poster

Svět za sto let

  • Velká Británie

    Things to Come

Sci-Fi

Velká Británie, 1936, 100 min

Předloha:

H.G. Wells (kniha)

Scénář:

H.G. Wells

Kostýmy:

René Hubert
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ***

    S přihlédnutím k roku vzniku jde o obdivuhodné dílo. Jenže mu chybí příběh. Je to jako kdyby Spielberg v Minority Report natočil jenom to všechno úžasné pozadí a nezařadil do něj lidi. Nemluvím teď o celém filmu, ale o jeho dost dlouhých (a vizuálně nejzajímavějších) pasážích, kde si autor v okouzlení vzdálenou budoucností dovolil nám ji servírovat samostatně. A mezi to šoupnul konverzačku ve studiových kulisách. Propojit to, mohl to být skvělý film. Jako nejzastaralejší užitý postup mi ale přišly pasáže, kdy nám během jedné minuty střihli třikrát tentýž záběr. Test paměti? Sotva.(10.9.2010)

  • Hejtmy
    **

    {102/1001} Nuda, nuda, nuda. Nerad bych tady šermoval tím, že film je přes 70 let starej, a proto i když se mi nelíbil tak je vlastně dobrej. Tady vůbec nejde o efekty, spíš jde o to jak naivně a pateticky je film natočenej. Jak se na jednu stranu všechno zveličuje a přitom žádná myšlenka není dotažená. Film je strašně neucelenej, jednotlivý scény na sebe vůbec nenavazujou, je to prostě hroznej guláš. Když už nějakej sci-fi dědeček, tak jedině Metropolis. 40%(22.1.2010)

  • T2
    ****

    Rozpočet £300,000Vizionársky a trikovo famózne podané dielko, hlavne tie triky na tú dobu vyrážajú dych, fakt sila. /80%/(8.9.2010)

  • Snorlax
    ****

    Výborné protiválečné drama, které zřejmě značně inspirovalo Maca Friče pro jeho film Lidé na kře. Některé projevy působí po letech značně pateticky, což je vlastně jediná věc, kterou bych snímku vytknula. Musím obdivovat nápady tehdejších futurologů, kteří si evidentně spolupráci na tomto filmu hodně užili.(29.6.2014)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Megalomanské dielo s iniciatívou slušnosti a riešenia problematických vízií sveta základnými hodnotami mieru a čestnosti. Vizuálni architekti a technickí štáb tvorcov odviedli bravúrnu úlohu. To bez debaty. Ale keď sa bavíme ohľadom príbehovej kostry rozprávania a jej umelo našróbovanom syndróme nervozity a zápasenia o lepšie zajtrajšky, som sklamaný. Veď predsa hlavným kladom dystopických a vizionárskych sci-fí-čiek je vždy ukazovanie a nie moralizovanie za každú cenu - viď Metropolis, Blade Runner, ale aj 12 Opíc. Zároveň, keby ju postavím do úrovne pokojnejšieho Deň, keď sa zastavila Zem (1951), konštatujem ďalší zlyhávajúci prvok - plytkosť a nedotiahnutosť prerozprávanej linky posolstiev naprieč tématickej vážnosti. Tým pádom ma vzletné reči a lacnejšia excentrickosť scenára (keď to Wells takto napísal aj v knižnej predlohe, nemám o ňu záujem) nechávajú chladným. Škoda, lebo záverečná fáza 100 rokov PRED súčasnosť vzniku snímky, datujúca rok 2036 je očným orgazmom.(5.10.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace