poster

Benga v záloze

  • USA

    The Other Guys

  • Slovensko

    Fízli zo zálohy

Akční / Komedie / Krimi

USA, 2010, 103 min (SE: 111 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    ***

    „Ako ste sa zoznámili?“ – „Bolo to, ako z toho romantického filmu s Meg Ryanovou, kde mal ten chlap žihľavu v zadku.“ – „Hmmm... Nespomínam si na žiadny film s Meg Ryanovou, kde by mal chlap žihľavu v zadku.“ – „Ale áno, v LÁSKE CEZ INTERNET.“ – „V LÁSKE CEZ INTERNET predsa nemal Tom Hanks v zadku žiadnu žihľavu...“ – „Ale mal. A riadne hlboko.“ Od Willa Ferrella mám najradšej HLÁSATEĽA SPRÁV: PRÍBEH RONA BURGUNDYHO. Toto nie je až také dobré. Ale nie je to ani také rozpačité, ako RÝCHLO A DESIVO: ŠIALENÉ PRETEKY (o MOJEJ KRÁSNEJ ČARODEJNICI nehovoriac). Je to skôr „klasický ferrellovský priemer“ (ĽADOVO OSTRÍ, VIANOČNÝ ŠKRIATOK), teda jemne nadštandardný kúsok s neuveriteľne trápnymi (u Ferrella je to schválne) kreáciami, šokujúco hysterickými hereckými výkonmi a neuveriteľnými kydami v každej minúte (skutočne sa dá niekedy v živote zabudnúť na trojminútový preslov o tom, ako dokáže tuniak vypátrať rodinu leva a vyvraždiť mu ju?). Will si s pávom Wahlbergom nečakane sadol a každá piata scéna je neskutočná (svokra, vybavujúca mimoriadne vulgárne sexuálne odkazy), „ostatní herci“ (SPOILER The Rock a Samuel L. Jackson majú skôr cameo SPOILER) sa tiež vydarili, hlášky sú brutálne („Chalani, dúfam, že máte radi väzenské žrádlo a pinďúrov.“) a akčné scény také dobré, až paradoxne rušia „čisté“ komediálne čaro snímky. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/komedia/417-fizli-zo-zalohy-6o-(11.11.2010)

  • xxmartinxx
    **

    Tohle je v mnoha ohledech velmi, velmi špatné. Od obsazení, přes vykrádající scénář, po opakované vtipy. Dvě hvězdy jsou milosrdenství...(29.10.2010)

  • Dever
    ***

    Otom že film obsahuje akciu, komédiu a krimi nieje pochýb, ale otom, že žiaden s týchto žánrov nieje nad priemerom, tiež nieje pochýb.(6.1.2011)

  • PinokKio
    **

    Benga v záloze je dost praštěná komedie. Ty ve stylu Zoolandera mám extra rád, takže se bylo nač těšit. Ovšem tady to vůbec nefunguje. Všichni jsou vyšinutí a děj je více než chaotický. Pár výborných momentů se určitě našlo (většina akce, fotoscéna v hospodě, ..), dokonce se to obešlo i bez vyměšovacího humoru, přesto jsem celou dobu na film nechápavě koukal s otevřenou pusou, co že se to tam vlastně děje a nebyl si jistý tím, jestli se smát při každém příšerném výstupu Marka Wahlberga. Dvě hvězdičky, možná dva a půl.(27.11.2010)

  • Shadwell
    ****

    Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego).(23.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace