Reklama

Reklama

Dredd

  • Velká Británie Dredd
Trailer 1

Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 191)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Shrnuto - On správná hláškující fašistická svině (BTW opravdu nesundá helmu), Ona dosti pohledná s taky docela dobrými hláškami (typová podobnost s Jennou Haze rozhodně není na škodu;)), hlavní záporačka správná odporná psychopatka, spousta barviček (jde tam přece jen o drogy, že), a hlavně spousta starého dobrého ultranásilí;) Vynikající nikam neodbočující žánrovka jdoucí si s trochou toho správně Dreddovsky černého humoru za svým. S ohledem na stopáž výtečná jednohubka, které vévodí nepochybně maskérsky dotvořená brada Karla Urbana (tak dolů stažené koutky jako má po většinu filmu by vyžadovaly buď těžkou mrtvici nebo neméně těžký reverzní lifting), kterému jen tak BTW tahle helma sluší víc než lidsko-elfský gay hybrid s chocholem z kobylího ocasu... Jede to jako namydlené ve svém úzce vymezeném prostoru tak hladce, že si ani moc nestihnete říkat, jaký je ten Dredd ultrafrajer, že mu třeba stačí zašít si průstřel jen z jedné strany;) Jako žánrové cvičení rozhodně parádní, a jeden z filmů, které je rozhodně potřeba vidět v co největším rozlišení (v kinech to prý opravdu ale opravdu nikdy v českých zemích neuvidíme). 80%, i když je to možná přece jen trošku nadsazené (ňadra Olivie Thirlby by vynesla plnou osmdesátku;)). ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Dredd .. bezcitnej chladnej suchar, kterej to s kvérem umí natolik, že si může dovolit procházku až do dvoustýho patra a ani se při tom moc nezadejchá .. a když už ho něco zabolí, tak s ním nahoru valí trošku magor kámoška, co vám s radostí vleze až do hlavy a udělá tam pořádnej maglajz. A proč tahle tůra v plné polní? V tom nejlepším apartmá úplně nahoře totiž číhá cíl cesty a to neskutečná mrcha jménem Ma-Ma, spousta hajzlíků, co nemají úctu k zákona a občas i nějaké to zpomalené vnímání. Hoďka a půl filmového (drogového) opojení. Já chci ještě .. ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tenhle kousek je pro mne dost rozporuplný. Ovlivněn pochvalnými řečmi a komentáři čekal jsem asi o dost více. Na druhou stranu, úplně špatné to není. Pokud se akčním filmům vytýká přímočarost a bezmyšlenkovitost, DREDD v tomto směru je nekorunovaným králem!! To už bylo i na mne moc. Ano, nevadí mi, když režisér zavře do mrakodrapu dva akčního hrdiny a tisíc nepřátel a nechá je likvidovat jak na běžícím páse....to je pro mne v pohodě, pokud je to dobře zpracováno ( The Raid ... ). Ovšem tady ani ty přestřelky nebyly nic moc super na dnešní dobu, hlášky taky ne ve srovnáním s akčními kulty 80.tek (Willice, Arnie, ...) a krvavé to taky zas tak extrémně nebylo ... Bylo to moc pěkně barevné a mělo to fajn kameru. Ale ten akční potenciál byl prostě slabší, i v dnešní době je řada povedenějších kousků ... Ale jako v pohodě, líbilo. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Alex Garland | Hudba: ? | Produkcia: Alex Garland, Andrew MacDonald, Allon Reich | Distribúcia: Lionsgate | Štúdio: DNA Films, IM Global, Reliance BIG Entertainment | Rozpočet: 45 miliónov $ | Tržby: 40,868,994 $ || Tu prichádza moment, keĎ si musíme položiť otázku, nakoľko bola vlastne pôvodná filmová verzia so Stallonem zlá. Každý to vidí inak, no u mňa je to jasné: 2012-ka sa na pôvodnú 95-ku ani zĎaleka nechytá. Tá mala na svoju dobu neuveriteľne prepracované exteriéry, viacvrstvový dej, slušné obsadnie a samozrejme tomu odpovedajúci rozpočet. To jediné, včom je nový Dredd lepší, je vizuálna novodobosť a experimentálnosť s formou samotnou, hlavne cez ultraspomalenia. Je to ale k ničomu, keĎ sú mi postavy ukradnuté, pretože o nich nič neviem a ani v priebehu sa nič nedozviem, nehovoriac o tom, že vonkajší svet vidíme pár sekúnd - všetko ostatné sa totiž odohraje v monolitickom paneláku. Urban si síce ksycht Stalloneho nacvičil pred zrkadlom veľmi poctivo, vzľadom k tomu, že si masku za celú metráž nedá dole, je herecky odzbrojený - a nedysponuje ani s potrebným basovým hlasovým fondom, aby to uhral frekvenčným hlasovým herectvom, ako Hardy Baina. Takto je to len priemerná jednohubka - so zavretými očami. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dredd není jenom vynikající akční film. Je to hlavně důmyslné pojednání o povaze filmových kamer. Vizuál tu ostatně obstaral člověk, co má doma Oscara za Milionáře z chatrče. Stěžejní otázka, kterou Dredd pokládá a rozvíjí, zní následovně: je víc časosběrný záznam, nebo vysokorychlostní? Jinak řečeno, jsou dražší a cennější kamery, které zvládají časosběrnou metodou během několika vteřin promítnout západ slunce, nebo kamery, které dokáží vysokorychlostním záznamem zachytit například kulku tříštící sklo? Dražší a cennější jsou samozřejmě ty druhé, protože zatímco většinu kamer lze bez problémů využít k časosběrnému snímání, vysokorychlostní záznam zvládnou pouze k tomu účelu vyrobené speciální kamery. Vysokorychlostní záznam je prostě něco víc, něco speciálního. Ve filmu se to odráží dvojím způsobem. Jednak se tu proti sobě kladou extrémně zpomalený drogový rauše točený vysokorychlnstí kamerou Phantom Flex a na druhý straně záběry nemilosrdné aglomerace Megacity 1 ve velkých celcích připomínající časosběr staveb. A není vůbec pochyb o tom, co je lepší, protože drogový stavy, během nichž mozek vnímá čas, jako kdyby plynul 1% běžné rychlosti, představují takový ostrůvek radosti uprostřed všeho toho dystopického zmatku opředeného ke všemu X-ratingem. Příznačné je i to, jak šiřitelka této drogy, záporačka Ma-Ma, velmi pomalu mrká. Za druhé proti sobě film staví oba dva hrdiny: subjektivní pocity a psychické schopnosti mutantky a nekompromisnost a násilnost Dredda. Opět není pochyb o tom, komu z nich se nadržuje, protože Dredd je de facto antihrdina a fašoun, co vidí vše černobíle, zatímco Olivia Thirlby díky svým mutantským dovednostem spatřuje mezi jeho černou a bílou skrytou šedou sféru. Dokonce symbolicky ztratí zbraň potvrzujíc tím svou nenásilnost. Celý film lze tudíž chápat jako oslavu vysokorychlostních kamer, které nám dokáží zprostředkovat subjektivní pocity zpomaleným časem, ať už v podobě drog nebo psychických dovednostní mutantky. Proti tomu se pak kladou objektivní fakta, která obvykle zobrazují časosběrné kamery zrychleným časem, zde v podobně dystopické aglomerace Mega-City One nebo samotného neobvykle hubeného a rychlého Dredda, v jehož případě jsou malinko zrychlované třeba bitky. Film obsahuje i takové vychytávky, jako že nejprve zobrazí pád jednoho ze tří zavražděných zpomaleně z jeho subjektivní perspektivy, načež při objektivním vyšetřování je jeho pád zobrazen znova zrychleně. Tudíž namísto toho, aby se tu zpomalovačky a zrychlovačky střídaly nazdařbůh jako třeba v Bekmambetově Abrahamu Lincolnovi nebo v pátém Resident Evilu: Retribution, pracuje se tu s tím velmi systematicky a promyšleně. Jinak to ani nejde, protože zatímco vysokorychlostní záznam v sobě má něco velmi subjektivního, časosběrnému snímání je vlastnější objektivní zachycení reality. A tak jako je subjektivita (osobní nazírání, pohled, zaujetí) více než neurčitá a lhostejná objektivita, jsou i vysokorychlostní kamery schopné exponovat stovky a tisíce okének za vteřinu dražší a cennější než ty časosběrné. () (méně) (více)

Galerie (188)

Zajímavosti (38)

  • Tržby ze severoamerických kin činily 13,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 41 milionů. (NIRO)
  • Těsně před odjezdem Dredda (Karl Urban) a Anderson (Olivia Thirlby) do Peach Trees můžete na obrazovce počítače spatřit všechny zločiny probíhající v Mega City 1. Na jedné z obrazovek vidíme zločin, který byl přidělen soudkyni Hershey, což je jedna z hlavních postav původního komiksu "Soudce Dredd". (HellFire)

Související novinky

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

Co dalšího chystá režisér Warcraftu?

16.07.2018

Duncan Jones (Warcraft, Zdrojový kód) má zkušenosti jak s malými indie projekty, tak i velkými studiovými blockbustery. Jeho nový film by pak měl být mixem obojího, jedná se totiž o adaptaci herní a… (více)

Natalie Portman čeká Anihilace

Natalie Portman čeká Anihilace

05.08.2017

Alexe Garlanda vždycky zajímala nevyzpytatelná budoucnost. Jeho scenáristické portfolio zahrnuje 28 dní poté, Sunshine, Neopouštěj mě a Dredda, tři roky zpátky se pak odhodlal i k režii a nadělil nám… (více)

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

Soudce Dredd dostane vlastní seriál

11.05.2017

Pokud ještě pořád doufáte, že se Dredd z roku 2012 dočká pokračování, můžete to oficiálně vzdát. Produkční firmy IM Global a Rebellion totiž postavu přesouvají do televize, kde se drsný soudce z 22.… (více)

Dočkáme se pokračování Dredda?

Dočkáme se pokračování Dredda?

05.04.2014

Předloňská akční comicsovka Dredd bolestivě propadla. Podobně jako letošní Robocop ale dokázala vydařeně oživit sporadicky debatujícího drsňáka, který s velkým kvérem zjednává pořádek v… (více)

Reklama

Reklama