Režie:
Steve AntinScénář:
Steve AntinKamera:
Bojan BazelliHudba:
Christophe BeckHrají:
Christina Aguilera, Cher, Eric Dane, Cam Gigandet, Julianne Hough, Alan Cumming, Peter Gallagher, Kristen Bell, Stanley Tucci, Dianna Agron, Glynn Turman (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ali opouští rodnou Iowu a míří přímo do L.A., aby si splnila svůj sen a stala se zpěvačkou a tanečnicí. Hned první den narazí na noční podnik Varieté, který řídí vysloužilá kabaretní zpěvačka Tess se svým kamarádem a krejčím Seanem. Podnik má své dny slávy dávno za sebou a Tess bojuje o to, aby chátrající divadlo udržela při životě. Ali se do tohoto místa hned zamiluje a za podpory číšníka Jacka se v něm snaží prorazit. Tess je k jejímu snažení vrcholně skeptická. Ali nezbývá než vzít do ruky podnos a v roli servírky čekat na svou příležitost a bojovat o své místo na jevišti. Události však naberou rychlý spád, když její silný hlas způsobí, že se z ní nakonec stane hvězda, jakou vždycky chtěla být. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (406)
A já si myslím, že všechny ty kritiky od "kritiků" nejsou pravdivé. Christina Aguilera, že neumí hrát, to v skutku neumí, ona nehrála, ona prostě vypadala přirozeně, takže jsem jí tu roli věřila. Že všechno kromě písní nudí, nenudí víc než všechny romantické filmy. Některá vystoupení byla velkolepá, některá za nimi slabě pokulhávala, nemám Christinu jako zpěvačku ráda, ale musí se přiznat, že má dobrý hlas a přezpívá i Cher. Takže stručně a jasně, mě se to líbilo, rozhodně bych to doporučila. Sice poněkud pohádkové ukončení, i začátek, ale 4* a btw. promiňte, ale srovnání s Nine? Seriously? U Nine jsem se nenudila asi tak úvodních dvacet minut, pak jsem jen doufala, že to sakra už bude konec, a vystoupení mě tam pohltilo jen jedno (to od Fergie), tohle bylo asi o 100% lepší ve všech směrech. ()
Christina patřila v době natáčení k jedné z princezen světového popu a nutno dodat, že oprávněně. Bohužel její hudební styl mě ani v nejmenším neoslovuje a její choreografie jen z malé části - vlastně z té, která snaživě napodobuje taneční výstupy z legendárních muzikálových filmů Boba Fosseho resp. z novějších úspěšných muzikálů typu Chicago. Co ve Varieté skutečně funguje, je dekadentní atmosféra spoře oděných ženských těl, flitrů, korzetů a šminek. Za tu konec konců snímek obdrží jednu hvězdičku. Ostatní je totiž špatně. Od muzikálů se obvykle nečeká zásadní příběh se složitě strukturovanou zápletkou, ale co předvedl Steve Antin v pozici scénáristy, je na pár facek, protože to uráží inteligenci průměrného diváka. Zároveň se nemůže za úspěšný považovat muzikál, ze kterého si neodnesete ani jedinou chytlavou melodii nebo text. Z Aguillery se herečka nikdy nestane a Cher sice už má po herecké stránce něco za sebou, ale jestli je pro ni něco typické, pak je to taková ta buldočí zarputilost, s jakou se pokouší v téhle branži za každou cenu udržet. Obě dvě dámy by se měly mnohem spíš držet pěveckého řemesla. Zbytek herecké party je zcela zapomenutelný, nevýrazný a celkově jde o film, který ve svém žánru okupuje dost nízkou příčku. Celkový dojem: 25 %. ()
Varieté je vlastně hrozně hloupoučký film. Je tak jednoduchý, až to hraničí. Upřímně nechápu, jak se na takovou látku lákají hudební superhvězdy typu Cher a Aquilera. Těžko větou: „Poslyšte, holky, mám tu příběh blondýny z nějaký vesnický díry, co přijde do velkýho města, uvrtá se v jednom klubu, kterej se utápí v dluzích, všechny přesvědčí o talentu, klubu pomůže a všichni sou spokojený. Super, ne? Tohle diváci ještě neviděli!“ A o nic jiného ve filmu skutečně nejde. Tvůrci mají jediné štěstí, že atmosféra klubu pracuje na plné obrátky a že se pro hlavní role povedlo urvat jedny z nejlepších zpěvaček současnosti, které navíc umí i hrát. Právě díky nim nakonec fungují i lacinější momenty, neboť jim je takzvaně. „sežerete i s navijákem“. ()
Minulý rok to byl Nine, letos je to Burlesque, který vyhrává (dodatečně) titul o nejvíc sexy film roku. A právem. Od tohohle muzikálu jsem moc nečekal, jednou jsem viděl trailer a řekl jsem si, že to nevypadá špatně, ale taky to nebyla žádná pecka, na kterou bych se fakt těšil. Nicméně po zhlédnutí tohoto muzikálu musím říct, že jsem se tak trochu spletl. Ono to nejen že "nevypadá špatně", ono to je opravdu dost slušné! Ano, má to sice své hranice (originalitu byste zde těžko hledali, stejně jako nějakou hlubší motivaci postavy Christiny Aguilery, proč že vlastně chce tak moc tančit), ale jinak nemám výtek. A to já, jako chlap, jsem to měl s tímhle filmem těžké. A proč? Nevěděl jsem, kam dřív s očima. Jestli se mám spíše zaměřit na Christinu, či na sexy Kirsten, nebo na dalších asi deset spoře oděných sexy tanečnic. Prostě, opravdu je na co se dívat. No a Cher… plakáty k filmu sice praví "potřebujete legendu, aby vznikla hvězda", ale já říkám, "potřebujete Aguileru, abyste pochopili, že Cher je stále paní zpěvačka" (a tímhle nechci naznačit, že by Christina nějak zaostávala, ale když zpívala ona a pak nastoupila Cher, rozdíl by přímo hmatatelný). Takže jsem rád, že Burlesque není tak špatný film, jaký byste očekávali podle některých zdejších komentářů. Já jsem spokojený a dávám tomuto filmu čistých 80 %. ()
Muzikálů je málo a vzhledem k tomu, že jsem při sledování měla sto chutí jít vytancovat si kopýtka a vyzpívat si hlasivky... Budu nadržovat 5*. Navíc... Christina by přiměla i mě, abych se do ní zamilovala. :-) Burlesque není nejlepší, co jsem kdy viděla, ale rozhodně ve mně vyvolal radostnou náladu a to se cení. ()
Galerie (89)
Photo © Screen Gems
Zajímavosti (21)
- Ve snímku byla použita více než tunu vážící křišťálová opona, složená z osmdesáti tisíc křišťálů od Swarovského. (Taninaca)
- Píseň "You Haven't Seen The Last Of Me" od Diane Warren byla v roce 2011 oceněna Zlatým Gobém. Skladba však nebyla nominována na Oscara, což Cher komentovala slovy, že by píseň by si nominaci vysloužila jen v případě, kdyby ji nezpívala ona. (Exos)
- Ve scéně, kdy se Ali (Christina Aguilera) poprvé objeví s krátkými vlasy, je možné všimnout si pihy pod okem na pravé tváři. Hned v dalším záběru je ale piha na straně levé. (Dlee)
Reklama