Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 070)
Je to celkom dobrý sci-fi horor, ktorý je pokračovaním kultových prvých dvoch dielov. Má dosť dobrý príbeh o Ripleyovej, ktorej modul skončí na väzenskej planéte, pričom z jeho osádky prežije len ona, ale v module nanešťastie neboli sami, vznikne nový votrelec a tak mu musí spolu s väzňami čeliť znovu. Spracovanie je ale určite sklamaním, celková zápletka nie je zlá a pre potreby filmu dostatočná, lenže problém je, že sa tu toho až tak moc nedeje, celá prvá polovica sa len rozbieha, ale paradoxne práve tá je lepšia, sledovanie jednej ženy vo väznici plnej mužov a navyše ťažkých zločincov je zaujímavé a rovnako aj zisťovanie, či sa má obávať nového votrelca, v polovici filmu už príde výraznejšie na scénu aj votrelec, ale miesto toho, aby sa zvýšila dynamika filmu začne skôr nuda, nič zaujímavé sa nedeje a až posledná polhodinka sa už rozbehne a začne celkom slušná naháňačka. Čo sa týka samotných scén s votrelcom, tak nie som moc spokojný, sú s prehľadom najslabšie z celej série. Najhoršie na tom dopadol jeho vzhľad, nápad urobiť votrelca miesto z človeka z psa bol zlou voľbou, vizuálne a ani pohybovo nie je taký zaujímavý a ani nevyvoláva taký rešpekt. Ešte v niektorých záberoch zblízka na tvár pôsobí dobre, ale ako celok a hlavne z diaľky je na tom dosť zle. A ani v akcii nie je moc zaujímavý, úmrtia sú obyčajné a často mimo obrazu a tie jeho behy po stenách tiež nepôsobia práve najlepšie. Herecké obsadenie nie je zlé, ale moc ma nezaujalo, Sigourney Weaver je už klasika, ale okrem nej ma už viac zaujal len Charles S. Dutton a pár postáv s minimálnym priestorom. Réžia nie je zlá, budovať atmosféru sa jej celkom darí, ale po prvých dvoch dieloch je to aj tak silný posun k horšiemu a technická stránka je až na tie scény s votrelcom celkom slušná. Prvé dva diely mám veľmi rád, ale tento za nimi dosť zaostáva. Stále je to bez väčších problémov pozerateľný film, ale po všetkych stránkach, či už scenár, postavy, akcia, vizuál a amozrejme aj samotný votrelec zaostáva. Objektívna kvalita filmu- 67%, film sa páči mne na 62%. ()
Byl jsem hodně zvědavý, jak se Davidovi podaří navázat na předchozí díl, no a myslím, že se mu to podařilo velice dobře a vcelku nenásilně (co je mi do ostatních postav původních Vetřelců, já fandil Ellen ;-)). Je fakt, že triky a efekty nejsou tak propracované, jak v minulém dílu, ale výtečná kamera a střih menší nedostatky dokázaly docela dobře zakrýt. Určitě hodně zajímavá je atmosféra; z té původní zde moc nezbylo, ale Fincher ji dokázal nahradit novou, trochu jinak temnou a napínavou. Narozdíl od dvojky se mi ale hodně líbil konec (z hlediska celkového rozřešení samozřejmě, ne z pohledu fanouška hlavní postavy :-)). Viděl bych to na slabší 4*. ()
Fincherův celovečerní debut studio evidentně potrápilo macešskou peněženkou i propagací, což je i po letech, kdy si film stihnul dobýt zpět zaslouženou reputaci, docela viditelné. Každopádně to jde ruku v ruce s trendem, aby k tomu každý režisér přistoupil radikálně jinak, což se daří i zde na výbornou. Atmosféra trestanecké kolonie, kde nic nefunguje, má rozhodně něco do sebe, zvláště při pohledu na místní osazenstvo, které za život spáchalo evidentní řádku nepěkných věcí. Jako bonus slušná Goldenthalova hudba, skvělé kamerové fígle s FPS pohledem a vystřihaná Elen Ripley. 4 a ½. (Zbytek ponechávám možnostem rozšířené edice.) ()
Fincher je týpek, to je jasná věc:) Vetřelci ³ jasně vévodí mistrně budovaná, zvláštní, tísnivá a velmi působivá Fincherovská atmosféra. Kupříkladu scéna, kde chce Clemens Ripleyové píchnout nějaký uklidňující lék a vy prostě víte, že se něco stane. Sledujete každý detail, pohyb, slova, vše, co se může skrývat mezi řádky, či co by napomohlo vyjasnit možnou variantu toho, co se může stát. Pak, plně koncentrováni na postavy, se to najednou stane. A Vy, jakoby jste byli v nějakém pozorovacím transu, než si uvědomíte, že nechápete, kde se to najednou vzalo. Geniální. Jediné, co ve filmu pokulhává, je vizuální stránka. Zpracování vesmíru, i v těch několika málo okamžicích, kdy byl v záběrech, vypadalo amatérsky. Stejně jako triky Vetřelce. V některých záběrech vypadal, tak jak by měl, v jiných zase bylo jasně vidět, že se jedná o, ne moc dobře počítačově vytvořenou "creature." Samotné scény jsou doslova lahůdkové a brutální a do toho ještě množství vychytaných, vtipných a drsných hlášek, které osazenstvo vězení sype z rukávu. Již v tomto režijním debutu je znatelný Fincherův originální styl, mistrovské vytváření atmosféry a napětí a depresivní nádech. Všechny tyto prvky během své následující kariéry vypiloval k dokonalosti a vytvořil z nich svůj nezaměnitelný styl. ()
Opět další režisér a opět jiný filmek. Vetřelec ze psa? Proč by ne! Trenstanci bez střelných zbraní? Dobrý nápad. Třetí díl zase tolik za staršími bratříčky nepokulhává. David Fincher vytvořil řádně hutnou depresivní atmosféru. PS: Po zhlédnutí Special Edition vyznívá "Trojka" úplně jinak. Na zrod ze psa můžeme zapomenout, to kráva byla dotyčná máma. Viděl jsem ji dvakrát a už si ji jen tak nepustím. Je s podivem jak zcela rozdílné filmy sledujeme. Speciální verze je zbytečně dlouhá, kdežto kratší verze je tak nějak správně našlápnutá. Když bych měl hodnotit procentuelně SE: 70%, Kino verze: 85% ()
Galerie (118)
Zajímavosti (59)
- Režisér David Fincher chtěl jakožto velký fanoušek filmu Withnail a já (1987) obsadit do role Clemense Richarda E. Granta, aby ho znovu spřáhl s herci Paulem McGannem (Walter Golic) a Ralphem Brownem (Francis Aaron). Studiu se však Grant do vězeňského prostředí nezamlouval a preferovalo Charlese Dance. (PaTeXx)
- H.R. Giger navrhl pro film i vetřelce, který měl zvířecí pařáty, čímž připomínal pumu. Když mu producenti řekli, ať zkusí něco trochu víc sexy, vymyslel xenomorfa s ženskými rty, který měl zabíjet polibkem. Tento "polibek smrti" byl pak využit v hororu Mutant (1995). (zdeny99)
- Na simulaci horkého roztaveného olova v závěru filmu bylo použito téměř 380 hektolitrů černé barvy. (PaTeXx)
Reklama