rádoby vtipná natáčení reklam, kde se objeví i - dnes již nežijící - pan režisér Kohout), kecal do toho producent Jákl (to už samo mluví o sobě), režie byla svěřena prostému řemeslníkovi bez nápadu (jak by asi film vypadal v režii Oldřicha Lipského?) a konečně i celková neujasněnost, co chci říct. Wimmerův šaman je třeba poměrně osvěžující (v roce 1999 už zavedl přímou volbu náčelníka!), Sobotovy eskapády na klavírním koncertu, na tenise apod. jsou taky mile zábavné, a dokonce i oba podvodníci mají potenciál. Je zde spousta vtípků bokem (třeba Lipský jako Hlustivisihák), jiné jsem nějak nepobral (Pavel Kříž jako reportér, ale je předabovaný!, Rosák s kamerou), k tomu nějaké ty divné střihy a vkrádající se pocit, že se to vše jelo na první dobrou. Vzhledem k tématu filmu (rozkrádání národního majetku obyčejnými zloději, co si hrají na honoraci) je zajímavé, že hlavním sponzorem (už tehdy!) byl Agrofert. ()

MM11 odpad!

všechny recenze uživatele

Patrně to nejhorší, co naše kinematografie zplodila v devadesátých letech a možná i zpátky. Sobota zde vypadá jako jakýsi klaun, kterého se ještě snažili připodobnit k Paolo Villaggiovi v jeho posledních letech (jinak řečeno slizoun) a podobně "vábně" vystupují i další karikatůry, podle optimistického soudu prý herci. Scénář je nouze z těch nejhorších a je až nehorázně trapný, humor neexistuje. Režie kterou Filip překonal i Olmera je další "bravůra". Naštěstí zapomenutá komedie, kterou díky bohu ani v televizi nevidíme - to radši netočit nic, než tohle!!! ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Nemohu se ubránit alespoň 3 hvězdám, neboť se dost často vyžívám ve sračkách (rozuměj filmových) a tohle je opět tak neuvěřitelný srágora, že je vlastně kouzelná, odpadá onen pocit trapnosti, neb crew minimálně tuší, že točí sračku a vám nezbývá než se bavit tím, jak blbí někdy filmový tvůrci zvláště u nás můžou být. Redy, Fredy, Fanda....Jessie. To je pivo... scéna u vodopádů je opravdu úlet... Navíc mám k filmu osobní vztah, orig. VHS byla kdysi kamarádem odcizena z videopůjčovny a stala se pak legendou mnoha bytových mejdanů. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Nestačilo len nejakých 80 minút? Vtipných momentov, je v tomto filme ako šafránu a zaujmú ( a to pri všetkej úcte ) snáď len tie Pažoutové reklamy na alkoholické nápoje. Dívať sa takmer dve hodiny na neoriginálny námet s nevkusným humorom ( to fakt Luďek ? ), bolo skôr trápením. ()

Jigy odpad!

všechny recenze uživatele

Škoda že místo hodnocení "odpad" tu není "průjem". měl jsem pocit, že z tohodle kousku jsem ho dostal. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Nelze se nedivit jako ostatní uživatelé, že tuto slátaninu natočil František Filip. Komedie z divokých devadesátek - byť poněkud pozdních - založená za žvatlání Luďka Soboty, je cokoli, jen ne vtipná. Trestuhodně je zahozena zejména role Jiřího Wimmera, klidně se mohl vyměnit s Kanyzou. Děj je plný pitomostí, nejdříve opakující se gagy z reklam, po polovině filmu už ani zase příliš nedával smysl. S odstupem lze tedy přijmout jako obrázek doby vzniku, ovšem poněkud zmuchlaný. Mimochodem, dotaz, co bude až každý bude mít "neprasklo", nebyl zodpovězen. ()

Související novinky

Zemřel režisér František Filip

Zemřel režisér František Filip

09.01.2021

Ve věku 90 let zemřel český režisér a scenárista František Filip. Zprávu o úmrtí plodného tvůrce televizní produkce přinesla Česká televize. Absolvent pražské FAMU má k dnešnímu dni na svém kontě na… (více)

Reklama

Reklama