Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 072)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Po fenomenálním úspěchu Cameronových Vetřelců bylo v podstatě jasné, že nás třetí díl nemine, a bylo jen otázkou času, kdy se natočí. Jak už to ale někdy chodí, stalo se třetí pokračování Vetřelce obětí zmatků v produkčním studiu, námět se přehazoval z ruky do ruky, odmítnutých scénářů se plnily celé šuplíky a z oslovených režisérů by se dal sestavit gospelový sbor. Aby film nakonec vznikl, musela se do toho jako spoluproducentka vložit Sigourney Weaver, které začaly docházet peníze na provozování vlastních divadelních aktivit. Tím ovšem jenom přibyli další lidé, kteří do všeho kecali, takže film se rozhodně nerodil lehce. Volba režiséra nakonec padla na Davida Finchera - ani ne tak proto, že byl považován za velký talent, jako spíš proto, že byl jako začínající režisér patřičně levný. Aby se ušetřilo, nechal se hned v přistávacím modulu zařvat hrdina z Vetřelců a Cameronův dvorní herec Michael Biehn, protože měl coby nová hvězda příliš vysoké nároky na honorář. Šetřilo se na výpravě a na filmu je to přes veškerou Fincherovu snahu konec konců vidět. Vetřelčí trojka není velkofilm, na kterém by byl vidět obří rozpočet, ale spíš komorně laděný snímek, který to, co chybí na výpravě, musí nahradit chytrostí. A ono se to kupodivu daří, protože Fincher opravdu umí. A tak bombastické triky nahrazuje šikovnými střihy a rafinovanými záběry kamery. Atmosféra filmu v žádném případě nechybí, je ale je zásadně odlišná od toho, co svým divákům servíroval Cameron či Scott. Tam, kde se Fincherovi nedostává peněz, pomáhá si pesimistickým příšeřím a hrou stínů. Akční válečné drama podle Camerona se nekoná, ale Fincher umí dokonale navodit pochmurnou náladu, napětí a hororovou předtuchu blížícího se neštěstí. Váhal jsem mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, ale to pozitivní přece jen převažuje. Film je o trochu slabší než předchozí dva díly, ale rozdíl je na podmínky, za kterých snímek vznikal, jen nepatrný. Ve Spojených státech bylo jeho uvedení dost velkým propadákem, fanoušci nemohli přenést přes srdce smrt malé Newt, smrt Ripleyové na konci filmu a vůbec čekali po předchozí akční smršti zábavu z jiného soudku. Třetí díl Vetřelce, to je především chytrá filmařina, dobré herecké výkony a hororová atmosféra, za kterou by se nemuseli stydět ani mnohem zkušenější režiséři. Celkový dojem: 90 %. ()

lebowski 

všechny recenze uživatele

Tak jsem zhlédl režisérský sestřih (139min) a musím hvězdičku přidat, určitě je to nadprůměrný film, který se tím trochu víc přiblížil atmosférou ke skvělé jedničce. Že by ale, jak tady někdo píše byl úplně jiný příběh, to mi až na pár detailů nepřijde. Tímto mělo být asi vetřelčí dobrodružství zakončeno, možná ale, kdyby nevzniklo Vzkříšení (které z dnešního pohledu jako samostatné sci-fi rozhodně obstojí), nebyla by pak ani Amélie z Montmartru...A to by byla škoda. Takže buďme rádi za všechny díly ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Fincher se očividně snaží (občas až moc), ale ta okénková nuda a jasné zabití atmosféry z jeho vize Vetřelce smrdí už od prvních dvaceti minut. Je to škoda, protože konec je špičkový, stejně jako spousta silnějších momentů, či hudba... Co mě bohužel totálně dodělalo, je směšná animace: kolikrát jsem měl pocit, že sleduji laciný televizní horor! LAME. Strach si vzal dovolenou... co dodat? Prostě jsem po hodině přehodil v hlavě výhybku a třetí díl slavné kvadrologie dodíval jako napínavé drama plné skvěle napsaných charakterů. Nic víc, nic míň. Takže si nakonec moc nestěžuji. Poprvé shlédnuto cca kolem r. 2000, podruhé SE v r. 2010. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Vetřelec 3 si je svou temnou atmosférou a pomalejším tempem, nejvíce podobný s klenotem R. Scotta z roku 1979. Jako fanouška ságy mě zde pokaždé nejvíce potěší neveselá nálada filmu, závěrečné nahánění Aliena a následná originální olověná lázeň. Minusem jsou v některých scénách okaté, až asylumácké digitální efekty a měnící se velikost vesmírného masožravce. Fincher si však, až na několik těchto mušek - nevedl vůbec špatně a do filmu zapracoval ponurou atmosféru, tolik typickou pro své další snímky. P.S. Těším se na speciální edici, kde je 35 přidaných minut o které byla původní verze ošizena - to by mohla být pochoutka. P.P.S. Tak prodloužená verze není vůbec špatná, několik nových scén opravdu stojí za pozornost, ale rozhodně se nejedná o pasáže, které by vykolejily děj někam úplně jinam. Přesto potěší. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Realizační problémy, mnohokrát přepisovaný scénář, hádky na place, režisér, který se nakonec od filmu úplně distancoval (a spolu s ním i Scott a Cameron), to je jen malý výčet problémů, které film během natáčení prodělal. BTW skoro všechny jiné verze scénáře, o kterých jsem četl, měly zajímavější námět a navíc v nich nechyběl desátník Hicks (kterýho aliena napadlo dělat další film bez něj). Jedinými pozitivy jsou atmosféra a docela slušná výprava, i když i ta místy velmi skřípe (hodně nepřesvědčivý počítačový vetřelec). Vzkříšení je sice ještě horší, ale asi by vůbec nevzniklo, kdyby už ve třetím díle série nešla do hajzlu. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • H.R. Giger navrhl pro film i vetřelce, který měl zvířecí pařáty, čímž připomínal pumu. Když mu producenti řekli, ať zkusí něco trochu víc sexy, vymyslel xenomorfa s ženskými rty, který měl zabíjet polibkem. Tento "polibek smrti" byl pak využit v hororu Mutant (1995). (zdeny99)
  • Na simulaci horkého roztaveného olova v závěru filmu bylo použito téměř 380 hektolitrů černé barvy. (PaTeXx)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama