Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 073)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tenhle díl stavím kousíček pod původní Scottův opus. Fincher je talent, to se nezapře. Bohužel k třetímu pokračování série se údajně zachovalo studio jako k nechtěňátku, takže byl vůbec problém vejít se do rozpočtu (což je místy vidět). Přesto po Cameronově okázale militantní přestřelce je tahle psychologická hra v naprosto odpudivé prostředí kosmického krimu pro ty nejhorší delikventy doslova zjevením. Plíživý děs je záludnější než jindy, zbraní se nedostává a Ripleyová musí bojovat na dvou frontách – s hladovým vetřelcem a úchylnými "spolubydlícími". Možná je "trojka" něco úplně jiného, že se čekalo, ale s odstupem času ji mám raději než Cameronův příspěvek do Vetřelecké famílie. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Fincher je týpek, to je jasná věc:) Vetřelci ³ jasně vévodí mistrně budovaná, zvláštní, tísnivá a velmi působivá Fincherovská atmosféra. Kupříkladu scéna, kde chce Clemens Ripleyové píchnout nějaký uklidňující lék a vy prostě víte, že se něco stane. Sledujete každý detail, pohyb, slova, vše, co se může skrývat mezi řádky, či co by napomohlo vyjasnit možnou variantu toho, co se může stát. Pak, plně koncentrováni na postavy, se to najednou stane. A Vy, jakoby jste byli v nějakém pozorovacím transu, než si uvědomíte, že nechápete, kde se to najednou vzalo. Geniální. Jediné, co ve filmu pokulhává, je vizuální stránka. Zpracování vesmíru, i v těch několika málo okamžicích, kdy byl v záběrech, vypadalo amatérsky. Stejně jako triky Vetřelce. V některých záběrech vypadal, tak jak by měl, v jiných zase bylo jasně vidět, že se jedná o, ne moc dobře počítačově vytvořenou "creature." Samotné scény jsou doslova lahůdkové a brutální a do toho ještě množství vychytaných, vtipných a drsných hlášek, které osazenstvo vězení sype z rukávu. Již v tomto režijním debutu je znatelný Fincherův originální styl, mistrovské vytváření atmosféry a napětí a depresivní nádech. Všechny tyto prvky během své následující kariéry vypiloval k dokonalosti a vytvořil z nich svůj nezaměnitelný styl. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodné završení trilogie, kde se střet Ripley s Vetřelcem stává dosud nejintimnějším a definitivním. Scénář se od epické akční obléhací dvojky hned na začátku razantně odstřihuje a vrací se k původní ponuré hororové vyvražďovačce (ukecanější a s od začátku jasně definovanými postavami, ale s depresivním tónem a méně divácké než dvojka) a nabídne spoustu dobrých nápadů. Zejména vězeňské prostředí (luxusní industriální lokace), které nenabízí téměř žádné zbraně proti Vetřelci, zato směsku nevypočitatelných psychotických postav, co mohou kdykoli explodovat, a sympatického doktora, tajícího temnou minulost. Ataky (poprvé) digitálního Vetřelce, pro ostatní postavy dlouho nečitelné (první vypadá jako nehoda, druhý jako vražda pomateným vězněm), jsou nejméně zajímavými částmi filmu - mnohem zajímavější je sledovat Ripley v prostředí, které by pro ni bylo extrémně nebezpečné i bez přítomnosti Vetřelce. Ve výsledku solidní film i zakončení trilogie, které mě ale (stejně jako jednička) vždycky mírně nudilo. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

poklidný život vězeňské kolonie naruší pád modulu a příchod Ripleyové. měla by se mít na pozoru. přestože se vězni dali na víru, neznamená to, že jsou míň nebezpeční. ale choutky je přejdou, když chcípne mladá kráva a z jejího nitra přichází ON. nečekejme žádné barevné hříčky. D.Fincher nám dokazuje, že svět v jeho očích (včetně krve) je oranžovo hnědý. jeho pohled dělá z vetřelce zase trošku jinej bilák. PODÍVEJTE SE VETŘELCI DO OČÍ! a nezapomeňte: každá smrt skrývá nový život, nový začátek. amen. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Ve srovnání s výtečnou "jedničkou" a "dvojkou" je "trojka" o mnoho slabší. Schází jí ta potřebná atmosféra, na které byla jednička postavená i nabušená akce, hlavní deviza dvojky. Jediným plusem (i když poměrně velkým) jsou skvělé vizuální efekty. Jinak co se týče obsazení tak holohlavá Sigourney Weaverová na mě dojem neudělala. Škoda. Velká škoda. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Uvažovalo se i o tom, že se vetřelec vylíhne z Hickse, jednoho z přeživších z předchozího dílu. Už byl i zhotoven model postavy s roztrženým hrudníkem, ale Michael Biehn se to dozvěděl a obvinil producenty, že s prací začali bez jeho souhlasu. Ti nakonec Biehnovi zaplatili, aby mohli použít alespoň jeho obrázek v počítači. (-bad-mad-wolf-)
  • EEV-337 je automatickým záchraným modulem z lodi Sulaco. Dokáže přesunout hibernované pasažéry z mateřské lodi a automaticky vyhledávat nejbilžší vhodné místo k přistání. Ve standardní výbavě má i neuroscanner, schopný kompletního 3D rentgenu. (messiah)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama