poster

Američan

  • USA

    The American

  • Slovensko

    Američan

Krimi / Drama / Thriller

USA / Velká Británie, 2010, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    ***

    Komu lze film doporučit? Tedy všem těm, kteří mají rádi takovou tu poetickou náladu ze starších francouzských či italských krimi snímků. Nebudete-li ovšem čekat nějaké zázraky, neměl by vás zklamat film. Možná ten konec mohl být zajímavější, ale i tak to nebylo zas až tak špatný. I když upřímně řečeno, největší pozornost na sebe strhává krásné městečko Castel del Monte a jeho nádherná renesanční architektura umístěná pod vrcholky hor.(1.1.2012)

  • castor
    ****

    Ani nevím, jestli mě to takhle uspokojilo. Asi jo. Rád jsem sledoval šarmantního George Clooneyho skládat zbraně, nechal jsem se kolébat pohledem na oči Violante Placido, na italské lokace a líbilo se mi, že se tu nikdo za ničím dvakrát moc nehoní. Clooney má svou kariéru pevně v rukou. Nesází jen na tutovky a tu a tam se vytasí s nějakým stylovým uměleckým kouskem. Hodně ujíždí na své image chlapíka s totálním charismatem a inteligencí. Role tichého a věčně zadumaného zabijáka je pro něj tudíž jako stvořená. Dočasný azyl najde v malé italské vesničce, kde rozmlouvá s knězem a začne se sbližovat s prostitutkou Clarou.. Sedmdesátá léta se holt derou na povrch a nechtějí říct své poslední slovo. Což je jenom dobře. Jako celek to ale pohromadě nedrží. Z plátna je sice cítit, že režisér Anton Corbijn je renomovaný fotograf, snímek nicméně netepe vlastním životem, chybí mu skutečné emoce i vnitřní náboj. A potřeboval by se opřít také o zodpovědnější scénáristickou práci. Mně přesto i to, co Corbijn s Clooneym na plátně/za ním předvedli, asi tentokráte stačilo. Úsporná, zrající záležitost..(9.2.2011)

  • Pethushka
    ****

    Amerika se zase jednou snažila být "evropská". Jelikož se může opřít o kouzlo Itálie, tak to nedopadlo úplně zle. Na mně byl film ale až moc melancholický. Jasné je, že tenhle film je spíše o vkusu a uvítají ho spíše o trochu starší generace. Je to 3,5*(23.4.2011)

  • Shushika
    ****

    A v čem je to art? Tím, že to má pomalé tempo, dlouhé záběry, noční scény v uličkách hýří barvami předpeklí a Clooney je od začátku rámován do obdelníkových kompozic? U tvůrců, kteří nepracují jako Corbijn, by to tak bylo taky, jen bychom si toho při větší dynamice možná ani nevšimli (o to víc by o tom kecali v bonusových matreiálech). Tenhle fotografický přístup je spíš otázka chutí, než zápor. P.S. Zajímalo by mě, jak by jako nájemná vražedkyně válela Gaislerka.(15.1.2011)

  • gudaulin
    ****

    Neřekl bych, že jde o zásadní film dnešní doby, ale vzhledem k hodně rozdílnému hodnocení uživatelů je to jasná známka toho, že u určité části fanoušků vzniká poptávka po návratu filmového stylu 70. let, který obsahoval významný proud tvorby experimentující s obsahem, založený nikoliv na ději, ale na atmosféře, herectví, symbolech a náznacích. Američan připomíná artové thrillery francouzské nové vlny, vzpomněl jsem si při jeho sledování na Godardův snímek U konce s dechem, kde se taky vyskytovali hrdinové bez minulosti a u kterých divák jasně cítil, že nemají ani budoucnost. Příznivce dynamické akce a nabitého děje Američan určitě neuspokojí, ale ty, kteří si chtějí vychutnat hru s režisérem a špičkové herectví, mohou být spokojení. Osobně mě přece jen zklamal scénář, čekal jsem víc vybroušenějších a zásadnějších dialogů, např. mezi Jackem a jeho psychologickým protipólem místním knězem nebo mezi Jackem a jeho nástupkyní Mathildou. Taky milostná story mezi nájemným vrahem a místní prostitutkou je trošku laciná. Celkový dojem: 75 %.(9.3.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace