Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Životopisný snímek zachycující příběh velmistra Yip Mana (Tony Leung Chiu Wai) především v období kolem 2. světové války. Nezaměřuje se však pouze na hlavního hrdinu, ale věnuje se i dalším velmistrům kung-fu té doby, vztahům a konfliktům mezi nimi. Ačkoliv se nejedná o akční film, je v něm poměrně velké množství soubojů prezentujících jak styl jung-čchun, tak i jiné styly kung-fu. (Tamten)

(více)

Recenze (147)

POMO 

všechny recenze uživatele

Nečakajte dobrodružný eye-candy výpravný epos, akým bolo Woo-ove Krvavé pobrežie. Postavy tu rozprávajú šifrovane a o politických súvislostiach, ktorým normálny divák nemôže rozumieť. Snímka skáče po historických obdobiach, vymieňa postavy okolo ústrednej dvojice, a precítenie drámy kohokoľvek či pochopenie zmyslu jeho cesty je iba pre pozvaných (medzi ktorými nie som). Zlatý Tiger a drak, kde sme mali tri postavy, ciltivú drobnokresbu ich vzťahov, pomalé, poetické rozprávanie a to neodolateľné, exotické kúzlo ďalekého východu. Veľmajster je úplne o inom. Hudba ale ako vždy u Kar-waia výborná (v závere potešila variáciou Morriconeho motívu z Vtedy v Amerike) a bojové scény slušné. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Výlučně pro šikmo-oko-kung-fu-fily. Pro člověka, který nesouzní s východní kulturou a netíhne k filmové lyrice, je to ukrutná nuda, a to i přestože má film krásně nasnímané bojové scény. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $6,594,959Tržby Celosvetovo $64,076,736║ Z celovečerných filmov smerovali veľké očakávania k pokračovaniu z už bohatej dlhoročnej série Ip Man(Yip Man), a tak sme sa dočkali nového dielu s názvom Veľmajster(The Grandmaster, 2013) ale tento dieľ skôr zbudzovali rozpačité dojmi. Akcia od overeného choreografa Woo-ping Yuen-a, priniesla troška príbehové oživenie aj keď pripomenula dosť dážďovú bitku Neo vs. Agent Smith z filmu Matrix Revolutions. Väčšie problémy robil samotný poeticky prezentovaný príbeh, do ktorého sa je ťažko vžiť, aj keď tu snaživo hrajú významný herci ako Tony Leung a sympatická Zhang Ziyi. Poteší že vizuálne pekné nesnímané obrázky miestami dopĺňa hudba od Petra Hapku zloženej pre Tisícročnú včelu. /videl v kine: 45%/ (videl na festivale Art Film Fest 2013) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

(spoilery) Esence Kar-wai Wonga... Ve Velmistrovi je cítit snad vše, co je pro tohoto filmového básníka tak typické. Osobně zde především cítím Fa yeung nin wa, protože ten důraz na osudovou lásku dvou mistrů bojových umění je naprosto dominantní. Většina akčních scén je tak vlastně zbytečná (někdy naprosto samoúčelná - bitvy v dešti) a příběh se i v závěru scvrkává do romantické poezie o dvou a hraje na velmi citlivou notu. A právě zde musím říct, že posledních 15 minut je opravdu depresivně dojemných. Nic to bohužel nebere na tom, že tenhle film je z půlky neskutečná hra na efekt a obsahuje obrovské procento naaranžovaných scén (v tomhle ohledu jde snad ve vizuální stránce dál než Hrdina) bez větší hloubky. Jako příklad bych uvedl scénu boje na vlakovém nádraží, kde se hrdinové setkají (v každé záběru jinak rychle padající vločky a různé množství) a následuje souboj, při kterém vlak projíždí snad pět minut (zavzpomínal jsem na runway z F&F6:)). Mezi filmy o velkém slavném mistrovi je tento možná komplexní a nejvíce umělecký, ale současně háže na Yip mana poměrně dost nečestných věcí (opuštění manželky?). Budiž přáno každému národu mít svého hrdinu, ať je jakýkoliv. A teď si jdu o něm něco přečíst... PS: O kom že to bylo? To nebylo o všech těch mistrech, ale jen o jednom? Aha... tohle se mělo jmenovat Grandmasters, protože příběh se snaží být dost široký, i bez hlubších důvodů (břitva). PS: aby někdo nepřišel k pocitu, že KWW nemám rád, není to pravda, jeho tvorba bere dech, ale mají jeho krásné obrazy, scény padající vody a pohledy na kouřícího Tony Leunga, hlubší význam...? ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Filmova basen zdaleka nielen o bojovych umeniach v nenapodobnitelnom Wongovom style zachytavania nezachytitelnych, prchavych okamihoch pritomnosti, ktore ako padajuce kvapky sa stavaju nasledne uz minulostou a tym aj objektom melancholickej nostalgie. Tuto odzbrojujuco krehku, omamnu a ocarujuco krasnu audiovizulanu poeziu si velmi rad niekedy precitam v jej nezostrihanej, 4hod. podobe. _____PS1: Bojova sekvencia na vlakovom nadrazi mi brala dych a vhanala slzy do tvare zaroven. ____PS2: Kapitola sama o sebe je hudba, ak sa Vam budu niektore hudobne motivy zdat povedome, bude to mozno aj preto, ze poznate hudbu z Leoneho Once Upon a Time in America (Deborah' s theme) a dokonca aj Hapkovu melodiu z Jakubiskovej Tisicrocnej vcely.____PS3: Na zaciatku zaverecnych titulkoch neodchadzajte, po par sekundach totiz nasleduje cca este minutova sekvencia (pozn. posledne PS plati iba pre international verziu, v cinskej verzii som tuto sekvenciu v zaverecnych titulkoch nevidel). (EFM 2013) ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Melodramatický pokus o poetické zprostředkování filozofie kung-fu na ploše nežánrového a artového filmu o posledních velmistrech, kde se po celou stopáž bolestivě bije přístup "nad šálkem čaje si filosoficky podiskutujeme" s akčním "nejefektnější neefektivní bitky široko daleko vyšperkované hollywoodskými nesmysly typu nekonečné vlakové soupravy". V obou polohách to mohlo samostatně skvěle fungovat, ale takto dohromady to funguje asi tak stejně jako film Terrence Malicka říznutý bayovskou akcí. Jediná soubojová scéna, která do nastoleného přemýšlivého kursu zapadne, je ta "uzmi mi/si koláček". ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Artová akční paráda! Je škoda, že film má až 130 minut, má pomalé tempo a pro mě celkem nezáživný děj, ale vizuál a souboje jsou absolutně dechberoucí a bezchybné. Neuvěřitelná kamera, překrásné prostředí, perfektní zachycení detailů, nevídaná choreografie, no po formální stránce absolutní špička v žánru, obsahově mě to však celkem minulo, škoda. 75% ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Nečekejte další díl Yp Mana ... Tohle je o "GRANDMASTERS". Je to o mistrech kung-fu, jejich vztazích, stylech, lásce, lásce k bojovým uměním. Yp Man zde není hlavní postava, ale jedna z hlavních. Celý film má pomalé a klidné tempo, vše dokonale vizuálně vytvořeno, velký důraz na detaily (padajícísníh, déšť, kapky, ...). Je to tak intenzivní, že ten film úplně cítíte, jakoby "žil", dýchal, úplně s člověkem splývá ... Neuvěřitelně úžasný umělecký a estetický zážitek. Souboje nejsou hlavní tahoun, ALE - fighty, když nadejde ten pravý čas a nějaký se ve filmu spustí, tak to je něco úúúchvatného!!! Člověk jako by úplně cítil vlny, vibrace a intenzitu, která z úderů a kopů vychází. Je to těžko popsatelné. Tolik zmiňovaný fight na vlakovém nádraží je asi to nejlepší, co zde uvidíte a co jsem za posledních pár let v kung-fu filmech viděl...to se musí prostě vidět. Řada fightů v dešti působí hodně "matrixovsky", jenže choreografie strká Matrix do kapsy a to, co tady ti herci/kaskadéři předvádí, to je neskutečná sada. Ty pěstní sady a výměny, šílená rychlost a kadence, použití nohou a příšerná zdrcující síla z kopanců. Scéna "Yp Man a jeho 8 kopů" ... úžasné!!! Prostě film nezklamal,je to nádhera, je to kus umění, ale je to i to klasické čínské kung-fu,na které jsme zvyklí od počátku 70.let ... ;-) 5/5 ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Už tieto komentáre k tomuto filmu nemôžem čítať. Schválne koľkým z vás došlo, že toto nie je film o Ip Manovi ale o Gong Er a Ip Man tu slúži len na ukotvenie príbehu v (reálnom) čase ? Že je to vlastne smútok za všetkým tým čo sa z času a kultúry stratí len preto, že to niekto nechce, nevie alebo nemôže naučiť iných? Dlhší komentár (hopefully) coming soon. 10/10 a jeden z najlepších filmov o kung fu. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Umělecká vizuální stránka filmu měla nejspíš sloužit pouze jako podkres a rámování "dokonalosti" osobně laděné legendě o Yip Manovi, nicméně vzhledem k rozmělněnosti příběhu a ne až tak působivé emocionální rovině se z ní spolu s bojovými scénami stává středobod diváckého zájmu. Zpomalené záběry, ve kterých vyniknou i ty nejmenší detaily letících kapiček deště berou dech, akční scény jsou také naprosto špičkové, jenže je jich málo. Pár moudrých slov způsobí uznalé pokývnutí hlavou, ale celkově děj nepřesahuje intence žánru kung-fu filmů. Rovina neuskutečněné lásky s náznaky poetiky se s opusy Hrdina a Tygr a Drak opravdu nemůže rovnat. Závěr je poněkud natahovaný, evidentně chce prohloubit citovou katarzi, jenže dle mého názoru se film dostatečně nevěnoval prožívání hlavní postavy (resp. dvou postav), a tudíž celé bolení srdíčka tolik nevyzní... 7/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Očekával bych, že režisér s pověstí Kar-wai Wonga pojme něco tak rutinního jako kung-fu souboje nějak objevně. To se nestalo a vůbec celá audiovizuální stránka je sice nádherná, ale svou standardností připomíná dvouhodinovou reklamu na adidas točenou někým velmi zručným, koho to ale velmi nezajímá. Takže na souboje se kouká velmi pěkně, na dialogy taktéž (ač jsou poměrně nezajímavé), ale nějaká hloubka nebo poetika? Ne nad rámec tradiční řemeslně zvládnuté bojovky. Nejsem nespokojený, jen jsem překvapený tím, jak obyčejný ten film je. Přirovnání sebe sama k Tenkrát v Americe je předem prohraný boj. 3 a 1/2 ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Formálně nesmírně sebeuvědomělý film, který dekonstruuje kung-fu v poezii vertikál a horizontál. Scéna souboje na nádraží je totální rozkoš. Trochu se jen obávám, že s dalšími zhlédnutími už nebude nic co nového objevovat, ale film naštěstí drží pohromadě Wongův neopakovatelný smysl pro poetické ztvárnění prostoru a času, kdy skutečně prožívat film znamená zahodit za hlavu jakékoli návyky spojené s klasickým vyprávěním a místo toho vnímat "scénu pro scénu, záběr pro záběr." O něco víc tady. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Buďto nepoznám, kdy je oheň připraven na nové polínko, nebo je tohle docela slabý film. (Shigeru Umebayashi má každopádně pořád spoustu triků v rukávu, ale nejvíc to tedy platí pro skladbu k úvodnímu souboji.) ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to perfektná akčná historická dráma od Wong Kar-Waia. Má veľmi dobrý príbeh o Ip Manovi, majstrovi bojových umení, ktorý vedie slušný život so svojou ženou a dvomi deťmi a keďže je v bojových umeniach na najvyššej úrovni, občas musí svoje schopnosti konfrontovať s inými majstrami, časom jeho život výrazne ovplyvní aj vpád japonskej armády a navyše spoznáva aj osudovú ženu, ktorá má ale tiež svoje problémy, no aj napriek odlúčeniu na seba roky nemôžu zabudnúť. Spracovanie je skutočne vynikajúce, ešte spočiatku si ma to plnohodnotne nezískalo, no za to môžu skôr moje až príliš vysoké očakávania, ktoré asi ani nebolo možné tak rýchlo naplniť, ale aspoň po informatívnej stránke sa mi to už dosť páčilo aj v tejto fázi. No po tej úvodnej dvadsaťminútovke mi už bolo jasné, že som sa nemýlil a následne ma to už úplne pohltilo. Ale netreba očakávať klasický film, v ktorom ide v prvom rade o dej, hlavného hrdinu a jeho prístup k dôležitým situáciám, toto je viac umelecky ladené, takže aj keď je tento dej veľmi zaujímavý, zaberá dlhší časový úsek a niekoľko dôležitých etáp Ip Manovho života, stále si ma získala hlavne tá atmosféra a rôzne umelecké prvky, miestami som bol tak nadšený, že každé slovo, pohľad, gesto alebo aj záber kamery boli skutočným zážitkom. Takže vôbec neprekáža, že tento film vlastne ani nemá hlavného hrdinu alebo najdôležitejší dejový prvok, celé si to tak skvelo plynie, je to správne vyvážené a tešil som sa na každú nadchádzajúcu sekvenciu. A preto by mi vôbec neprekážala hodina, alebo aj dve navyše. Jediné, čo mi tu chýbalo k dokonalosti je viac čisto umeleckých scén, Wong Kar-Wai mi vo svojej predchádzajúcej tvorbe dokázal, že stačí, aby kľudne nejaká postava pár minút hladila koňa, pričom to pre dej nemá žiadny význam, ale vie to podať takým spôsobom, že som si prial, aby sa moje nadšenie neskončilo, takže tu mi to prišlo plnohodnotne vyvážené a ja by som uvítal ešte trochu viac zatlačiť na tú umeleckú strunu, keďže viem, že režisér to zvláda dokonalo a to dokazuje aj tu. Akcie je tu dosť a je skvelá. K tomuto filmu som určite nepristupoval ako k akčnému, takže aj keby jej bolo omnoho menej, prípadne bola omnoho horšia, tak by mi to vôbec neprekážalo. Ale aj napriek iným prioritám filmu sa nadmieru vydarila. Súboje nevynikajú výraznejšie nápaditou choreografiou, skôr pôsobia tak statickejšie, kde postavy často stoja na mieste a len si vymieňajú chvaty, navyše len málokedy aj chce niekto niekomu ublížiť, ale práve tento štýl mám v tomto type filmu najradšej. A preto si ma najmenej získali práve tie dva najdynamickejšie súboje, boje proti presile v daždi, ale inak sú súboje vynikajúco, až tak lahodne natočené, užíval som si každý chvat, majú skvelú atmosféru, zaujímavé spomaľovačky a výber prostredí, či už interiérov alebo aj exteriérov, takže som veľmi spokojný. Najviac vyniká často spomínaný súboj na vlakovej stanici, ktorý je aj dosť originálne pojatý, ale mňa si najviac získal zoznamovací súboj medzi obomi najdôležitejšími postavami, ktorý mi prišiel po umeleckej stránke najhodnotnejší, všetky tie ich pohľady, dokonca ešte aj pri spoločnom páde, nádhera. Herecké obsadenie je perfektné, charizmatický Tony Leung Chiu Wai ako Ip man, po dlhšej dobe si ma konečne naplno získala aj Ziyi Zhang, vlastne mi ešte zo všetkých sadla najviac a plno výborných vedľajších postáv. Jedine hlavný záporák mi neprišiel až tak moc výrazný, ale toto nie je akčný film, takže s tým nemám najmenší problém. Réžia a technická stránka sú úžasné, Wong Kar-Wai je skutočný talent, skvelý vizuál, perfektná atmosféra, celý ten umelecký dojem, v ničom ani trochu nezaostáva. A nesklamala ma ani hudba, síce samostatne by asi moc nefungovala, ale vo filme mi sadla. The Grandmaster bol môj najočakávanejší film tohto roku, takže som sa veľmi bál sklamania, ale to našťastie neprišlo. Som skutočne nadšený, dúfam, že budem mať možnosť vidieť aj celú verziu a už sa teším na ďalšie pozretia. 90% () (méně) (více)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Škoda zničiť takú krásnu miestnosť." "Kung-fu je o presnosti. Pokiaľ sa čokoľvek rozbije, vyhrali ste." Ázijský Hollywood nespí, a opäť sa vytasil s filmom, ktorý si zachováva miestny punc, no zároveň je, hlavne po formálnej, ako aj štylistickej stránke ovplyvnený západom. A to zväčša neznačí nič dobré. Veľmajster nemá tú typickú atmosféru a "vôňu" snímok, kvôli ktorým Japonsko, Južnú Kóreu či Hong Kong sledujem. Má dobrých hercov (i keď Ziyi Zhang ma práve neokúzlila - a to ju kvôli iným filmom mám rád), výborné súboje a zaoberá sa takmer nevyčerpateľnou témou. Ale scenár je oproti Ip Manovi slušne vykastrovaný, dobová atmosféra tvorcom nič nehovorí a všetko to vyznieva akosi do prázdna. Všetko do nasilu vmestiť do jediného filmu, ubrať súbojov a miesto toho dodať viac krvi, zlámaných kostí a efektných dažďových scén okopírovaných z Matrixu je smutný pokus osloviť západné publikum a zapredať sa Hollywoodu bez ohľadu na vlastnú históriu, štýl, poetiku a ducha - teda nie žeby sa Wong nepokúšal o nejaké duchovné posolstvo, ale miesto toho, aby mi jeho film niečo dal, sa skôr cítim, akoby mi niečo vzal a zanechal prázdne miesto. Je to veľká škoda, tak premárnený potenciál sa vidí málokedy. 65% ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Yip Man, Wing Chun. To už jsem někde slyšel a viděl ne? Ano, Donnie Yen se s jeho postavou nesmazatelně zapsal do paměti a srdcí fandů filmů s bojovou tématikou, co jim může nabídnout The Grandmaster? Výborné herecké obsazení, bojové scény, které berou dech, hudbu u které jsem se vznášel v oblacích u Klanu létajících dýk, skvělý scénář, pomalé a rozvážné vypravěčské tempo, zajímavé postavy, to vše z tohoto filmu dělá výtečnou, životopisnou kung fu operu. ()

Brygmi 

všechny recenze uživatele

Jestli je něco na novém filmu od Wong Kar Waie fascinující, tak rozhodně střetávání prvků kunfgu filmů a umělecké kinematografie. Souboje nestojí v protikladu ke klidnějším pasážím, protože i ony mají až intimní charakter a nesou silné emoce. Choreografie pak patří k tomu nejlepšímu, co jsem z asijského bojového umění viděla – střídají se zpomalené záběry se záběry v reálném čase, bojuje se ve skupinách i muž (či žena) proti muži, kromě boje beze zbraně se bojuje i s šavlemi či dokonce jen inteligencí. Výborné je, že nejde určit nejzásadnější akční scénu, nejdůležitější motiv, dokonce ani hlavní postavu. Nachází se zde určitá nejednoznačnost a nedořečenost a přitom je film stále kompaktní. ()

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Wong Kar-wai vyučuje kung-fu

Wong Kar-wai vyučuje kung-fu

31.12.2009

Stejně jako jiní asijští režiséři, kteří se prosadili spíš dramaty (Zhang Yimou či Ang Lee), i Wong Kar-wai (foto) si chce vyzkoušet film s větší porcí akce. Pro něj to ale nebude první setkání s… (více)

Reklama

Reklama