Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozvedená Meg Altmanová a její dvanáctiletá dcera Sarah se nastěhují do luxusního newyorského domu, jehož zvláštností je tajná místnost, kterou si nechal vybudovat jako nedobytný úkryt předchozí majitel. Hned první noc vnikne střechou do domu černoch Burnham a vpustí do domu komplice Juniora, jenž si neplánovaně přivedl posilu, ozbrojeného Raoula. Meg se náhodou probudí a zjistí, že v domě jsou lupiči. Podaří se jí vzbudit dceru a zavřít se s ní v úkrytu dřív, než je lupiči chytí. Netuší, že to, co chtějí, je ukryto právě v nedobytné místnosti. Lupiči začnou hledat způsob, jak se dostat dovnitř. Zatímco se Burnham dohaduje s komplici, Meg se odváží opustit úkryt, vydá se do ložnice pro mobil. V úkrytu však není signál. Meg se podaří napojit na pevnou linku, policie má však obsazeno, a tak jediný, komu se jí podaří zavolat, je bývalý manžel. Sarah se udělá špatně. Je diabetička a léky zůstaly venku. Meg marně hledá v zásobách cukr. Situace se vyhrocuje i venku. Junior se pohádá s Raoulem, který ho chladnokrevně zastřelí. Když se náhle ve dveřích objeví Megin manžel Stephen, Raoul ho zmlátí, a pak vyhrožuje Meg, že ho zabije, pokud neotevře. Sarah dostane záchvat a Meg se vydá ven pro inzulínovou injekci. Burnham s Raoulem se konečně dostanou do úkrytu. Meg zůstane venku a souhlasí, že nezavolá policii, pokud lupiči dají její dceři okamžitě injekci. Zatímco Burnham se věnuje otevírání sejfu, oba sledují na monitoru Meg, jak se snaží přesvědčit policii, že vše je v pořádku. Potom se začne připravovat k boji. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (763)

petaspur 

všechny recenze uživatele

Matka s dcerou se dobrovolně zavřou do nedobytné ocelové krabičky. Tři neočekávaní návštěvníci by si zase rádi udělali exkurzi po tomto úkrytu a vybrali ze sejfu finance po předchozím majiteli domu dříve, než budou v dědickém řízení přiřknuty někomu jinému. Kluci prostě chtějí dovnitř, holky chtějí nepoškozené ven, napětí se mísí s náhodami, logickými nesmysly a lehce předvídatelnými scénami, což nezakryje ani Fincherova kamerová onanie. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Strašáci bez psychologické předehry (k Peckinpahovu filmu v jednu chvíli odkazuje ikonický záběr rozbitých brýlí). A vlastně bez psychologie vůbec. Čistý, přímočarý high concept thriller hitchcockovského střihu (tzn. do sebe uzavřený mikrosvět, napětí nadřazené věrohodnosti, větší význam přikládaný tomu, že se bojíme než tomu, o koho/co se bojíme) pro pár herců a jeden barák, jehož "osobnosti" scenárista, kameraman a vedoucí výpravy věnovali nejvíce péče. Kvůli špičkové kameře a zvukovému designu si Úkryt rád zopakuji, ne již tak kvůli postavám, což je škoda, protože právě Fincher s Koeppem rozhodně mají na to, aby stvořili moderní thrillerovou klasiku. 75% Zajímavé komentáře: zputnik, Legas, Jordan, silent cut, Macik ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No tak samozřejmě, kvalit snímku Seven to nedosahuje, ale nadprůměrnost si to drží po celou dobu. Skvělá atmosféra, slušné herecké výkony, perfektní kamera a dobrá hudba. Tajně jsem doufal, že budu moct ohodnotit dílo plným počtem a také tomu mnohé nasvědčovalo, ale v tom mi bohužel brání odfláknutý konec. Takže bych to viděl na slušné 4*; milovníkům thrillerů jako jsem já vřele doporučuju. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

V obecném měřítku je Panic Room výborný thriller. Ovšem vzhledem k tvůrčímu ansáblu jde přeci jen o mírné zklamání, neb všechny hlavní hvězdy večera odvádějí na své poměry "pouze" standartní výkony. Fincher tentokrát sbírá body výhradně za všechy ty kamerové nájezdy a průlety a scénarista David Koepp opět přichází s již omšelými kličkami v ději, kterým sem tam okatě schází logika. Film je to i tak velice dobrý, byť se na poličce vedle svých bratříčků, jako jsou Klub rváčů nebo Sedm, bude trochu ztrácet. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Už jen Jodie je zárukou kvality, natož když je tam ještě Forest a režíruje to Fincher. To už prostě musí dopadnout dobře, i kdyby trakače padaly. Jen občas mi to přišlo trošku jednoduchý, postavy jen dělali to, co jsme od nich očekávali. Ne že by nehráli dobře, ale například Foresta mám zažitýho jako dobráka. A to byl i tady. Jodie je zase obvykle žena skvěle zvládající vypjaté situace. I tady se jí to dařilo. A Jareda jsem viděl kdysi v Zázračném běžci a mám ho zažitýho jako chlapíka, co se nevzdává za žádnou cenu. A občas mi tam některý scény nebo činy přišly jen jako čistě účelový (viz úplně poslední scéna o výběru nového bydlení nebo scéna, kdy maskovanej polda chce po Forestovi, aby mu ukázal dlaně). Celkově ale je to zajímavá atmosférická výše, která sice není ani nejlepším filmem Jodie, Foresta, Jareda nebo Finchera, rozhodně jim ale v kariéře nedělá ostudu ()

Galerie (106)

Zajímavosti (20)

  • Přeobsazená Nicole Kidman si nakonec ve filmu přeci jen zahrála - avšak jen hlasem – propůjčila jej Stephenově (Patrick Bauchau) přítelkyni v telefonu. (Kulmon)
  • Ve scéně, kdy postavy večeří pizzu, je před Sarou (Kristen Stewart) plechovka coly a nalitá sklenička. V záběru z jiného úhlu je ale ve skleničce víc coly a sklenička je před plechovkou. V dalším záběru se rekvizity vracejí na původní místa. (Terva)
  • Ve své domovině film utržil 96,4 milionu amerických dolarů, celosvětově 197,1 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama